Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.01 04:03 - ПОРЕДНА ГРЕШКА НА НАШИ ИСТОРИЦИ - ИСКАТ ДА ЧЕСТВАТ 1400 ГОДИНИ БЪЛГАРСКА ДЪРЖАВА И ДА ЗАЧЕРКНАТ ВЛАДЕТЕЛИТЕ ПРЕДИ КУБРАТ
Автор: shtaparov Категория: Политика   
Прочетен: 938 Коментари: 15 Гласове:
32

Последна промяна: 26.01 04:27

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
ПОРЕДНА ГРЕШКА НА НАШИ ИСТОРИЦИ - ИСКАТ ДА ЧЕСТВАТ 1400 ГОДИНИ БЪЛГАРСКА ДЪРЖАВА И ДА ЗАЧЕРКНАТ ВЛАДЕТЕЛИТЕ ПРЕДИ КУБРАТ


    В последно време група Български историци, организирани в комитет начело с уважавани специалисти като проф. Пламен Павлов, Андрей Киряков и други важни фигури подеха инициатива за честване 1400 години Българска държава през 2032 г. с презумпцията,че България е основана в 632 г. от "Кубрат" (Курт Бат). Това щеше да е добре ако беше вярно,но за съжаление не е! Ако напишем в нашите учебници,че България е основана в 632 г. (което определено е лъжа),какво правим тогава с владетелите преди Кубрат? Трябва да ги зачертнем така,както правехме досега със самия Кубрат и да се престорим че не ги е имало никога,а това съвсем не е добре!

  Честването самО по себе си не е лошо и можеше да се състои,ако знаехме точно кога е основана България. Ние обаче изобщо не знаем и ако трябва да се позовем на някакъв източник,който говори за основаването на България няма да намерим друг освен Зографската история пo Раковски в която пише,че първата Българска държава е основана в Западните Балкани (Илирия, Ематия и Пелопонес),през 1986 г. преди Христа!

        image

  На тази дата смятам че може да се вярва, понеже несъмнено е присъствала в неизвестен препис на Зографската история,правен по древни ръкописи от старите ни царски библиотеки и не е измислена като фалшивата 681-ва,която ни натрапиха през миналия век. Зографската история е писана от Светогорски монах а не от съвременен политик или романист – затова не може да помислим,че той е съчинявал свои лъжи и ги е оставил на поколенията,за да ги заблуждава! Монасите в онези времена са били честни, искрени и високоморални хора (такива са и повечето от днешните врочем!): затова не знаели нито да лъжат, нито да съчиняват лъжи, нито да четат съвременни романи а после да описват историите в тях като нещо автентично,което се е случило наистина! Затова настоявам,че на Зографската история може да се вярва безрезервно и ако e трябвало да честваме някаква годишнина,това е 4000 години Българска държава през 2014-та година,което обаче пропуснахме да сторим и сега ще гоним Михаля с неверните "1400" години!

  Предложението на нашите историци,колко и да е невярно не се е харесало на мнозина- особено на заврелите се в нашата наука тюрколози т.е. македонисти. Затова веднага се образувал контракомитет от друга група историци,които енергично се противопоставят на това "състаряване" на България макар и с малко,което не е приятно на крадливите ни съседи в Сърбия и "Македония". Един от тях е приятелят на мицковото посолство у нас Стефан Дачев който дори не е истински историк,понеже не сме видели да пише история по древни извори а само съчинения т.е. измишльотини,в които мненията на историците у нас се сравняват с мненията на онези от Западните Балкани,като се правят парвенюшки оценки на техните твърдения,без да се цитира нито един исторически извор и без да се каже,че ние имаме аргументи т.е. исторически данни,а псевдоисториците в Сърбия и "Македония" имат по един чифт опинци на голите си задници и големи усти наместо извори!

