Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.11.2016 17:18 - КАК ТРИМА ЗАДОЧНИ СЪТРУДНИЦИ ПОМОГНАХА ДА ОТКРИЯ НЕВИЖДАНО ТОЧНА ВЕРСИЯ НА "ПРА"-БЪЛГАРСКИЯ КАЛЕНДАР,СЪВПАДАЩА С 96% ОТ НАМЕРЕНИТЕ ДАННИ
Автор: shtaparov Категория: Политика   
Прочетен: 4418 Коментари: 24 Гласове:
38

Последна промяна: 20.01 10:57

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
КАК ТРИМА ЗАДОЧНИ СЪТРУДНИЦИ ПОМОГНАХА ДА ОТКРИЯ НЕВИЖДАНО ТОЧНА ВЕРСИЯ НА "ПРА"-БЪЛГАРСКИЯ КАЛЕНДАР,СЪВПАДАЩА С 96% ОТ НАМЕРЕНИТЕ ДАННИ

                                             ВТОРА ПРЕВАНТИВНА ВЕРСИЯ

   
   Моите изследвания върху "пра"-Българския циклов календар,почнали преди няколко години не са прекратявани никога,въпреки публикуването на извънредно сполучливата версия от януари тази година (http://shtaparov.
blog.bg/politika/2016/01/26/quot-analizyt-quot-otkriva-che-v-stariia-bylgarski-kalendar-.1425128
). Без да забравям нито за миг че придружителните термини,обозначаващи числа вероятно не са номера на месеци а номера на години,продължавах да търся и да опитвам нови и нови варианти с надеждата да открия такъв,който да съвпадне напълно с данните от "Именника".

  Всеки път обаче някъде нещо не съвпадаше и поредния резултат излизаше неточен а поредния вариант- несполучлив. Въпреки изключително добрите индоевропейски аналози,с които сравних загадъчните термини от "Именника" през 2015-2016 г. все още виждах,че има неточни и недостатъчно добре установени неща,които се нуждаеха от допълнително проучване и доуточняване. В основата на моите съмнения бяха две неща:

1. Недостатъчно добро напасване и колеблива колаборация на превантивния вариант с данните от "Именника" и с историческите сведения,почерпени в други извори.
2. Появата на един феноменален,но неточно ситуиран вариант на Българския календар,предложен от Веселин Кандимиров в http://kandimirov.com/sty
lish/220-prabalgarskiyat-kalendar-opit-za-vazstanovka.html
(блогът му е в процес на преработка и материалът временно не се визуализира),който открих буквално 2-3 дни преди публикуването на превантивната ми статия по въпроса.

  Късното откриване на версията,предложена от Кандимиров не позволи да проуча и осмисля в достатъчна степен всички възможни варианти които тя поднася,за да мога да дам ясно и прецизно уточнено становище по въпроса и в дадения момент не ми оставаше нищо друго освен да я спомена бегло в изготвения вече материал.

  Затова в крайна сметка реших да публикувам моята вече почти готова статия,за да има България добри индоевропейски аналози на които да се опре в случай на нужда,а после да се заема с проучване на различните евентуалности около варианта предложен от Кандимиров,нямайки идея колко време ще ми отнеме това.

  Когато се видях достатъчно свободен се захванах здраво за работа с твърдото намерение да разреша поднесения от версията на Кандимиров проблем и веднъж завинаги да изясня дали тя е правилна или погрешна. Времето течеше а положително разрешение не се откриваше,но аз продължавах да опитвам все нови и нови варианти с постоянно засилващо се убеждение,че този подход е правилен и в него е скрит ключа към верния път за окончателното разгадаване на истината.

  Уникална особеност на варианта,предложен от Кандимиров е най-вече това,че той приема спомагателните календарни термини от "Именника" не като номера или имена на месеци,а като определители на годините. Според него всяка Българска година е имала свой собствен номер подобно на китайските,за които някога било характерно същото. Той може да не знае,че "китайския" календар е почти 100-процентово копие на Будистките циклови календари,разпространени в Средна Азия далеч преди появата на Китай като държава (ІІІ век пр.Хр.) но е наясно,че Сакските (Скитските) календари от онова време са много близки негови подобия,което не може да е случайно.

  Ярко доказателство за това,че "китайския" календар е Будистки са обясненията на китайците и на другите азиатски народи за значението,което имали животните от цикловия календар за Будиската религия и за четирите годишни сезона (за краткост представям само два от тях):


  Запазения типично китайски календар няма нищо общо с тук представения- той не е циклов нито животински,а е земеделски и начина,по който е изготвен няма нищо общо с известните календари на дедите ни:


  Едно е да сравняваш Българския календар с китайски а съвсем друго- с Будистки,макар те да са напълно идентични помежду си. Частичното знание не е истинско познание и да стигнем до "китайския" календар,без да кажем че той е Будистки е като да пишем за произхода на "славянската" писменост,без да кажем ни дума за Кирил и Методий. Разбирам добре мерака на червените фалшификатори,пишещи Българска история по поръчка на чужди неграмотни политици- те настояват да бъдат сравнявани Българите с китайски,монголски,
калмикски и прочее монголоиди,докато за стриктните учени ние сме идентични с Ведическите индоарии,които имат палеопонтийски произход и са предци на Скитославянските племена.

  Тук обаче няма да задълбавам в това а само ще подчертая,че подходът за номериране на годините в цикловия календар и основата на цялата му система китайците са заели от Будизма сиреч от Саките (Скитите),с които почти всички древни извори отъждествяват дедите ни. Това означава,че китайски календар на практика няма- има китайски вариант на древния Скитски (Български) календар.

