Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.01 05:05 - НЯКОЛКО ДУМИ ЗА ФАНТАЗНИЯ БЪЛГАРСКИ "ФАШИЗЪМ"
Автор: shtaparov Категория: Политика   
Прочетен: 1928 Коментари: 37 Гласове:
42

Последна промяна: 08.02 06:51

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
                                 НЯКОЛКО ДУМИ ЗА ФАНТАЗНИЯ БЪЛГАРСКИ "ФАШИЗЪМ"


   В тази статия инцидентно ще изляза от обичайните си теми,за да изкажа личното си мнение по една наболяла тема, която уж трябваше да е отмряла,но многото неграмотници в "македония" продължават да я раздухват с презумпцията,че който е получил клеймото "фашист", ще го носи дори след 1000 години! По тяхната логика пък ние би трябвало да кажем,че който веднъж се е заразил от чумата на черния панславизъм и сърботитовизъм,ще остане неизлечимо болен и ще носи клеймото "предател" дори подир 100 поколения!

  Мнозина днес се изкушават да наричат цар Борис III "фашист", понеже бил "съюзник" на Хитлер и тръгнал да поробва борещите се за свобода "македонци". Българите и "македонците" обаче са един и същ Български народ,чиято западна част бе прекръстена от алчен крадлив окупатор на акедонци,понеже не можа да я прекръсти на "сърби"! Същия окупатор обяви и Българите за "фашисти",с идеята да краде от тях всичко което е възможно,а пред света да се изкарва "борец против фашизма"! Ако не беше цар Борис Трети обаче, щеше да е някой друг: Пресиян, Симеон, Самуил или Калоян например, които също като него бяха царе на Българите- не на турците, монголите или татарите и също като него владееха "македония",та и не само нея! Който и да беше на местото на Борис III тогава,щеше да поиска да освободи гинещите под зверското сръбско робство Вардарски Българи! За целта не бе нужно той да е фашист: достатъчно бе само да е ЧОВЕК с голямо сърце, или БЪЛГАРИН с големи топки и широко скроена душа!

  Съюзът с Хитлер пък не те прави фашист така,както съюзът на Рузвелт и Чърчил със Сталин не ги направи комунисти! Съюзът на Хитлер със Сталин също не го направи комунист се предполага,а съюза на Сталин със Хитлер не го направи фашист (така поне се приема а доколко е вярно- това е друг въпрос!). Съюз по интереси не означава съюз по идеологии – в това се състои глупостта на примитивите,които обявиха Българите за "фашисти"! Истината е,че до 1944 г. НИКОЙ в България не знаеше какво е това "фашизъм": знаеха го само служителите на италианското посолство и малцина хитлеристи,а коминтерновски неграмотници клеймяха с думата "фашисти" всички чужди народи, които не живееха под игото на сталин!

image

  Ставали са грешки с неоправдани убийства да, но "покрай сухото и суровото" както казва народа,а спомените за турските зверства още са били живи! Имало е някъде самоуправства в мътните времена,саморазправи и престаравания,но не заради "фашизъм" или специална държавна политика а от чиста злоба към враговете на държавата,чиято независимост едва сме възстановили броени години преди смъртта на Гео! Съвсем същите убийства са ставали в Османската империя и в годините на Стамболов- плод на враждите между русофили и русофоби,а невинни жертви е имало и от двете страни! Кои от тях да наречем "фашисти" тогава- русофилите или русофобите а ако изберем едните,коя логика ни дава право да пренебрегнем другите? Няма такава логика,няма и да има!

  Ако размирни времена не дай Боже се случеха сега,такива произволи мисля нямаше да станат: народът е узрял за разлика от тогава,отдалечил се е от турското робство и има повече сигурност за бъдещето на страната,колкото и спорни да са политическите решения понякога. В интерес на истината трябва да признаем,че много по-жестоки зверства са извършвали сърбите срещу нас,но тях кой знае защо не ги наричаме "фашисти"! А те го заслужават в пъти повече от нас понеже са избили не единици невинни,а десетки хиляди такива: като почнеш от деца и младежи, минеш през бременни жени и невъоръжени старци,палеха къщите на борците за свобода а бащите им избиваха от засада,изнасилваха жените на Българите и си присвояваха техните къщи, ниви и всякакво друго имущество,което им хареса! Та ако е имало някога на Балканите фашизъм – имало го е в Сърбия но и в днешна "македония": там възпитани в анти-Български расизъм радикализирани тълпи са готови на всякакви крайности,за да не върнат заграбените богатства на техните истински собственици!

image

  Законът за защита на държавата (ЗЗД) също не е основание да бъдем наречени "фашисти",понеже не е измислен от нас: в 1914 г. Британия въвежда на своя земя съвсем същия закон и ние просто го заимстваме от нея,но накрая само ние сме обявени за "фашисти" заради него,а те не са- защо така? Значи за тях може,за нас не може- ние пак сме ощетени и дискриминирани значи,не бива някъде да върлува опасен див анти-Български расизъм,който постоянно се опитва да се заяжда с нас и всяко наше действие го обявява за "фашистко",дори когато сме го изкопирали от него!...