                                           image

  По тази причина въпросния лъжеисторик е любим на македонистите в Скопие,които обичат да цитират негови изказвания,голи като малабарска маймуна т.е.- неподкрепени от нито един древен извор! Това обаче няма значение за хора, свикнали да пишат история така както си искат,а не както е била в действителност: за тях "извор" е всяка пиянска изцепка от сръбските вертепи,а всеки мащабен неграмотник е "историк"! Сега обаче ще спра да се вглеждам в тези отрепки,за да се върна на темата. Приемайки 632 г. като дата,в която е "основана" Българската държава,ние повтаряме старите грешки понеже:

1. Зачертваме тримата владетели преди "Кубрат",споменати в Именника на Българските князе (започнат от Тервел в 693 г.)- Авитохол, Ирник (споменария от Йоан Никиуски "Куернак") и Гостун.
2. Зачертваме редицата Български владетели,споменати от византийски и други летописци в събития от V-VI век: Крис и Бузан (V-VI век), Волег, Дронг (Драгон), Заберган, Сандилх и пр. (VI век).
3. Зачертваме Вунд или още Вананд,споменат от арменски летописец в събития от II в. преди Христа.
4. Забравяме за историческите личности Болг и Брем,които върнали дедите ни обратно на Балканите в 279 г. преди Христа и освободили Траките от гръкомакедонско иго,забравяме и за баща им Колад.
5. Забравяме за другите Илирически крале на България т.е. редицата древни владетели, споменати в Зографската история и от Паисий Хилендарски.
6. Зачеркваме князчето Мизийско сиреч Българско,за което пише в литовската жемайтска хроника т.е. за царя на Мизите Телеф (на Български Телец),който взел участие в Троянската война на страната на троянците,понеже бил роднина на Приам.
7. Зачертваме 1986-та г.преди Христа като дата на основаване на Българската държава в Пелопонес, Ематия и Западните Балкани и заменяме старата фалшива дата с нова,но не по-малко фалшива.

  "Ромулус и Ремус ги откърми в гората една вълчица. Устиаг- мидийския крал накарал своя секретар Гаспарг да умори Кир,за да не царува след него,но Гаспарг го съжалил... Испанският крал Болгорос казал да хвърлят в морето неговия внук,но вълните изхвърлили детето живо на брега,където една сърна го откърмила със своето виме. После той станал втори испански крал на име Гобис. Така също и кненжето (князчето) мизийско или Българско било откърмено от сърна,когато било захвърлено в горския пущинак да загине. Парис,синът на Приам бил отгледан от една мечка в горския пущинак." ("Великото историческо тайнство",П.Добрев 2009 г.,стр.165).

  Такова масово заобикаляне на исторически извори днешната наука не може да си позволи,понеже се връща на равнището на казионната псевдоистория,която не се пишеше така както е била в действителност,а се съобразяваше с капризите и пиянските приумици на нашите врагове и именно тях ни представяше за "факти"! Приемем ли 632 г. като дата,в която е основана Българската държава ние повтаряме старите глупости и грешки, които правеха тюрколозите: подбираме произволна дата която ни е харесала, зачертваме всичко Българско преди нея и "скъсяваме" живота на Българската държава не с години, а с векове! Такова нещо днешната наука не може да си позволи- днес има достатъчно исторически извори които говорят,че наша държава е имало далече преди Исперих и Кубрат,а ние сме проспали възможността да ознаменуваме 4000 години Българска държава в неотдавнашната 2014-та година!...



Гласувай:
32


Вълнообразно


1. leonleonovpom2 - Здравей приятелю, има резон в твърденията ти !
23.01 09:01
Трудно може да се фиксира начална дата на държавата ни
Съдейки по родовата памет, бих посочил Колад и Болг!? Ние сме наследници и на Сапейското царство на одрисите, васално на Рим
На този етап да се ограничим със сигурно установеното и признато- Аспарух и Дунавска България!
Ясно е, че не е нито първата ни държава, нито първият Българин се е появил тогава!
Имали сме славна държава, да не се кичим с митове и с легенди? Ненужно и излагащо е
Признак за комплекс за малоценност е!
цитирай
2. dobrodan - Полека-лека ще се усетиш
23.01 09:02
кой е бил народът на царете на Евразия :).
цитирай
3. mt46 - Ами дай да видим текста на тази история...
23.01 13:30
„История вкратце о Болгарословенском народе“, известна като „Зографска българска история“ или „Анонимна Зографска история“, е едно от първите исторически съчинения в новобългарската литература.[1]