  Докато открия истината обаче се наложи да проведа десетки опити с различни видове номериране на годините. Целта ми бе да разбера дали констатирания от Кандимиров начин е най-правилния или има и други,още по-правилни начини. До приемлив резултат обаче не можах да се добера,докато не открих една застаряваща вече книга на великия наш учен Петър Добрев,озаглавена
"История разпъната на кръст" (част първа- Заблудите на XIX век,изд. Славика-РМ, 1998 г.).

  Подобно на всеки трудолюбив учен и той допуска някои грешки,които няма да обсъждам тук. Важното в случая не са грешките,а рационалните зърна в неговите работи и по-точно: изясняване значението на някои основни спомагателни термини от "пра"-Българския календар с помощта на древните езици Авестийски и Санскрит (стр. 43-44 в споменатата книга).

   Почнах да правя проверка на предложените от проф. Добрев цифри,като ги наслагвах в различни мои календарни версии,наредени по метода на Кандимиров докато не установих,че един вариант дава поразително точни съвпадения с данните от "Именника",а разминаванията са минимални. Това ме убеди,че съм на прав път и ако премахна причините,обуславящи тези разминавания ще получа окончателен отговор на големите загадки около "Календара".

  Отне ми дни да разбера,че някои цифри и годишни термини не са на точното си място. Знаех,че това се дължи на една проста причина: Петър Добрев открива санскрито-авестийски аналози на едни термини,а на други не открива. По метода на пробата и грешката чрез много съпоставки и проверки успях да намеря техните правилни места,докато получих невиждано точен вариант на "пра"-Българския календар,строго съобразен с един от циклите на "Розетата от Плиска". Той доказва,че в "Именника на Българските князе" почти всичко написано е дословно вярно ако отчетем,че фрапантни години на царуване като 300,150,60 и 61 са тържествено придавани от жреците на даден велик владетел за това,че той е бил обожествен и асоцииран с един от Седемте основни богове върху "Розетата".

   Допускам,че без задочната издирвателска помощ на ст.н.с. Петър Добрев и без метода на Кандимиров нямаше да открия окончателното разгадаване на календарните ни цифри,които определено не са били повече от десет.
  Те не приличат много на числата които народът използва в говоримия език,а възможните обяснения са две:

1. Това са архаични индоарийски названия на числата,ползвани само от Царското ни племе.
2. Царското племе на Българите е заело тези форми на числата от някое друго наше племе,което обитавало Памир преди много векове (например Аварите). Владетелските родове ги ползвали,за да не разкриват пред несведущи и злонамерени хора своите планове за бъдещето и да държат в пълна тайна всички свои начинания.

   Не бе  никак лесно дори за "Анализа" да открие крайното значение на някои от тези думи,познати само на древните Ведически племена- същите онези,които донесли в Индия езиците Авестийски и Санскрит. Установените правилни отговори обаче улесниха разкриването на загадката и създадоха по-пълно разбиране за това какво може да значат тези названия на числата:


1. АЛЕМ= Адем (Българо-минойски преход Л-Д и Д-Л),а Адем= Адин (Един),което значи Ведин т.е. Марсов. Тази дума има още едно значение- Ален (Пален,Опален,Зачервен) или просто казано Червен,а аленото (червеното) е свещения цвят на бога Марс.

2. ТУТОМ= Тетин (от думата Тета или Тетка,обозначаваща приближена на семейството жена а в конкретния случай Богинята на любовта Венера,чиято цифра в "Розетата" е 2 (две). Може да се тълкува още като Летин (прех. Т-Л) т.е. Ладин (Венерин),Утин (Атин): девствената Атина (Атинъ) е персонификация на Венера. Добър аналог на термина Тутом се открива и в египетското (коптско) название "Тут",с което обозначавали Богинята Луна,а друго негово тълкувание е преходната форма Тулон (с минойския преход Т-Л),означаваща Дулен (Дуален т.е. Двоен). Преходът Т-Б също дава подобен резултат: Тетин= Бебин (Раждаща бебета),което е отличен епитет на Богинята Майка.

3. ЧИТЕМ= Чедин (Раждаща чеда т.е. деца) и Чаден (Очаден,Направен да изглежда черен). Може да значи още Житен (от думата Жит т.е. Живот а оттам- Даряваща живот: епитет на Богинята Майка),Китен (епитети на Богинята Земя,чието число е три) и Дитен (Детин)- Майка на всички деца. Основния цвят на Земята в древните митологии е зелен (оттам идва думата Селена= Зелена,Обрасла с растителност),но нейния цвят след махане на растителността най-често е черен,макар черното да е основен цвят на Сатурн.


4. ТВИРЕМ= Творим (Творин,Бога Творец). Както казахме в друга статия това е Богът Баща (Зевс-Юпитер),чието число е четири. Близък до него аналог има в римското (келтското) Квирин,а също в думите Кварта (Четворка) и Квартет. Друг добър начин за тълкуване на този термин е формата Чтвирем (Четворим,Четворен).

5. БЕХТИ
(с вероятен вариант БЕХТИМ)= Бети (без добавеното "Х") т.е. Пети а Бехтим= Бетин (Петин,Принадлежащ на петте).

6. ШЕХТЕМ= Шестен (с прех. Х-К-С и М-Н),Шестин (Принадлежащ на шестте). Означава разбира се и Шетин (Шетащия),понеже "шест" е числото на Хермес (Шетащия бог).