Ето го въпросния британски закон:

https://en/wiki/Defence_of_the_Realm_Act_1914#Defence_of_the_Realm_(No._2)_Act_1914

Ето и няколко обяснения за него:

"Той дава на правителството широки правомощия по време на войната, като например правомощието да реквизира сгради или земя, необходими за военните усилия , и да приема разпоредби, създаващи криминални престъпления.

ДОРА въведе различни авторитарни механизми за социален контрол , [ 1 ] като цензура :

„Никой няма право да разпространява, чрез уста или писмено, сведения, които биха могли да причинят недоволство или тревога сред силите на Негово Величество или сред цивилното население“ [ 2 ]

Антивоенни активисти, включително Джон Маклийн , Уили Галахър , Джон Уилям Мюир и Бертран Ръсел , бяха изпратени в затвора. Филмът „ Докторът Доп “ беше забранен съгласно закона от южноафриканското правителство с оправданието, че изобразяването на бурите по време на обсадата на Мафекинг би предизвикало антагонизъм у африканерите . [ 3 ] [ 4 ]


Дейностите, които вече не бяха разрешени, включваха пускане на хвърчила, палене на огньове, купуване на бинокли, хранене на диви животни с хляб, обсъждане на военноморски и военни въпроси и купуване на алкохол в обществения транспорт. Алкохолните напитки бяха разредени, а работното време на кръчмите беше ограничено до 12:00 - 15:00 часа и от 18:30 до 21:30 часа. (Изискването за следобедна почивка в разрешените часове продължи в Англия до Закона за лицензиране от 1988 г. )

През 1920 г. DORA е разширена, за да се справи с насилието в Ирландия (виж Ирландската война за независимост ) със Закона за възстановяване на реда в Ирландия от 1920 г. ( 10 и 11 Geo. 5. c. 31). Раздел 3(6) от този закон позволява на военните власти да затварят всяко ирландско лице без обвинение или съдебен процес и е отменен през 1953 г. [ 5 ]


Цел

Пример за цензура съгласно закона за коментари за нападения на Zeppelin в пощата
Подобно на повечето закони от военно време, Законът за защита на кралството е предназначен да помогне за предотвратяване на потенциална инвазия и да поддържа висок морал в родината. [ 6 ] Той налага цензура върху журналистиката и писмата, идващи от фронтовата линия. Пресата е подложена на контрол върху докладването на движението на войските, числеността или всяка друга оперативна информация, която потенциално би могла да бъде използвана от Централните сили . Хората, които са нарушавали разпоредбите с намерение да помогнат на врага или не, са били осъдени на смърт. 10 души са били екзекутирани съгласно разпоредбите. [ 7 ]"


  Пак там са посочени и няколко сходни закона,които са произтекли от британския,но информация е дадена само за англоговорящия свят. Един от тях е гласуван 1918 г. в Щатите (https://en/wiki/Sedition_Act_of_1918)- ето някои обяснения и за него:

"....закон на Конгреса на Съединените щати , който разширява обхвата на Закона за шпионажа от 1917 г. , за да обхване по-широк кръг от престъпления, по-специално речта и изразяването на мнение , които хвърлят правителството или военните усилия в негативна светлина или пречат на продажбата на държавни облигации . [ 1 ]

Той забраняваше използването на „нелоялен, вулгарен, неприличен или обиден език“ за правителството на Съединените щати , неговото знаме или въоръжените им сили , или такъв, който кара други да гледат с презрение на американското правителство или неговите институции. Осъдените по закона обикновено получаваха присъди от пет до 20 години лишаване от свобода. [ 2 ] Законът също така позволяваше на главния пощенски директор да откаже да доставя поща, която отговаря на същите стандарти за наказуема реч или мнение. Той се прилагаше само за случаите, „когато Съединените щати са във война“. САЩ бяха в обявено военно положение по време на преминаването му, Първата световна война . [ 3 ] Законът беше отменен на 13 декември 1920 г. [ 4 ]


Въпреки че законодателството, прието през 1918 г., обикновено се нарича Закон за противодържавната дейност, то всъщност е набор от изменения на Закона за шпионажа. [ 5 ] Поради това много изследвания на Закона за шпионажа и Закона за противодържавната дейност намират за трудно да докладват за двата „акта“ поотделно. Например, един историк съобщава, че „около хиляда и петстотин съдебни преследвания са били извършени по Законите за шпионажа и противодържавната дейност, което е довело до повече от хиляда осъдителни присъди“. [ 6 ] Съдебните решения не използват съкратения термин Закон за противодържавната дейност, а правилния правен термин за закона – Закон за шпионажа, независимо дали е приет първоначално през 1917 г. или е изменен през 1918 г.