Съставена е от неизвестен автор в Зографския манастир вероятно в началото на 60-те години на XVIII век, но е запазена единствено в препис от 1785 г. на монаха Яков. Историята съдържа кратки сведения за деянията на българските владетели от основаването на българската държава до завоюването ѝ от турците. Източниците на труда са главно второто издание на „Разговор угодни народа словинскога“ на Андрия Миошич Качич от 1759 година и „Деяния церковная и гражданская“ на Цезар Бароний. Историята е създадена почти едновременно с „История славянобългарска“ на Паисий Хилендарски, но за разлика от нея тонът на произведението не е патетичен. Трудът е използван от йеросхимонах Спиридон Габровски в „История во кратце о болгарском народе словенском“. Възможно е да е бил познат и на Паисий.
цитирай
4. shtaparov - Трудно може да се фиксира начална ...
23.01 17:55
leonleonovpom2 написа:
Трудно може да се фиксира начална дата на държавата ни
Съдейки по родовата памет, бих посочил Колад и Болг!? Ние сме наследници и на Сапейското царство на одрисите, васално на Рим
На този етап да се ограничим със сигурно установеното и признато- Аспарух и Дунавска България!
Ясно е, че не е нито първата ни държава, нито първият Българин се е появил тогава!
Имали сме славна държава, да не се кичим с митове и с легенди? Ненужно и излагащо е
Признак за комплекс за малоценност е!

Даа приятелю: малоценност е да омаловажаваме своето,но викам да прекратяваме вече с тази практика :)
цитирай
5. shtaparov - кой е бил народът на царете на Евразия...
23.01 17:56
dobrodan написа:
кой е бил народът на царете на Евразия :).

Усетил съм се- не са били турците! :)
цитирай
6. shtaparov - „История вкратце о Болгарослов...
23.01 18:08
mt46 написа:
„История вкратце о Болгарословенском народе“, известна като „Зографска българска история“ или „Анонимна Зографска история“, е едно от първите исторически съчинения в новобългарската литература.[1]

Съставена е от неизвестен автор в Зографския манастир вероятно в началото на 60-те години на XVIII век, но е запазена единствено в препис от 1785 г. на монаха Яков. Историята съдържа кратки сведения за деянията на българските владетели от основаването на българската държава до завоюването ѝ от турците. Източниците на труда са главно второто издание на „Разговор угодни народа словинскога“ на Андрия Миошич Качич от 1759 година и „Деяния церковная и гражданская“ на Цезар Бароний. Историята е създадена почти едновременно с „История славянобългарска“ на Паисий Хилендарски, но за разлика от нея тонът на произведението не е патетичен. Трудът е използван от йеросхимонах Спиридон Габровски в „История во кратце о болгарском народе словенском“. Възможно е да е бил познат и на Паисий.

Основния екземпляр е укрит или унищожен- от него е черпил сведения Раковски! Там пише че Българите са се нарекли Словени,понеже били народ славен и непобедим,а в същото време не пише нищо за сърби, руснаци, чехи и хървати,което може да означава само две неща:

1. Другите изброени народи не са били Словени.
2. Те са се появили много по-късно от Българите,поради отцепването на някои Български племена!

Един от двата варианта е верен- избери който ти харесва и го приеми като отговор но запомни: трети вариант НЯМА!
цитирай
7. leonleonovpom2 - Здравей Ангеле, отново!
23.01 19:03
Да, хърватите се припокриват напълно с втория вариант , който ти даваш!
По изследвания на Хърватската Академия на Науките хърватите са Кубратови Българи и от Кубрат( Коврат, Хорват) извеждат името си!
цитирай
8. kvg55 - shtaparov,
23.01 22:15
Кави 1400 години, българите са тука още от преди Христа?!
цитирай
9. shtaparov - Поздрав приятелю!
24.01 08:47
leonleonovpom2 написа:
Да, хърватите се припокриват напълно с втория вариант , който ти даваш!
По изследвания на Хърватската Академия на Науките хърватите са Кубратови Българи и от Кубрат( Коврат, Хорват) извеждат името си!

За тях съм съгласен но има и друга етимология,която ги прави още по-древни. Тя несъмнено е свързана с името Кроват (което е един от многото сходни варианти),но и с името КРОВ (КРЪВ) т.е.- Кроватите са Кровичи (Кривичи, Кръвици) и Кробизи (Кровизи),което е изопачен гръцки запис на думите Кровичи и Кровици. Съгласно с това,майката на Курт Бат е от тях- затова хърватите са го наричали Кроват, и така са го съобщавали на гърците.
цитирай
10. shtaparov - Кави 1400 години, българите са тука ...
24.01 08:52
kvg55 написа:
Кави 1400 години, българите са тука още от преди Христа?!