7. СЕКТЕМ= Сехдем (Седем) и Сетем (Сатин= Сатурнов) с евентуални разновидности Съдъм,Содом и Садем. Този предполагаем термин се вижда в едно старо разчитане на текстовете около Мадарския конник,правено в 1928 г. от Геза Фехер като се знае,че тогава надписите били много по-запазени от сега. Верността на разчитането днес се оспорва,понеже е правено с бинокъл а подробното проучване от петдесетте години не го потвърдило но не го и отхвърлило. Качеството на надписа през 1927-1928 г. обаче било много по-високо от онова през петдесетте години и можем да считаме,че името на термина не е било много различно от така представеното (http://www.proto
bulgarians.com/Statii%20ot%20drugi%20avtori/Rumyana%20Todo
rova%20i%20Andrey%20Kiryakov/The%20main%20inscription%20on%20
the%20Madara%20rider%20monument.htm
).
 



8. ВЕЧЕМ= Вочем (Восем): прех. Ч-К и К-С. В своята книга проф. Добрев прави твърде изкушаваща връзка на термина Вечем с памирските названия Въйжем и Вючем,обозначаващи числото пет. Неговото тълкувание може да се свърже с думата Више (Всевишни),използвана някога за обозначаване на Слънцето (Онова,което се извисява в небето) но начинът на подреждане в Календарната таблица показва,че не е възможно една и съща Българска година да е имала хем четни,хем нечетни номера.

  "ВЕЧЕМ" е в тясна връзка с известната дума Вече (Веке)- поредна следа от Дионисовия култ у дедите ни,единосъщна с думите Паче,Важе,Више и Весе (Въсе) като НАЙ-ВЕЧЕ означава НАЙ-ПАЧЕ,НАЙ-ВИШЕ и НАЙ-ВАЖЕ а ВАЖЕ (ВИШЕ,ВЪСЕ)= ВИШЕН (ВАЖЕН,БОЖИН) и ВЪСЕН (ВЪСИН). Затова Паче,Важе (Важен) и Више (Вишен,Всевишен) са видоизменени варианти на думите Вече (Вечен) и Баже (Боже),понеже старото название на Бога е Бага (Бакха),който е Навъсения бог Марс-Арей. Така получаваме връзката между "Сатем" и "Кентум" формите: Вече (Веке)= Весе (Въсе) след което е нужно само да добавя,че думата Вечен иде от думата Веча: съкратено Българско име на Венера (Вечера),означаващо Веча-Ара ("Онази на Марс,Марсовата").

  Оттам идат и нашите думи за стотица,които са две: Век (Веч) т.е. Вечин (Венерин) и Сто (Исто,с "протеза")= Ищо (Числото на Ищар). Затова Ищар е Вещар (Вещер,Вечер)- Богинята Вечера (Вещера,Ищара) наричана така заради това,че Световния бог я е произвел от плътта на Марс-Арей сиреч Дионис: богът,който бил Важен,Вишен и Вечен.


9. АЛТОМ= Алдин (Ладин) т.е. Венерин (На богинята Лада),чиито числа са Две (Деве) и Девет (Девич). Родее се и с думата Атом (с премахв.на добавеното "Л"),която означава Атин (Атинъ= Атина). Тази известна Пелазгийска богиня (приета и от гърците) била девственица,което я прави типична персонификация на воюващата (амазонстващата) Венера.


10. ЕЛЕМ= Селен (Селена) и Зелен (Зелена),но също Илин (Земен) и Келен (Кален). "Десет" винаги е било число на Богинята Майка (Земята) както установи "Анализът",и макар думата Елем да има много възможни тълкувания,подреждането в Календарната таблица ще покаже,че това е правилното. Неин свещен цвят е зеления а алтернативното й име Селена (Зелена) е добре познато в древността и от него трябва да пропуснем само първата съгласна,за да получим въпросния термин. Пропускането на първата съгласна е често срещано в езици като гръцки,арабски и турски (който е повлиян от първите два),но го има и в някои Български диалекти: Ходим- Одим,Вода- Уда (Ода),Вуйко- Уйко,Пойди- Ойди и пр.

  Тези "нови" видове тълкувания на цифрите (с изключение на Тутом и Читем) ми бяха известни и преди но нямах добре обоснована система,на която да подчиня тяхното подреждане нито сведения за големите съвпадения на някои авестийски числителни имена с Българските. Връзката им с боговете от "Розетата" и в този случай е несъмнена но нейното разясняване би отнело толкова време и обем,че статията би станала непубликуваема в този блог.


  С това не отричам Памирската връзка на древните Българи- тя съществува по един или друг начин понеже цар Дионис,наричан от дедите ни с множество различни имена е завел част от дедите ни там. Памирската връзка обаче не изчерпва всичко- освен Памир наши деди са обитавали също Украйна,Южното поволожие,Северното прикавказие,Мала Азия и прародината ни на Балканите сиреч целия Припонтийски регион и районите,засегнати от преселенията на Дионис.

  Доскоро готвех статия,която да покаже другите възможни индоевропейски тълкувания на календарните ни термини,за да се види колко много пътища към Европа отварят те и колко малко- към Изтока. С това целях да натрия още повече носа на тюрколозите,но след откриване на точните подреждания в Българския календар това стана излишно.