По-ранно законодателство
Законът за шпионажа от 1917 г. обявява за престъпление намесата във военните усилия, прекъсването на набирането на военни или опитите за подпомагане на нация във война със САЩ. Военновременните прояви на насилие от страна на местни групи граждани, понякога тълпи или самоотвержени лица , убедиха някои законодатели, че законът е неадекватен. Според тях страната е била свидетел на случаи на обществени безредици, които представляват собствен опит на обществеността да накаже непопулярните изказвания, предвид неспособността на правителството да го направи. Изменения за засилване на правомощията на правителството съгласно Закона за шпионажа биха попречили на тълпите да правят това, което правителството не е в състояние да направи. [ 7 ]


Дебат и приемане

Президент Уилсън
Президентът Уилсън и неговият главен прокурор Томас Уат Грегъри разглеждаха законопроекта като политически компромис. Те се надяваха да избегнат изслушвания, които биха поставили администрацията в неудобно положение заради провала ѝ да преследва обидни изказвания. Те също така се опасяваха от други предложения, които биха отнели прокурорските правомощия от Министерството на правосъдието и биха ги поставили в Министерството на войната, създавайки един вид граждански военен съд със съмнителна конституционност. [ 8 ] [ 9 ] Окончателното гласуване за приемане беше 48 срещу 26 в Сената [ 10 ] и 293 срещу 1 в Камарата на представителите, [ 11 ] с единствения глас против в Камарата, подаден от социалиста Майер Лондон от Ню Йорк. [ 12 ]


Чрез законодателство Законът за противодържавна дейност беше официално приет от 65-ия Конгрес като изменение на съществуващия Закон за шпионажа от 1917 г. Федералните власти активно преследваха лица за престъпления, свързани с речта. Това включваше преследване на видни личности като Юджийн В. Дебс, за да даде пример. Върховният съд първоначално потвърди конституционността на Закона за противодържавна дейност в дела като Ейбрамс срещу Съединените щати (1919 г.), засилвайки правомощията на правителството да наказва несъгласни изказвания. Правомощието на главния пощенски директор да блокира пощата беше ефективен инструмент за цензуриране на печатни материали и заглушаване на активисти.

Въпреки че голяма част от дебата се фокусира върху точния текст на закона, в Сената имаше значителна опозиция, почти изцяло от републиканците, особено Хенри Кабот Лодж и Хирам Джонсън . Джонсън защитаваше свободата на словото, а Лодж се оплака, че администрацията не е използвала вече съществуващите закони. [ 10 ] [ 13 ] [ 14 ] Бившият президент Теодор Рузвелт също изрази несъгласие. [ 15 ]


Длъжностни лица в Министерството на правосъдието, които не бяха особено ентусиазирани от закона, въпреки това се надяваха, че дори без да доведе до многобройни съдебни преследвания, той ще помогне за заглушаване на обществените призиви за повече правителствени действия срещу онези, смятани за недостатъчно патриотични. [ 16 ]"

  Разгледайте най-общо разпоредбите на тези англо-американски закони и ще видите колко сходни са те с нашия като не забравяйте,че "нашият" закон е отменен 1948 г. а британския- в 1953 г.! Сходствата са очевадни и не може да бъдат отричани,а крайната цел е една и съща: да бъде предпазена държавата от метежи, бунтове, криминални посегателства, антиправителствени подстрекателства, омразна риторика в това число журналистическа и пр. Така изведнъж се оказва,че ЗЗД не е наш монопол,а ние сме го заимствали от страните-победителки в ПСВ,като президента Уидроу Уилсън също е замесен в неговото приемане. Никой досега в България не каза,че ЗЗД не е измислен от Българите- измислен е от други по-мощни държави години преди нас и още е бил в сила по времето,в което ние сме приемали "нашия". Нашият обаче е основание да бъдем обявени за "фашисти" а страните-победителки,от които сме го взели не са обявени за такива,въпреки наличието на същия закон! Накрая излиза,че много е важно кой те обявява за "фашист" или казано другояче: ние сме обявени за "фашисти" съвсем произволно и субективно!

  Толкоз за "фашизма" в България приятели- ние сме толкова "фашисти" колкото и поляците, за които сталин каза докато им ликвидираше държавата,че сега ще има една фашистка държава по-малко! За сталин всеки родолюбец беше "фашист", който подлежи на разстрел или концлагер- без никакви изключения! Затова май е прав един приятел който каза,че по заръка на сталин родолюбивите Българи до 1944 г., та и онези след тях са длъжни да са "фашисти",без значение какви са всъщност! Истината е обаче друга: до 1944 г. фашизмът,колкото и непознат да беше се приемаше от Българите за нещо криминално и по тази причина имаше хора,осъдени от царските ни власти за "фашизъм"!



  Това обаче не ни го казваха след Девети- укриха го старателно,за да не рухне картонената кула на измисления Български "фашизъм" и за да не се каже,че борците срещу "фашизма" всъщност са се борили директно срещу България,а "фашизмът" е бил благовидно оправдание за антидържавната им дейност! Казано по друг начин, "фашизмът" у нас е бил необходим на някои хора от чужбина,за да оправдаят своите престъпления срещу народа на България!
 
image

  Българският "фашизъм" е една историческа фикция и лъжа,докарана у нас от чужбина с една-единствена цел: да набеди народа ни в "престъпления", които някой друг е извършил,за да оправдае всеки арогантен грабеж на чужденците срещу него, всяка измама на наш гръб и всяко посегателство срещу Българщината! Така за враговете на Истината ние станахме "фашисти"- нищо,че народът ни НИКОГА не бе изповядвал фашистка идеология и НИКОГА у нас до 1944 г. не е имало фашистка партия,която да забрани всякаква опозиция и да избива араби, сирийци, тигреи, акадци, арамейци, евреи или някакви други семити! Имало е редки групи слепи подражатели на Хитлер,но те не бяха фашисти а само копирачи които се възторгваха от човека,възстановил правдата и върнал на България заграбени от алчни съседи наши национални територии! До тук за фалшивия "фашизъм", който ни натрапиха от чужбина неканените "гости" в нашите земи,по чиято рецепта полунеграмотни лъжеисторици продължават да пишат "Българска" история и днес!