Точно така приятелю- това е основната ми мисъл!
цитирай
11. kolevdobri - "малабарска маймуна"
26.01 12:13
Звучи екзотично. Плюс от мен!
цитирай
12. shtaparov - Звучи екзотично. Плюс от мен! ...
28.01 03:47
kolevdobri написа:
Звучи екзотично. Плюс от мен!

Благодаря!
цитирай
13. elizabethborislavova - Запомни! Важное - държавата, в която живеем е създадена през 681 г.
21.02 16:13
Това че и преди това е имало българи и държавни образувания не е аргумент, че държавата, в която живеем е възникнала през 681 г.

Не съществуваме напук на всички обществени закони и правила именно защото сме създадени през 681 г. Ще се радвам да обърнеш внимание на това и да коригираш позицията си. ОТ откъсите от Късния дъжд в блога ми мисля, че си разбрал достатъчно защо България, в която живее ме създадена през 681 г.
цитирай
14. shtaparov - Това че и преди това е имало българи и ...
22.02 08:40
elizabethborislavova написа:
Това че и преди това е имало българи и държавни образувания не е аргумент, че държавата, в която живеем е възникнала през 681 г.

Не съществуваме напук на всички обществени закони и правила именно защото сме създадени през 681 г. Ще се радвам да обърнеш внимание на това и да коригираш позицията си. ОТ откъсите от Късния дъжд в блога ми мисля, че си разбрал достатъчно защо България, в която живее ме създадена през 681 г.

По-важна е Истината а за да приема фантазната "681-ва" година,аз трябва да излъжа но това никак не ми е по вкуса! Истината за Българите във всички случаи е най-важна,а тя става ясна дори само от съчетанието на известните научни аргументи с данните от Именника (започнат в 693 г.),да не говорим за по-старите извори:

.....
Ирник II (612-625 г.)
Гостун (625-627 г.)
Алцьок (627-629 г.)
Курт Бат т.е. Кубрат (629-665 г.)
Боян Безмер (665-668 г.)
Исперих (668-695 г.)
Тервел, първо царуване ((695-716 г.)
Кормесий I Требелан (716-717 г.)
Тервел, второ царуване (717-725 г.)
..... (и т.н.).

Tук никъде не виждаме годинa 681-ва, нито има прекъсване между отделните царувания което означава,че Исперих (Аспарух) е спасител на България а не неин създател и ако толко ти е любима датата на мирния договор (която дори не е 681-ва г. а 680-та) може да я ползваш като дата,в която България е спасена окончателно от гибел чрез военния гений на Исперих,понеже е била на ръба на оцеляването. В 681-ва год.нищо не се е случило и това е най-доброто за България: това е първата мирна година след цяла редица от тежки войни (665-680 г.) по всички фронтове и граници което означава,че 681-ва г. oт тази гледна точка има огромно значение за нашето оцеляване като народ!
цитирай
15. elizabethborislavova - Хан Аспарух е създал днешната България през 681 г.
22.02 10:23
А че е имало българи преди това и държавни образувания е естествено.
Може би ще обясниш защо всички други са изчезнали и само създадената през 681 г. България съществува. Впрочем въпреки такива българомразци като теб.
ЗАПОМНИ ГО: НАШАТА ДЪРЖАВА Е СЪЗДАДЕНА ПРЕЗ 681 Г.
shtaparov написа:
[quote=elizabethborislavova]Това че и преди това е имало българи и държавни образувания не е аргумент, че държавата, в която живеем е възникнала през 681 г.

Не съществуваме напук на всички обществени закони и правила именно защото сме създадени през 681 г. Ще се радвам да обърнеш внимание на това и да коригираш позицията си. ОТ откъсите от Късния дъжд в блога ми мисля, че си разбрал достатъчно защо България, в която живее ме създадена през 681 г.