  Окончателно подредените термини в Българския календар имат само две разлики от таблицата,която изготвих през 2015 г. и това прави чест на моите тълкувания,понеже те се оказват в над 90% верни. Не е същото обаче при старите тюрколожки тълкувания на "Именника",които имат само 25% съвпадения и 75% разминавания с истината:
 

  За повече яснота в изследването реших да наричам календарните цифри не "Определители",а "Номера на годините",понеже това най-добре показва точната им функция. Древните Българи подреждали годините в шейсетгодишни цикли. Всяка отделна година в тези 60 носела свое специфично название,образувано от името на годината плюс нейния номер в таблицата на шейсетгодишния цикъл. Шейсетте години в цикъла били разделени на шест поредни десетици,а всяка година имала свой пореден номер като започнем с едно и щом стигнем до десет,почваме пак от едно,както е представено в приложената таблица. Тя е изготвена по модела на Кандимиров но е усъвършенствана от мен с няколко важни добавки и поправки,позволяващи да стигнем до окончателно разплитане на загадката,без да допуснем нито едно разногласие с "Именника":
  В тази таблица (кликни за да се увеличи) са включени всички шейсет години на Календарния ни цикъл и всяка една година има свое название от рода на Слънце второ ("Пасх" тутом),Хермес девети (Тох алтом) или Марс десети (Дван елем). В нея има пет съкратени 12-годишни цикли и шест 10-годишни,но навлизането в нов голям цикъл става едва след изтичане на шейсетата година. В "Именника" има два ясни признака за това,че календарния цикъл на Българите е шейсетгодишен: 300 години (пет календарни цикъла) след Авитохол пак идва "неговата" година Дилом твирем (Венера четвърта) а 60 години (един календарен цикъл) след Курт отново е годината Шегор вечем (Луна осма),в която започва неговото царуване.

  Не бе никак лесно за "Анализа" да "преведе" някои от тези думи но те били добре познати на ведическите племена,които донесли в Индия езиците Авестийски и Санскрит. Сложените в кавички названия са предполагаеми а останалите- надеждно установени и само за едно название все още нямаме извор,който да укаже какво е било. Съвпадението между ТОХ и ЕТХ отдавна ми се набиваше в очи но миналогодишните изследвания не даваха система,която да позволи да го изтъкна без да бъда голословен.

  Съвпадението между ТЕКУ и ИМЕНШЕГОР е прието отдавна от П.Добрев но аз допусках,че не е възможно в един и същи текст да са употребени две различни названия за едно календарно понятие. Виждах,че Теку= Тека (Тичам),което свързва думата както с началото (потекнуването) на календарния цикъл,така и с тичането на коня (Сатурн). Нямаше как обаче този термин да бъде сложен на две места едновременно затова на онзи етап избрах онова,което тогава изглеждаше по-подходящо.

  Новите проучвания показаха,че двата термина най-вероятно са съвпадали и единият е бил алтернативна форма на другия,понеже Имен Шегор= Димен Шегор (Тъмен [Подземен] Угар т.е. Сатурн) а Теку= Тека (Теча,Тичам),което е основно качество на коня- свещеното животно на Сатурн. Дори и сега обаче не мога напълно да отхвърля версията,че Теку е година на Изгряващото слънце от което точността на "Календара" няма никак да пострада но ще са ми нужни още много време и усилия,за да открия коя от двете версии е окончателно вярната.

  Ако в конкретния случай все пак приемем,че Теку=Именшегор ще може да предположим,че названието на Първата календарна година е било нещо от рода на Мирх или Сурх,понеже:

а) "МИР" е Свят (Световен бог,Родоначалие на боговете) и Слънцебог Дионис,а оттам е и думата Мирх т.е. Мирш (Миш,Мишка),след схващане на Р-то като добавено.
б) Сурх= Сур (Сул,Сол) и Сар,което означава Бял (Слънчев). Сурх означава и Сурв (Сурва,Сува),а Сува е разбира се Сава (Сават,Сабат)- Световния бог,в чиито недра колобрите "навлизали" в началото на съкратения 12-годишен цикъл.

  Сега вече може да правим сверка с данните от историческите документи и каменни надписи за да видим,че на практика няма почти никакви разминавания а "Именникът" е един изключително точен документ. Сега дори можем да допуснем,че неговият първи оригинал е бил изписан на същия стар Български език,с който го намираме в момента и то на "Кирилица" още през VIII век,а после само е преписван. В такъв случай Кирилицата ще се окаже най-старата азбучна писменост на "пра"-Българите,ползвана твърде отдавна като съкратен вариант на йероглифното ни писмо,но заради голямата святост на тези две "езически" писмености те не били достъпни за хора извън средите на управляващата класа и жреците. Правенето на надписи с тях върху траен материал като камък и печена глина по начало не било прието а написаните с тях текстове,оставени върху кожа и дърво отдавна са изтлели или са умишлено унищожени.

  Сверката на този календар с "Именника" изисква някои допълнителни пояснения. Годините,в които царували Атила-Авитохол и сина му Ирник (Ернах),а навярно и онези на Курт (Кубрат) и Аспарух са удължени от жреците за да се подчертае,че тези владетели са обожествени след смъртта си и асоциирани с някой от основните седем богове върху "Розетата". Две години след Дохс (Докс) твирем не попадаме в Шегор вечем (Земя осма),а в стоящата точно под нея Шегор шехтем (Земя шеста) понеже Гостун е наместник на Органа,който не е споменат в "Именника". В този ценен документ по различни причини не са споменати още много владетели- Бледа (Бладилий),Заберган,Крис (Барис) от V-VI в.,Сабин и Паган (царували през VII в. точно преди Умор) и пр.

  Религиозното удължаване на дадено царуване е можело да стане сериозна причина за пропускането на някой считан за по-незначителен владетел в текста на "Именника". Делата на пропуснатия владетел също- ако са го считали за предател подобно на Сабин или за слаб владетел като Паган,дедите ни изтривали спомена за него от своите документи подобно на римляните,които постъпили по този начин в няколко такива случая. Годината на Курт обаче е точна- той почва своето царуване 12 години след оттеглянето на Гостун,а през тези 12 години е царувал неспоменатият в "Именника" Органа,който поел поста от Гостун след своето завръщане от Цариград. Липсващите 12 години не може да бъдат пренебрегнати- от тях нататък нещата не само се напасват идеално,но и доказват реалното властване на един пропуснат в документа,но познат от другите извори владетел.