Гласувай:
42


Вълнообразно


1. cefules - Не знам. Чисто научно, разглеждано ...
04.01 11:22
Не знам. Чисто научно, разглеждано строго терминологично е възможно, но не знам как да нарека убийството на Гео Милев, разстрела на Ястребинчетата и още стотици напълно беззащитни цивилни обвинени във връзка с комунистите и партизаните.
цитирай
2. batogo - Чест и почитания за казаната Истина, Щапаров!
04.01 11:33
Тази глупост продължават и до ден днешен да напяват враговете на българската чест, достойнство и будно национално съзнание, приятелю! Адмирации от мен!
цитирай
3. nedovolen - Затова телевизора не гледам, ве...
04.01 11:38
Затова телевизора не гледам, вестник не разгръщам, радио не слушам, да чуя колко съм добре.

Честита Нова година! Здраве и късмет!
31-ви и хоп, четврти. Ами къде отидоха трите дни.
:-)))
цитирай
4. icansing - Сега ганювците пак сте се събрали с фашисти.
04.01 11:39
Затова има много да ви патят простите чалгарски кратуни. Заслужено.
цитирай
5. shtaparov - (Сега ганювците пак сте се събрали с фашисти.)
04.01 13:23
icansing написа:
Затова има много да ви патят простите чалгарски кратуни. Заслужено.

А с кого да се съберем- с осраните от пиянства и грабежи сърби и псевдомакедонци? Е няма как да стане- ние НИКОГА не сме били хайдуци,и няма да станем такива специално заради теб!
цитирай
6. shtaparov - Не знам. Чисто научно, разглеждано ...
04.01 13:33
cefules написа:
Не знам. Чисто научно, разглеждано строго терминологично е възможно, но не знам как да нарека убийството на Гео Милев, разстрела на Ястребинчетата и още стотици напълно беззащитни цивилни обвинени във връзка с комунистите и партизаните.

Имаш право приятелю- ставали са грешки, "покрай сухото и суровото" както казва народа,а спомените от турските зверства още са били живи! Имало е някъде самоуправства в мътните времена,саморазправи и престаравания,но не заради "фашизъм" или специална държавна политика а от чиста злоба към враговете на държавата,чиято независимост едва сме възстановили броени години преди смъртта на Гео!

Ако тези времена не дай Боже се случеха сега,такива произволи нямаше да станат: народът е узрял за разлика от тогава,отдалечил се е от турското робство и има повече сигурност за бъдещето на страната,колкото и спорни да са политическите решения понякога. В интерес на истината трябва да признаем,че много по-жестоки зверства са извършвали сърбите срещу нас,но тях кой знае защо не ги наричаме "фашисти"! А те го заслужават много повече от нас понеже са избили не единици невинни,а десетки хиляди такива: като почнеш от деца и младежи, минеш през бременни жени и невъоръжени старци,подпалваха къщите на нашите борци за свобода а близките им избиваха от засада,изнасилваха жените на Българите и си присвояваха техните къщи, ниви и всякакво друго имущество,което им харесаше!...
цитирай
7. shtaparov - Тази глупост продължават и до ден ...
04.01 13:45
batogo написа:
Тази глупост продължават и до ден днешен да напяват враговете на българската чест, достойнство и будно национално съзнание, приятелю! Адмирации от мен!

Сърдечна благодарност за подкрепата приятелю- за много години със здраве, радост и хубав късмет!
цитирай
8. shtaparov - Затова телевизора не гледам, ве...
04.01 13:46
nedovolen написа:
Затова телевизора не гледам, вестник не разгръщам, радио не слушам, да чуя колко съм добре.

Честита Нова година! Здраве и късмет!
31-ви и хоп, четврти. Ами къде отидоха трите дни.
:-)))

Честита Нова година приятелю: желая най-хубави неща на тебе и на всички наши, сега и за вечни времена! Ти също по своему си прав- има добра логика човек да си гледа живота и да не се кахъри за щяло и нещяло но понякога се случва така,че "юнашко сърце не трае"! :)
цитирай
9. icansing - няма такава страна,
04.01 13:47
в която фашистите не са диваци и варвари. Цитат.
цитирай
10. shtaparov - (няма такава страна,)
04.01 13:50
icansing написа:
в която фашистите не са диваци и варвари. Цитат.

Да- съгласен, но ние не сме били фашистка страна поне до Девети: които са били фашисти да си носят последствията,а нас не ни замесвайте!
цитирай
11. radostinalassa - А неолибералите и демократите....
04.01 15:12
Те направо нападат други страни , заради петрола им. Това са фашисти, пирати.
цитирай
12. iw69 - А
04.01 17:37
закона за защита на нацията и кървавия закон за защита на държават, по който са избити хиляди какво са, безупречни демократични закони ли са били това?
цитирай
13. kvg55 - shtaparov,
04.01 22:40
Наистина в главата ти бълбукат фантазии и фантасмагории.
цитирай
14. shtaparov - закона за защита на нацията и кър...
04.01 23:31
iw69 написа:
закона за защита на нацията и кървавия закон за защита на държават, по който са избити хиляди какво са, безупречни демократични закони ли са били това?

