Най-четени
1. planinitenabulgaria
2. radostinalassa
3. varg1
4. wonder
5. kvg55
6. mt46
7. zahariada
8. iw69
9. laval
10. reporter
11. kunchev
12. getmans1
13. djani
14. gothic
2. radostinalassa
3. varg1
4. wonder
5. kvg55
6. mt46
7. zahariada
8. iw69
9. laval
10. reporter
11. kunchev
12. getmans1
13. djani
14. gothic
Най-популярни
1. shtaparov
2. wonder
3. katan
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. ka4ak
7. dobrota
8. milena6
9. donkatoneva
10. vidima
2. wonder
3. katan
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. ka4ak
7. dobrota
8. milena6
9. donkatoneva
10. vidima
Най-активни
1. lamb
2. radostinalassa
3. sarang
4. wrappedinflames
5. hadjito
6. djani
7. savaarhimandrit
8. iw69
9. mimogarcia
10. bateico
2. radostinalassa
3. sarang
4. wrappedinflames
5. hadjito
6. djani
7. savaarhimandrit
8. iw69
9. mimogarcia
10. bateico
Постинг
26.03 16:29 -
ОПИТ ЗА ТРЕЗВО АНАЛИЗИРАНЕ НА РУСКО-ТУРСКАТА ОСВОБОДИТЕЛНА ВОЙНА
Автор: shtaparov
Категория: Политика
Прочетен: 2499 Коментари: 56 Гласове:
Последна промяна: 29.03 15:32

Прочетен: 2499 Коментари: 56 Гласове:
36
Последна промяна: 29.03 15:32


ОПИТ ЗА ТРЕЗВО АНАЛИЗИРАНЕ НА РУСКО-ТУРСКАТА ОСВОБОДИТЕЛНА ВОЙНА
Освободителната руско-турска война от 1877-78 г. е достатъчно важно фундаментално събитие,което си струва да бъде преосмисляно и анализирано отново и отново. Темата е вълнуваща за много хора но малко банална за мен,понеже предпочитам да пиша за най-древната история на България,а не за съвременната имайки предвид,че повечето загадки на днешната ни история вече са разгадани,а повечето от най-древната още не са. Имайки база от натрупани познания обаче,и примера на добрия приятел в блога https://leonleonovpom2.blog.bg/,реших да се пробвам по тази тема с анализ на събитията и да изразя становища,каквито досега не са правени у нас. Анализ на събитията и преценка на последствията от войната ме доведоха до извода.че тя се е водила с основната идея да бъдат раздадени част от земите ни на съседите,а те да се усилят за наша сметка.
Елементарен пример са Сърбия и Влашко: до Берлинския договор те са реално провинции на турската империя с политически статут, малко различаващ се от нашия. Обявявайки война на турската империя, Русия реално е обявила война и на тях но оо чудо- вместо да изгубят земи след войната,те придобиват нови! Големият им плюс е,че те са били вече обособени административни единици почти без никаква турска войска,а ние не сме били- това е комай едничката ни разлика. Та тези турски провинции решили да помагат на нападащия а не на своя сюзерен,за което получили достатъчна награда- независимост! Друга награда не им е била нужна най-малко пък земи,но незнайно защо са получили и такива.
Тези безгласни букви (за разлика от нас) са били пасивни участници в събитията- без руска армия нямаше да получат независимост,а щяха да си останат турски провинции и до днес! Това,че са воювали срещу Турция не е голяма заслуга- техните армии били много слаби в сравнение с нейната,помощта им за Русия била незначителна и без руска армия не са можели да постигнат нищо!
За северна Добруджа,която е дадена мърцина на власите имам тежка забележка към братушките. Ако са ни мислели доброто,те нямаше да я дадат на турската провинция "Румъния" и щяха да я оставят нв България,а "румънците" щяха да компенсират по следните начини:
1. Оставят в техните предели южна Бесарабия (което само по себе си е свръхкомпенсация на фона на подарената им независимост!).
2. Връщат им малка част (5-6 000 кв.км.) от северна Бесарабия (безспорна влашка земя) ако преценят,че земите в южна Бесарабия не са достатъчни.
3. Компенсират руската си империя с още земи за сметка на Турция- в южен Кавказ и източното причерноморие например,с една територия от 50 000 кв.км допълнителни които щяха да са съвсем достатъчни,за да оправдаят нищожните им загуби в Бесарабия.
Сърбия също са могли да компенсират със земи в нейната си Босна или Косово и Санджак,а не с нашето Поморавие. Не са го направили обаче,а са предпочели да съсипят нашето етническо землище,като постепенно го лишават от Българи. Каква дума е могла да има сръбската провинция на турската империя пред победителя на Турция? Очевидно никаква или само онази,която Русия й позволи! Тя й е позволила да воюва на нейна страна и да даде само няколкостотин жертви- съвържено ненужен реверанс,а после да вземе значителен дял от нашите земи,вместо да освободи от своите- значи и двата сключени договора,включително Санстефанският са грабителски и насочени основно срещу нас,а не толкова срещу Турция!
Неутралитетът на Англия в случая не е бил маловажен- затова тя заслужено е получила Кипър да кажем,макар аргументите й в случая да са били твърде нечисти. Не се знае обаче на какво основание от тази война се облагодетества и Гърция: най-вероятно Конгресът на "великите" сили е решил да й даде земи за сметка на нашите,без да е пукнала пушка срещу турците а това ще да е станало заради древната история,с която новосъздадената й нацийка продължава да се тъпанчи и днес.
Друга турска провинция- Черна гора,също воюва на страната на Русия и получава не само независимост,а и териториални придобивки. Нейната армийка била незначителна сила и не успяла да постигне нищо без руската нито да й помогне особено,но Русия я възнаградила щедро и отново по странен начин: тази полусръбска държавица получила земи на изток а не на запад,където са най-старите сръбски земи на Балканите! Сърбия и Черна гора изглежда са знаели кои земи ще им бъдат дарени след войната- затова нито един черногорски и сръбски войник не е тръгнал да освобождава сръбските си земи в Болсна и Херцеговина,а всички вкупом се нахвърлили да завладяват части от нашето землище,очевидно действайки по принципа "Нашето си е наше а чуждото е общо"! Сърбите например са можели да се бият за свободата на своята си Босна и да вкарат войски там,но странно защо те предпочели да заграбят част от нашата земя,вместо да освобождават своята- очевидно някой им е подсказал коя ще е "правилната" посока за техните войски и това не може да са техните политици,които почти всеки ден се покланяли на султана и нареждали песнични в негова чест!
Друго странно събитие е поведението на руските войски в Западна България- те стигнали до Перник, Радомир, Кюстендил и Дупница,а после отказали да направят дори крачка към Крива Паланка,Джумая или Щип,не бива да са знаели къде ще бъде Българската граница след войната! Едва след огромни молби,увещания и най-вероятно подкуп,руският командир в Дупница разрешил на своите части да пратят военен контингент в опразнената от турци Горна Джумая,което очевидно е смятал за безсмислено действие след като му е било казано да спре до където е стигнал и повече да не мърда нито крачка напред! Същото е било казано и на руските командири в Кюстендил и останалите споменати градове което следва да означава,че Българските граници в района са били определени още преди началото на войната,а Санстефанска "България" е била само един подвеждащ камуфлажен мит!
Затова братя,не се радвайте на Санстефанска "България" непремерено: тя е била създадена с цел да ни заблуди,а не да ни отвори очите! Тя също е прекалено орязана като Берлинската и много далеч от нашите етнически територии,каито се простират оттатък Дунав на север от Видин, Никопол, Русе и Тулча,стигат до линията Мидия-Енос та дори оттатък нея а на запад- до Дунавското устие на река Морава!
За жертвите във войната също ще кажа- не може цялата руска армия на Балканския полуостров да е 185 000 души,а жертвите на Русия тук да са 200 000 понеже това ще означава,че турците са избили цялата й армия и не е останал жив нито един руснак,който да види дали войната е спечелена или загубена!