  Друга такава особеност се крие в това,че 61 години след поемането на властта от Исперих (Аспарух) попадаме не в Теку читем (Сатурн трети),а в предхождащата я Дилом тутом (Венера втора). Това обаче се лесно обяснява с един от следните два варианта:

а) Аспарух е приключил царуването си далеч от дома в годината Дилом тутом,затова избирането на неговия приемник се забавило и станало в следващата година Именшегор (Теку) читем.
б) Властването на Аспарух е обхванало част от годината Теку читем но частта била толкова малка,че не е можело да бъде отброена към неговите години на царуване.

  След Тервел нещата в документа се объркват,понеже имаме споменати година и срок на властване без име на владетел. Това си има своето обяснение както ще видим но по-лесно ще стигнем до него,ако в момента заобиколим проблема и продължим проверката от Тох алтом (годината на княз Севар). Петнайсет години след нея е Шегор твирем на Кормисош а 17 години след това- Именшегор алем на владетеля Винех. Той царува 7 години но Телец поема властта в осмата година (Сомор алтом) по една от двете причини,които споменах по-горе за Аспарух. Царуванията на Сабин и Паган били толкова кратки,че не си е струвало да бъдат споменати в "Именника" или пък са пропуснати умишлено заради принципа,който римляните наричали "Damnatio memoris" (Проклятие на спомена).

  Сега вече можем да разгледаме отблизо неясните редове в "Именника",за да видим какво ще се получи при връщане назад от годините на Севар и Кормисош. Тогава забелязваме,че 28 години преди идването на Кормисош попадаме точно в годината Дван шехтем,спомената преди него като година на някакви особени събития. Дван шехтем е 3 години след възцаряването на Тервел който не оставил властта тогава,а 18 години по-късно. Единствен отговор на загадката ни дава още един пропуснат в "Именника" владетел- Кормесий,който почнал своето царуване в годината Дван шехтем,а сборът от неговите години и 15-те години на Севар,царувал веднага след Кормесий дава цифрата 28,спомената в "Именника" като размирен период,в който се налагало Тервел да споделя властта.

  Този неспоменат в "Именника" владетел е известен от други извори и явно е близък роднина на Тервел- вероятно негов брат или племенник. Затова не е можело да бъде отхвърлен от властта,а някакви неуточнени семейни обстоятелства са накарали Тервел да го направи свой съвладетел и да царуват едновременно така,както Асен царувал с Петър 500 години по-късно и Бледа (Бладилий,Бледул) с Атила- 300 години по-рано. Това обяснява недоумението на учените които намират,че изворите говорят за Тервел през 704 г.,после за Кормесий в 714 г.,пак за Тервел в 716 г. и после отново за Кормесий.

  Ако отброим 21 години от възшествието на Тервел ще видим че царуването му приключва в година с неизвестно име ("Герман","Зиез" ?),имаща номер Твирем. Това е същият Твирем,който е споменат в "Именника" след Тервел а изгубения текст се намирал в най-старите оригинали и вероятно гласял,че царуването на Тервел приключило в годината "Зиез твирем" (респ. "Герман твирем") а проблемния период продължил общо 28 години,след което се наложило да бъде сменен управляващия род. След смъртта на Тервел не идва нов владетел,понеже Кормесий починал 5 години преди него (13 години след своето възшествие) и в годината Тох алтом е наследен от Севар,с когото Тервел продължил да споделя властта още 5 години.

  След смъртта на Тервел съуправника му Севар не пожелал да назначи негов приемник,а започнал да управлява еднолично и след своята смърт е наследен от Кормисош,който е много близък роднина (син или внук) на Кормесий,ако съдим по сходството в имената и близостта на техните царувания. Възможно е през този 28-годишен период да е имало още владетели (един или двама),чиито имена не са споменати в "Именника" по някакви основателни причини,известни на неговия автор и неотчетени от  нас.

  Така обясняваме загадките около неизвестния владетел в "Именника",но една друга версия може да наложи този сценарий да бъде променен. Според нея Кормесий е измислен от историците владетел а срещаното в надписите име Крумесис,свързвано с него е гръцко изписване на името Кормесиш (Кормисош от "Именника").

  Както разбираме от текста,този ценен документ е писан на два или три етапа. Изразът
"тожде и доселѣ",споменат в него говори,че първия етап е по времето на Аспарух. Втори евентуален етап имаме до времето на "Размирния период" от 28 години,започнал в третата година от царуването на Тервел а последният приключва по времето на Умор,към 40-тия ден на неговото царуване. В "Именника" не пише Умор да е отстраняван от престола след тези 40 дни,нито се споменава името на неговия приемник което означава,че оригиналния документ е изготвен във времето на Умор (Умар) през третата четвърт на VIII век,а преписката въз основа на него е правена няколко века след това.

  Не е изключено "Размирния период" в държавата да е причинен от извършено по времето на Тервел съединение между "Аспарухова" и "Куберова" България,което наложило на Тервел да назначи "македонския" велик княз Кормесий за свой съуправник,а после да назначи и Севар- евентуален син или брат на Кормесий- за негов наследник. Князете на Куберова България също били от рода Дуло- днес знаем имената само на Кубер,Мавър (Мавро) и Тарас (~Терес),но може да е имало още и един от тях да е Кормесий.