Не- не са били безупречни изглежда,но те не са измислени от нас: в 1914 г. Британия въвежда на своя земя съвсем същия закон и ние просто го заимстваме от нея,но накрая само ние сме обявени за "фашисти" заради него,а те не са- защо така? Значи за тях може,за нас не може- ние пак сме ощетени и дискриминирани значи,не бива някъде да върлува опасен див анти-Български расизъм,който постоянно се опитва да се заяжда с нас и всяко наше действие го обявява за "фашистко",дори когато сме го изкопирали от него!...

Ето го въпросния закон: https://en/wiki/Defence_of_the_Realm_Act_1914#Defence_of_the_Realm_(No._2)_Act_1914

Ето и няколко обяснения за него:

"Той дава на правителството широки правомощия по време на войната, като например правомощието да реквизира сгради или земя, необходими за военните усилия , и да приема разпоредби, създаващи криминални престъпления.

ДОРА въведе различни авторитарни механизми за социален контрол , [ 1 ] като цензура :

„Никой няма право да разпространява, чрез уста или писмено, сведения, които биха могли да причинят недоволство или тревога сред силите на Негово Величество или сред цивилното население“ [ 2 ]

Антивоенни активисти, включително Джон Маклийн , Уили Галахър , Джон Уилям Мюир и Бертран Ръсел , бяха изпратени в затвора. Филмът „ Докторът Доп “ беше забранен съгласно закона от южноафриканското правителство с оправданието, че изобразяването на бурите по време на обсадата на Мафекинг би предизвикало антагонизъм у африканерите . [ 3 ] [ 4 ]

Дейностите, които вече не бяха разрешени, включваха пускане на хвърчила, палене на огньове, купуване на бинокли, хранене на диви животни с хляб, обсъждане на военноморски и военни въпроси и купуване на алкохол в обществения транспорт. Алкохолните напитки бяха разредени, а работното време на кръчмите беше ограничено до 12:00 - 15:00 часа и от 18:30 до 21:30 часа. (Изискването за следобедна почивка в разрешените часове продължи в Англия до Закона за лицензиране от 1988 г. )

През 1920 г. DORA е разширена, за да се справи с насилието в Ирландия (виж Ирландската война за независимост ) със Закона за възстановяване на реда в Ирландия от 1920 г. ( 10 и 11 Geo. 5. c. 31). Раздел 3(6) от този закон позволява на военните власти да затварят всяко ирландско лице без обвинение или съдебен процес и е отменен през 1953 г. [ 5 ]

Цел

Пример за цензура съгласно закона за коментари за нападения на Zeppelin в пощата
Подобно на повечето закони от военно време, Законът за защита на кралството е предназначен да помогне за предотвратяване на потенциална инвазия и да поддържа висок морал в родината. [ 6 ] Той налага цензура върху журналистиката и писмата, идващи от фронтовата линия. Пресата е подложена на контрол върху докладването на движението на войските, числеността или всяка друга оперативна информация, която потенциално би могла да бъде използвана от Централните сили . Хората, които са нарушавали разпоредбите с намерение да помогнат на врага или не, са били осъдени на смърт. 10 души са били екзекутирани съгласно разпоредбите. [ 7 ]"

Там са посочени и няколко сходни закона,които са произтекли от този,но информация е дадена само за англоговорящия свят. Един от тях е гласуван 1918 г. в Щатите (https://en/wiki/Sedition_Act_of_1918)- ето някои обяснения и за него:

"....закон на Конгреса на Съединените щати , който разширява обхвата на Закона за шпионажа от 1917 г. , за да обхване по-широк кръг от престъпления, по-специално речта и изразяването на мнение , които хвърлят правителството или военните усилия в негативна светлина или пречат на продажбата на държавни облигации . [ 1 ]

Той забраняваше използването на „нелоялен, вулгарен, неприличен или обиден език“ за правителството на Съединените щати , неговото знаме или въоръжените им сили , или такъв, който кара други да гледат с презрение на американското правителство или неговите институции. Осъдените по закона обикновено получаваха присъди от пет до 20 години лишаване от свобода. [ 2 ] Законът също така позволяваше на главния пощенски директор да откаже да доставя поща, която отговаря на същите стандарти за наказуема реч или мнение. Той се прилагаше само за случаите, „когато Съединените щати са във война“. САЩ бяха в обявено военно положение по време на преминаването му, Първата световна война . [ 3 ] Законът беше отменен на 13 декември 1920 г. [ 4 ]

Въпреки че законодателството, прието през 1918 г., обикновено се нарича Закон за противодържавната дейност, то всъщност е набор от изменения на Закона за шпионажа. [ 5 ] Поради това много изследвания на Закона за шпионажа и Закона за противодържавната дейност намират за трудно да докладват за двата „акта“ поотделно. Например, един историк съобщава, че „около хиляда и петстотин съдебни преследвания са били извършени по Законите за шпионажа и противодържавната дейност, което е довело до повече от хиляда осъдителни присъди“. [ 6 ] Съдебните решения не използват съкратения термин Закон за противодържавната дейност, а правилния правен термин за закона – Закон за шпионажа, независимо дали е приет първоначално през 1917 г. или е изменен през 1918 г.