По-важна е Истината а за да приема фантазната "681-ва" година,аз трябва да излъжа но това никак не ми е по вкуса! Истината за Българите във всички случаи е най-важна,а тя става ясна дори само от съчетанието на известните научни аргументи с данните от Именника (започнат в 693 г.),да не говорим за по-старите извори:

.....
Ирник II (612-625 г.)
Гостун (625-627 г.)
Алцьок (627-629 г.)
Курт Бат т.е. Кубрат (629-665 г.)
Боян Безмер (665-668 г.)
Исперих (668-695 г.)
Тервел, първо царуване ((695-716 г.)
Кормесий I Требелан (716-717 г.)
Тервел, второ царуване (717-725 г.)
..... (и т.н.).

Tук никъде не виждаме годинa 681-ва, нито има прекъсване между отделните царувания което означава,че Исперих (Аспарух) е спасител на България а не неин създател и ако толко ти е любима датата на мирния договор (която дори не е 681-ва г. а 680-та) може да я ползваш като дата,в която България е спасена окончателно от гибел чрез военния гений на Исперих,понеже е била
цитирай
16. shtaparov - Лъжите за сметка на България не са ми присъщи
23.02 04:18
Лъжите за сметка на България не са ми присъщи- едно е житейския бит,а друго е борбата за България и за нейното бъдеще! Затова аз никога няма да излъжа,че България е създадена в година,в която НИЩО не се е случило и НИКОГА няма да нарека князете ни "ханове",за да правя кефа на нашите врагове! Първата Българска държава определено е създадена преди няколко хиляди години и ако я унизя с фалшивата 681-ва,аз ще вървя срещу себе си но най-вече срещу Нея,а това няма да се случи! Никой не знае кога точно е основана България но в Зографската история по Раковски,чиито текстове са взети от укритата и частично ликвидирана Патриаршеска библиотека е написано,че е основана в 1986 г. преди Христа! Не знаем дали това е абсолютната истина или има и друга изгубена по-рано но поне знаем,че страната ни не е основана след Рождеството на Христос- далеч преди него е основана,за да боде завистливите очи на нашите врагове!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: shtaparov
Категория: Политика
Прочетен: 5683572
Постинги: 313
Коментари: 10150
Гласове: 158483
Архив
Календар
«  Март, 2026  
ПВСЧПСН
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Блогрол
1. Потомци на Алцек в Италия- гайди и тъпани,Български носии,цървули и навуща
2. Българска аристокрация през XV-XVII век
3. Българи от Ниш 2018 г. празнуват деня на Съединението
4. 105 Български въстания срещу турците
5. Български печат на 4300 години
6. Тракийската богиня ДУЛА- виж ДУЛО и календарния термин ДИЛОМ
7. Автономни градове и области през XV-XVI в. в България
8. Тюрколози умишлено крият стари истории на България,издадени преди векове в чужбина
9. Фалшификатори на Българската история върлуват безнаказано в Уикипедия
10. Спароток срещу фалшификаторите на история
11. Мнението на велики личности за Българите
12. Скитско племе Авари- факти и извори
13. Ето колко е лесно да се разбере истината за произхода ни: статия на Спароток
14. "Пра"-Българите са потурчени с купища цинични лъжи по наш адрес,измислени от руската "наука"
15. България е дала заем на Франция през 1907 г. 145 милиона златни лева
16. Българска сватба от старо време- ориг.запис от 1962 г.,няма къде да го видите днес
17. Германски племена с феноменални имена: Дули,Галомани,Кавки,Камари,Фраки,Аварини,Еруски (Етруски),Балти,Бактери (=Бактри),Аугандзи (=Афганци),Албани,Гермиони,Вируни,Варни и пр.
18. Бълг.език забранен в Татарстан 1928 г.,а татарите клали Българи в Русия 1884г.
19. Руснаци спрягат Българите в конференция за Тенгри
20. Руски данни за Киев- основали го индуси,в него имало монголоиди и тюрки
21. Русите роднини на тюрките- руска статия
22. Евреите с италиански корени,навярно от етруските
23. Манихейството вид гностицизъм,основа на дуализма и богомилството
24. Орфей и синът му били в Египет- Спароток
25. Български календарни животни в дакийския зодиак
26. Сърби и Хървати в Стара Велика България
27. Българските тайни езици- част от тях
28. Истинската Илиада е фригийската
29. Именникът на князете- проучване на Стефан Чурешки
30. Ценни сведения за морските народи