  Сега вече мога да съобщя имената на тримата задочни сътрудници,които ми помагаха при разплитането на загадката. Първият е Веселин Кандимиров- талантлив Български блогър с развита инженерна мисъл. Вторият е големия учен д.и.н. и старши научен сътрудник Петър Добрев- блестящ патриот с чисти помисли,останал незасегнат от червената поквара въпреки своето нежелание да погледне отвъд Памир и да се запита как се озоваха дедите ни там. Третият разбира се е обичания от Българите Бог,без чиято помощ всички начинания са безполезни и безплодни.

  Ето как се оказа че математически точната система,заложена в основата на Българския календар може да изясни детайли от миналото,неизвестни на науката досега. Напасването на всеки негов детайл към известната до момента хронология няма да е лека работа заради неспоменаването в "Именника" на едни князе и удължените царувания на други. То ще отнеме толкова време и обем че ще трябва да го разяснявам в някоя отделна статия,макар отговорите да са ми вече известни. На този етап обаче и това не е малко- за пръв път нашата наука разполага с доказателства,че
календарните ни термини имат ясен индоевропейски произход а "Именникът на Българските князе" е един твърде точен и надежден документ,на който можем да разчитаме и да се позоваваме в случай на нужда.

(продължението с окончателното разгадаване- в 
http://shtaparov.blog.
bg/politika/2016/12/26/razplitane-poslednite-zagadki-na-bylgarskiia-kalendar.1499076
)





Гласувай:
39
1


Вълнообразно


1. nikikm - Здравей!
30.11.2016 19:55
Нямам думи,благодаря ти за труда и за добрите вести за българската история! Спароток с последния си материал,изказването на високопоставен чиновник от ООН за това,че българите са траки,а гърците си присвояват историята ни,сега и този материал...Напълва ми се душата! Бъди жив и здрав,всички вие,които работите за Българщината!
цитирай
2. shtaparov - Нямам думи, благодаря ти за труда и ...
30.11.2016 20:22
nikikm написа:
Нямам думи,благодаря ти за труда и за добрите вести за българската история! Спароток с последния си материал,изказването на високопоставен чиновник от ООН за това,че българите са траки,а гърците си присвояват историята ни,сега и този материал...Напълва ми се душата! Бъди жив и здрав,всички вие,които работите за Българщината!

Благодаря приятелю,но в твоето копие в блога ти не личи добре кой е автора на публикацията,навярно заради голямата обща дължина на заглавието.
цитирай
3. nikikm - Ами не,
30.11.2016 23:55
просто съм пропуснал,извини ме!
цитирай
4. nikikm - Сега виждам,
30.11.2016 23:57
че нямам пропуск,не е излязло поради дължината на заглавието.Оправям го в основния текст.
цитирай
5. faktifakti - Поклон за труда ти
01.12.2016 00:44
Успя по перфектния начин, както винаги :)
цитирай
6. zemja - Почитания!
01.12.2016 03:38
С интерес и задоволство прочетох, Shtaparov.
Прекланям се пред този колосален труд, пред ерудицията Ви, пред родолюбието
и благородната Ви цел да докажете свети истини за българската история, за духа и величието на българина, за неговия принос в световната култура .

Бъдете благословен!

цитирай
7. barin - Здравей, shtaparov. Прочетох т...
01.12.2016 06:16
Здравей, shtaparov. Прочетох темата, а по-късно отново и по-подробно. И на мен Бехти, Шестем, Сектем и Вечем ми звучат като бройни числа, както сега Септември, Октомври, Ноември и Декември. Септември първо е бил седми месец, а след добавянето на два става девети. Имената на князете от Куберова България ми са неизвестни, за първи път чувам Мавър и Тарас. Между Кормесий и Кормисош има прилика и често ми се налага да обяснявам, че са различни. Поздравления за написаното!
цитирай
8. nadzambunata - Мен пък особено ме занимава причита/транскрипцията
01.12.2016 09:54
Като например: по кое правило АСПАРУХ се прочита, като "аспарух"? А ако е "ИСПА-РЕКС" - крал/цар (или друго върховен)?
цитирай
9. shtaparov - просто с...
01.12.2016 13:43
nikikm написа:
просто съм пропуснал,извини ме!

Знам че не е по твоя вина Ники!
цитирай
10. shtaparov - че нямам пропуск, не е излязло по...
01.12.2016 13:45
nikikm написа:
че нямам пропуск,не е излязло поради дължината на заглавието.Оправям го в основния текст.

Благодаря!
цитирай
11. shtaparov - Успя по перфектния начин, както ...
01.12.2016 13:59
faktifakti написа:
Успя по перфектния начин, както винаги :)

Още изпитвам някои съмнения и ще се наложи допълнително да се потрудя,докато не ги отстраня напълно.
цитирай
12. shtaparov - С интерес и за...
01.12.2016 14:04
zemja написа:
С интерес и задоволство прочетох, Спароток.
Прекланям се пред този колосален труд, пред ерудицията Ви, пред родолюбието
и благородната Ви цел да докажете свети истини за българската история, за духа и величието на българина, за неговия принос в световната култура .

Бъдете благословен!


Благодаря за поздравленията Ели и ме извини ако ти напомня,че съм Щапаров Младши- не Спароток. Виждахме се с нашия общ приятел,но не беше скоро- той изглежда рядко е в България и тук не му остава време за нищо.
цитирай
13. shtaparov - Здравей, shtaparov. Прочетох т...
01.12.2016 14:19
barin написа:
Здравей, shtaparov. Прочетох темата, а по-късно отново и по-подробно. И на мен Бехти, Шестем, Сектем и Вечем ми звучат като бройни числа, както сега Септември, Октомври, Ноември и Декември. Септември първо е бил седми месец, а след добавянето на два става девети. Имената на князете от Куберова България ми са неизвестни, за първи път чувам Мавър и Тарас. Между Кормесий и Кормисош има прилика и често ми се налага да обяснявам, че са различни. Поздравления за написаното!