По-ранно законодателство
Законът за шпионажа от 1917 г. обявява за престъпление намесата във военните усилия, прекъсването на набирането на военни или опитите за подпомагане на нация във война със САЩ. Военновременните прояви на насилие от страна на местни групи граждани, понякога тълпи или самоотвержени лица , убедиха някои законодатели, че законът е неадекватен. Според тях страната е била свидетел на случаи на обществени безредици, които представляват собствен опит на обществеността да накаже непопулярните изказвания, предвид неспособността на правителството да го направи. Изменения за засилване на правомощията на правителството съгласно Закона за шпионажа биха попречили на тълпите да правят това, което правителството не е в състояние да направи. [ 7 ]

Дебат и приемане

Президент Уилсън
Президентът Уилсън и неговият главен прокурор Томас Уат Грегъри разглеждаха законопроекта като политически компромис. Те се надяваха да избегнат изслушвания, които биха поставили администрацията в неудобно положение заради провала ѝ да преследва обидни изказвания. Те също така се опасяваха от други предложения, които биха отнели прокурорските правомощия от Министерството на правосъдието и биха ги поставили в Министерството на войната, създавайки един вид граждански военен съд със съмнителна конституционност. [ 8 ] [ 9 ] Окончателното гласуване за приемане беше 48 срещу 26 в Сената [ 10 ] и 293 срещу 1 в Камарата на представителите, [ 11 ] с единствения глас против в Камарата, подаден от социалиста Майер Лондон от Ню Йорк. [ 12 ]

Чрез законодателство Законът за противодържавна дейност беше официално приет от 65-ия Конгрес като изменение на съществуващия Закон за шпионажа от 1917 г. Федералните власти активно преследваха лица за престъпления, свързани с речта. Това включваше преследване на видни личности като Юджийн В. Дебс, за да даде пример. Върховният съд първоначално потвърди конституционността на Закона за противодържавна дейност в дела като Ейбрамс срещу Съединените щати (1919 г.), засилвайки правомощията на правителството да наказва несъгласни изказвания. Правомощието на главния пощенски директор да блокира пощата беше ефективен инструмент за цензуриране на печатни материали и заглушаване на активисти.

Въпреки че голяма част от дебата се фокусира върху точния текст на закона, в Сената имаше значителна опозиция, почти изцяло от републиканците, особено Хенри Кабот Лодж и Хирам Джонсън . Джонсън защитаваше свободата на словото, а Лодж се оплака, че администрацията не е използвала вече съществуващите закони. [ 10 ] [ 13 ] [ 14 ] Бившият президент Теодор Рузвелт също изрази несъгласие. [ 15 ]

Длъжностни лица в Министерството на правосъдието, които не бяха особено ентусиазирани от закона, въпреки това се надяваха, че дори без да доведе до многобройни съдебни преследвания, той ще помогне за заглушаване на обществените призиви за повече правителствени действия срещу онези, смятани за недостатъчно патриотични. [ 16 ]"

Разгледай най-общо разпоредбите на тези английски и американски закони и ще видиш колко сходни са те с нашия като не забравяй: "нашият" закон е отменен 1948 г. а този в Англия- 1953 г.! Сходствата са очевадни и не може да се отричат,а крайната цел е една и съща: да бъде предпазена държавата от метежи, бунтове, антиправителствени подстрекателства, омразна риторика в това число журналистическа и т.н.,и т.н. Така изведнъж се оказва,че ЗЗД не е наш монопол,а ние сме го заимствали от страните-победителки в ПСВ,като президента Уидроу Уилсън също е замесен в неговото приемане. Никой досега в България не каза,че ЗЗД не е измислен от Българите- измислен е от други по-мощни държави години преди нас и е действал по времето,в което ние сме приемали "нашия". Нашият обаче е основание да бъдем обявени за "фашисти" а страните-победителки,от които сме го взели не са обявени за такива,въпреки наличието на същия закон! Накрая излиза,че много е важно кой те обявява за "фашист" или казано другояче: ние сме обявени за такива съвсем произволно и субективно!
цитирай
15. shtaparov - Наистина в главата ти бълбукат ф...
04.01 23:36
kvg55 написа:
Наистина в главата ти бълбукат фантазии и фантасмагории.

Въпрос на гледна точка приятелю: такъв вид преценка е твърде субективна и дискусионна,понеже не се опира на доказуем универсален критерий,а повече на емоции и страсти...
цитирай
16. shtaparov - Те направо нападат други страни, ...
04.01 23:42
radostinalassa написа:
Те направо нападат други страни , заради петрола им. Това са фашисти, пирати.