За Мавър пишат византийски автори че искал да превземе Солун,а е намерен и негов печат на който пише,че той е "архонт" (=Княз). Тарас пък е познат само от един негов печат- тук ще го намериш: http://shtaparov/politika/2016/06/23/paleopontiiski-proizhod-na-imenata-gostun-kuber-i-kubrat.1459811
цитирай
14. shtaparov - Като например: по кое правило АС...
01.12.2016 15:24
nadzambunata написа:
Като например: по кое правило АСПАРУХ се прочита, като "аспарух"? А ако е "ИСПА-РЕКС" - крал/цар (или друго върховен)?

"Аспарух" е една от формите на името и по-точно онази,с която го споменават византийците. На орела му обаче пише Еспор,в "Именника"- Исперих а в наша анон.хроника- Испор. Това означава,че всички форми са верни и може да бъдат изведени една от друга. Византийците го свързват с добре познатото им име Аспар,а от І-ІІ в.на Кавказ е открит пръстен с име Аспарук (~). Преходът А-И (И-А) е типичен Български: Че одим- Ке одам,Мислим- Мисла (Мислам) и пр. П.Добрев приема формата Аспарух като едно цяло и я свързва с индоарийското Ишвара (~Испора),в което няма нищо лошо но аз схващам името Исперих (Аспарух) като двусъставно: Аспар (Испор)- рих (риг) т.е. Испор рекс. Формата Испор (с варианти Еспор,Аспар и пр.) я свързвам повече с думата Наспор (Наспорения,Израсналия на бой),в която първата съгласна е пропусната- у нас има такива диалекти,които го правят.От името Исперих пак според мен произлиза думата Исполин (Испорин= Приличащ на Испор) както и днешната локална нашенска фамилия Испорски (съотв. Испорска махала- Махалата на Испорците),затова считам моето тълкувание за по-точно.
цитирай
15. pvdaskalov - * ! *
02.12.2016 09:31
Привет!
В много ранни години и аз се занимавах с Прабългарския календар, като се опитвах да проумея математико-астрономическите изследвания на геодезиста Рогев. Имам ми тъничкото, но много ценно книжле.
Виждам, че изследванията са напреднали пт лингвистична гледна точка, която не е тъй сигурна, както математическата, но при упорито и добросъвестно отношение към изворите без съмнение води напред, към успех.
Прочитайки следното:
"Установените правилни отговори обаче улесниха разкриването на загадката и създадоха по-пълно разбиране за това какво може да значат тези названия на числата:
1. АЛЕМ= Адем (Българо-минойски преход Л-Д и Д-Л),а Адем= Адин (Един),което значи Ведин т.е. Марсов."
ми мина през ума, че може би има връзка между "АЛЕМ= Адем" и името на първия човек - АДАМ.
Извинявам се за тълкуванието ми на лаик, но по-добре да го кажа, мисля...
Штапаров-младши, моите поздравления за къртовския труд!
П и е р
цитирай
16. shtaparov - Привет!В много ранни години и аз ...
02.12.2016 17:35
pvdaskalov написа:
Привет!
В много ранни години и аз се занимавах с Прабългарския календар, като се опитвах да проумея математико-астрономическите изследвания на геодезиста Рогев. Имам ми тъничкото, но много ценно книжле.
Виждам, че изследванията са напреднали пт лингвистична гледна точка, която не е тъй сигурна, както математическата, но при упорито и добросъвестно отношение към изворите без съмнение води напред, към успех.
Прочитайки следното:
"Установените правилни отговори обаче улесниха разкриването на загадката и създадоха по-пълно разбиране за това какво може да значат тези названия на числата:
1. АЛЕМ= Адем (Българо-минойски преход Л-Д и Д-Л),а Адем= Адин (Един),което значи Ведин т.е. Марсов."
ми мина през ума, че може би има връзка между "АЛЕМ= Адем" и името на първия човек - АДАМ.
Извинявам се за тълкуванието ми на лаик, но по-добре да го кажа, мисля...
Штапаров-младши, моите поздравления за къртовския труд!
П и е р

Точно така приятелю- както съм писал и другаде,Адам (Адем) е Адин (Той Самият) или още Один (Вотан,Водин)- Богът на Ведическите племена,който ги повежда на изток преди хиляди години и ги вдъхновява да завладеят света. В монотеистичните религии той разбира се е "детрониран" в полза на Световния бог,обявен от монотеистите за единствен- затова при тях Адам е само светец.
цитирай
17. zemja - Непростима грешка, Щапаров...
04.12.2016 19:36
Извинете, ако е възможно.
Светли дни и вдъхновение!
цитирай
18. shtaparov - (Непростима...)
05.12.2016 20:54
zemja написа:
Извинете, ако е възможно.
Светли дни и вдъхновение!

Благодаря- желая същото и на теб! Грешката според мен е напълно разбираема и простима,затова си извинена още от самото начало.
цитирай
19. krumbelosvet - Четох с интерес научния текст,
15.12.2016 07:46
докато стигнах до ЕМОЦИОНАЛЕН изблик на анти-ком и ру-фоб. Много жалко. С тия капаци на очите наука не се прави. С извинение, допускам, че имате загинали роднини след 9-ти. Е, много имат избити роднини ПРЕДИ 9-ти. Дай тогава да се мразим навеки, докато изчезнем, както е тръгнало под ръководството на Новия Голям Брат.
цитирай
20. shtaparov - докато стигнах до ЕМОЦИОНАЛЕН и...
15.12.2016 17:03
krumbelosvet написа:
докато стигнах до ЕМОЦИОНАЛЕН изблик на анти-ком и ру-фоб. Много жалко. С тия капаци на очите наука не се прави. С извинение, допускам, че имате загинали роднини след 9-ти. Е, много имат избити роднини ПРЕДИ 9-ти. Дай тогава да се мразим навеки, докато изчезнем, както е тръгнало под ръководството на Новия Голям Брат.