Ако всеки,който напада други страни заради някакви облаги е фашист, значи фашистка е също Римската империя, Османската но и Киевската Рус на Светослав,която през 10-ти век ни нападна за да ни ограби! По същия критерий фашист е също Сталин,понеже нападна Полша в 1939 г. безпричинно,с което допринесе за бързата й гибел- така ли е? Така ли е или пак опираме до същото: за другите може а за нас не може??!! Значи другите могат да нападат когото си искат (така бе окупиран Иран в 1942 г.),и това съвсем не ги прави фашисти а ние, които не нападнахме никой и само се опитахме да опазим своето станахме "фашисти",понеже е трябвало първо да питаме дали може или не може! Ето как двойния стандарт и тука работи: ние сме набелязани сиреч и "умеем" да ставаме "фашисти" без да сме пипнали никой с пръст а другите,които с години държаха окупационни корпуси в чужди територии и столици извличайки природните им богатства,те били света вода ненапита??!!...
цитирай
17. radostinalassa - Говориш за янките и канадците , нали...
05.01 18:35
другите,които с години държаха окупационни корпуси в чужди територии и столици извличайки природните им богатства,те били света вода ненапита??!!...
цитирай
18. shtaparov - другите, които с години държаха ...
06.01 11:16
radostinalassa написа:
другите,които с години държаха окупационни корпуси в чужди територии и столици извличайки природните им богатства,те били света вода ненапита??!!...

За канадците не- те нямаха окупационна зона в Германия и Австрия,нито пък ние някога сме имали а за онези,които владееха или още владеят чужди земи и народи включително за тези,които имаха окупационни зони в Германия и другаде. В това число влизат сърбите и "македонците",да не казвам всичките ни съседи: те още държат милиони Българи под робство,десетки хиляди квадратни километри Българска земя но вместо да се извинят и да ги върнат,те ни правят нас на престъпници! Е,това е поредното им престъпление надявам се последното- Бог ще въздаде на измамниците и мошениците които не се посвениха да избиват Българите и за "извинение" да ги приравнят на черни азиатци!
цитирай
19. radostinalassa - И ти ли смяташ, че...
06.01 21:13
военните бази у нас са руски? Че златото ни не го грабят канадците?
цитирай
20. shtaparov - военните бази у нас са руски? Че з...
07.01 19:30
radostinalassa написа:
военните бази у нас са руски? Че златото ни не го грабят канадците?

He
цитирай
21. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю!
08.01 00:42
Царят е действал умно и тактично!
Благодарение на провежданата от него политика са спасени хиляди животи
Пуснал е немската армия да мине през земите ни Наясно е, че не можем да я спрем Но в договора има клауза от нашите земи и на нашите земи германците да не водят военни действия Затова гърците са "атакувани" с магарета! После, при отстъплението си, германците минават през България без един изстрел!спазват дотовора с царя
Не прекъсваме дипломатически отношения със СССР
Хитлер ни връща Южна Добруджа
Не пращаме армия на Източния фронт!
Колко му е струвало, говори фактът, че умира, въпреки, че е спортист, ненавършил 50 години! Никакъв фашист не е
Поклон пред паметта на царя!
цитирай
22. shtaparov - Царят е действал умно и тактично...
08.01 07:36
leonleonovpom2 написа:
Царят е действал умно и тактично!
Благодарение на провежданата от него политика са спасени хиляди животи
Пуснал е немската армия да мине през земите ни Наясно е, че не можем да я спрем Но в договора има клауза от нашите земи и на нашите земи германците да не водят военни действия Затова гърците са "атакувани" с магарета! После, при отстъплението си, германците минават през България без един изстрел!спазват дотовора с царя
Не прекъсваме дипломатически отношения със СССР
Хитлер ни връща Южна Добруджа
Не пращаме армия на Източния фронт!
Колко му е струвало, говори фактът, че умира, въпреки, че е спортист, ненавършил 50 години! Никакъв фашист не е
Поклон пред паметта на царя!

Браво за страхотния отзив приятелю: Борис III е бил обичан от народа,а ние подкрепяме народа си!
цитирай
23. radostinalassa - Защо тогава харесваш Запада и Щатите?...
08.01 16:17
Те са от друга цивилизация, нали така?
цитирай
24. schumpov - Няма разлика между македонските, ...
08.01 16:37
Няма разлика между македонските, сръбските и българските комутисти по внешенията ,че България е фашистка държава. Това се прави съзнателно за да оправдаят личните си престъпления и "да не върнат заграбеното на законните му собственици".
цитирай
25. radostinalassa - Тези , за които говориш са...
09.01 17:35
източно- православни. А какво мислиш за неолиберастите?
цитирай
26. shtaparov - Те са от друга цивилизация, нали ...
11.01 16:07
radostinalassa написа:
Те са от друга цивилизация, нали така?

Те са били друга- сега са същата
цитирай
27. shtaparov - Няма разлика между македонските, ...
11.01 16:09
schumpov написа:
Няма разлика между македонските, сръбските и българските комутисти по внешенията ,че България е фашистка държава. Това се прави съзнателно за да оправдаят личните си престъпления и "да не върнат заграбеното на законните му собственици".

Нямааа- всичките са едни и същи профани,некадърни и неграмотни!
цитирай
28. shtaparov - източно- православни. А какво м...
11.01 16:10
radostinalassa написа:
източно- православни. А какво мислиш за неолиберастите?

Кои пък са тези?
цитирай
29. radostinalassa - Това са днешните комунисти...
11.01 16:12
Неолибералите, които искат да заличат границите на държавите, те да забравят историята си. С цел да ги ограбват, експлоатират в полза на ДД.
цитирай
30. shtaparov - Неолибералите, които искат да з...
11.01 16:20
radostinalassa написа:
Неолибералите, които искат да заличат границите на държавите, те да забравят историята си. С цел да ги ограбват, експлоатират в полза на ДД.