Е-е приятелю- защо все този детайл те интересува: не е ли по-важно да оцениш рационалното зърно в статията? Онова не е писано заради безсмислена омраза- онези хора са го заслужили,а народът ни трябва да знае истината.
цитирай
21. indiram - Здравей, Щапаров!
20.12.2016 20:15
Хвала за идеята и за положения труд, Щапаров! - Много добър материал!
...
За 24-те сезона - снощи пуснах нещо - как китайците са намерили начин да си защитават позициите - измислили и гимнастики.
Ама, нали се каза, че дребноБългарския календар е първият - от което следва, че Китайски и Будистки са производни...
За числата от 1/Алем ... до 10/Елем - окончанията им са интересни и бройката - 7-Ем, 2-Ом (или 2-ТОм), 1-Им. ... Още преди години съм чувала възрастните хора да казват тези думи - мислех си, че са някакви си стари думи и не съм питала. Преди 2-3 години пак ти чух - взех ги за някаква азбука (арабска ли), щото всички азбуки започват с А... мисълта ми е, че тези думи са запазени във високите планини... За 8-Вечем - струва ми се, че е добре да се споменат думите ВЕЧЕ/ВЕКЕ/ВЕЙКЕ - векове/вечност/безкрайност - в математиката - хоризонтална осмица - безкрайност - едва ли е случайност...

Относно надписа на камъка - дето се разчита като ТекУ - за У-то, както е написано - в индийските числа е 4...

Бая пресмятания си направил за да изведеш таблицата с годините/времето на царуване на Българските владетели - Поздравления!
Само, може би, е нужно да ги представиш по хронология, както днес пишем годините (с 3 или 4 знака, ако не е указана точна дата)

Ами, засега, е това... Бързам да го пусна, за да не изчезне като вчера.
Поздрави!
цитирай
22. shtaparov - Хвала за идеята и ...
21.12.2016 23:43
indiram написа:
Хвала за идеята и за положения труд, Щапаров! - Много добър материал!
...
За 24-те сезона - снощи пуснах нещо - как китайците са намерили начин да си защитават позициите - измислили и гимнастики.
Ама, нали се каза, че дребноБългарския календар е първият - от което следва, че Китайски и Будистки са производни...
За числата от 1/Алем ... до 10/Елем - окончанията им са интересни и бройката - 7-Ем, 2-Ом (или 2-ТОм), 1-Им. ... Още преди години съм чувала възрастните хора да казват тези думи - мислех си, че са някакви си стари думи и не съм питала. Преди 2-3 години пак ти чух - взех ги за някаква азбука (арабска ли), щото всички азбуки започват с А... мисълта ми е, че тези думи са запазени във високите планини... За 8-Вечем - струва ми се, че е добре да се споменат думите ВЕЧЕ/ВЕКЕ/ВЕЙКЕ - векове/вечност/безкрайност - в математиката - хоризонтална осмица - безкрайност - едва ли е случайност...

Относно надписа на камъка - дето се разчита като ТекУ - за У-то, както е написано - в индийските числа е 4...

Бая пресмятания си направил за да изведеш таблицата с годините/времето на царуване на Българските владетели - Поздравления!
Само, може би, е нужно да ги представиш по хронология, както днес пишем годините (с 3 или 4 знака, ако не е указана точна дата)

Ами, засега, е това... Бързам да го пусна, за да не изчезне като вчера.
Поздрави!

Хронологията вече я имам а преди 2 дни открих версия,много близка до тази но още по-точна от нея и специално за това ще се наложи да пусна друга статия. Да разнищиш проблемите на Българския календар не е лесна работа- ако бе такава,науката нямаше в продължение на 150 години да опира постоянно на камък.

Думата Вече (Веке) е поредна следа от Дионисовия култ у дедите ни,единосъщна с думите Паче,Важе,Више и Весе (Въсе) като "Най-вече"= "Най-паче,Най-више,Най-важе" а Важе (Више,Въсе)= Вишен (Важен,Божин) и Въсен (Въсин). Затова Паче е видоизменен вариант на думите Важе и Баже (Боже),понеже старото название на Бога някога е било Бага (Бакха)- Навъсения бог т.е. Марс. Приликата между индуската четворка и онова "У" от надписа е преди всичко случайна,но приликата между Вечем и Вече не е и за дописването му в статията бе нужно само време,което ти ми спести.
цитирай
23. balkan1 - ЗА БЪЛГАРСКИЯ КАЛЕНДАР
22.12.2016 13:56
http://balkan1.blog/technology/2010/01/18/bylgarskiiat-kalendar.474831
цитирай
24. shtaparov - http://balkan1/technology/2...
22.12.2016 16:49
balkan1 написа:
http://balkan1/technology/2010/01/18/bylgarskiiat-kalendar.474831

Благодаря приятелю- познавам тази добра статия,понеже съм я чел още преди няколко години.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: shtaparov
Категория: Политика
Прочетен: 1370269
Постинги: 94
Коментари: 2868
Гласове: 48463
Календар
«  Юни, 2017  
ПВСЧПСН
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930