Toва,което те искат в никакъв случай не бива да се случва- нека им се случи на тях но на нас- НЕ!!
цитирай
31. radostinalassa - Но нали Западна Европа била...
12.01 18:10
ядрото на бялата раса? А те не ни припознават като от техните, а само ни използват.
цитирай
32. shtaparov - ядрото на бялата раса? А те не ни п...
13.01 19:52
radostinalassa написа:
ядрото на бялата раса? А те не ни припознават като от техните, а само ни използват.

Неолибералите не са Западна Европа- те са малка частица от нея.
цитирай
33. nedovolen - Честит Атанасов ден!
18.01 14:14
Надникнах след дузина дни. И се натъкнах, в затворено шише вода не се налива.
:-)))
цитирай
34. radostinalassa - Аз говоря исторически...
18.01 19:19
погледнато. Никога не сме били от техните.
цитирай
35. shtaparov - Надникнах след ...
20.01 19:22
nedovolen написа:
Надникнах след дузина дни. И се натъкнах, в затворено шише вода не се налива. :-)))

Чудесна приказка приятелю- затова клетите македонисти никак не втасват и нищо не приемат от онези истини,които им се казват!
цитирай
36. shtaparov - погледнато. Никога не сме били от ...
20.01 19:23
radostinalassa написа:
погледнато. Никога не сме били от техните.

Били сме но по времето на Тервел- ние сме го забравили но те не са!
цитирай
37. radostinalassa - Какво имаш предвид?...
21.01 15:52
Малко по - точно?
цитирай
38. shtaparov - Малко по - точно?Тервел въвежда ...
24.01 10:40
radostinalassa написа:
Малко по - точно?

Тервел въвежда католицизма у нас в 703 г., 78 години сме били католическа държава и дори може да се каже,че той е създал католицизма.
цитирай
39. kolevdobri - Беше ми интересно да прочета статията.
26.01 12:22
Миналата година, на територията на Британия, са арестувани 12 000 души затова, че са направили агресивни коментари спрямо съществуващите порядки в страната и срещу правителството. За отбелязване е, че в Русия, арестуваните по тези причини са 300.
цитирай
40. shtaparov - Миналата година, на територията на ...
28.01 02:47
kolevdobri написа:
Миналата година, на територията на Британия, са арестувани 12 000 души затова, че са направили агресивни коментари спрямо съществуващите порядки в страната и срещу правителството. За отбелязване е, че в Русия, арестуваните по тези причини са 300.

Taзи статистика е удивителна,а по принцип е редно една държава да защитава народа си с подобни мерки. Тук обаче не включвам псевдодържавата "македония": тя свой народ си няма,а ползва назаем Българския и се опитва да го маймунизира,но няма да й минат мръснишките номера!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: shtaparov
Категория: Политика
Прочетен: 5774435
Постинги: 316
Коментари: 10190
Гласове: 159526
Архив
Календар
«  Април, 2026  
ПВСЧПСН
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
Блогрол
1. Потомци на Алцек в Италия- гайди и тъпани,Български носии,цървули и навуща
2. Българска аристокрация през XV-XVII век
3. Българи от Ниш 2018 г. празнуват деня на Съединението
4. 105 Български въстания срещу турците
5. Български печат на 4300 години
6. Тракийската богиня ДУЛА- виж ДУЛО и календарния термин ДИЛОМ
7. Автономни градове и области през XV-XVI в. в България
8. Тюрколози умишлено крият стари истории на България,издадени преди векове в чужбина
9. Фалшификатори на Българската история върлуват безнаказано в Уикипедия
10. Спароток срещу фалшификаторите на история
11. Мнението на велики личности за Българите
12. Скитско племе Авари- факти и извори
13. Ето колко е лесно да се разбере истината за произхода ни: статия на Спароток
14. "Пра"-Българите са потурчени с купища цинични лъжи по наш адрес,измислени от руската "наука"
15. България е дала заем на Франция през 1907 г. 145 милиона златни лева
16. Българска сватба от старо време- ориг.запис от 1962 г.,няма къде да го видите днес
17. Германски племена с феноменални имена: Дули,Галомани,Кавки,Камари,Фраки,Аварини,Еруски (Етруски),Балти,Бактери (=Бактри),Аугандзи (=Афганци),Албани,Гермиони,Вируни,Варни и пр.
18. Бълг.език забранен в Татарстан 1928 г.,а татарите клали Българи в Русия 1884г.
19. Руснаци спрягат Българите в конференция за Тенгри
20. Руски данни за Киев- основали го индуси,в него имало монголоиди и тюрки
21. Русите роднини на тюрките- руска статия
22. Евреите с италиански корени,навярно от етруските
23. Манихейството вид гностицизъм,основа на дуализма и богомилството
24. Орфей и синът му били в Египет- Спароток
25. Български календарни животни в дакийския зодиак
26. Сърби и Хървати в Стара Велика България
27. Българските тайни езици- част от тях
28. Истинската Илиада е фригийската
29. Именникът на князете- проучване на Стефан Чурешки
30. Ценни сведения за морските народи