Интересно тука е това,че като жертви на войната са отчетени и хора,които са загинали от болести. Такова нещо не е правено за никоя друга руско-турска война дори и за световната: болести има и в мирно време и във военно,а покосения от болест не е убит на фронта войник! Наши недоброжелатели с десетки години ни заблуждаваха по тия въпроси,но истината излезе наяве: реалните руски жертви в "нашата" война на Балканите са между 11 и 30 хиляди,а нашия народ е най-много ощетен от всички: над 100 000 души избити цивилни,които в днешно измерение щяха да са близо четвърт милион!... Затова народът ни заслужава да получи своите си земи,а не да ги раздава като подаяния на съседите волно или неволно- те не са заслужили да получат нито метър Българска земя,понеже войната е водена единствено от Русия а не от Сърбия, Гърция, "Румъния" или Черна гора!
Освободителната руско-турска война от 1877-78 г. е достатъчно важно фундаментално събитие,което си струва да бъде преосмисляно и анализирано отново и отново. Темата е вълнуваща за много хора но малко банална за мен,понеже предпочитам да пиша за най-древната история на България,а не за съвременната имайки предвид,че повечето загадки на днешната ни история вече са разгадани,а повечето от най-древната още не са. Имайки база от натрупани познания обаче,и примера на добрия приятел в блога https://leonleonovpom2.blog.bg/,реших да се пробвам по тази тема с анализ на събитията и да изразя становища,каквито досега не са правени у нас. Анализ на събитията и преценка на последствията от войната ме доведоха до извода.че тя се е водила с основната идея да бъдат раздадени част от земите ни на съседите,а те да се усилят за наша сметка.
Елементарен пример са Сърбия и Влашко: до Берлинския договор те са реално провинции на турската империя с политически статут, малко различаващ се от нашия. Обявявайки война на турската империя, Русия реално е обявила война и на тях но оо чудо- вместо да изгубят земи след войната,те придобиват нови! Големият им плюс е,че те са били вече обособени административни единици почти без никаква турска войска,а ние не сме били- това е комай едничката ни разлика. Та тези турски провинции решили да помагат на нападащия а не на своя сюзерен,за което получили достатъчна награда- независимост! Друга награда не им е била нужна най-малко пък земи,но незнайно защо са получили и такива.
Тези безгласни букви (за разлика от нас) са били пасивни участници в събитията- без руска армия нямаше да получат независимост,а щяха да си останат турски провинции и до днес! Това,че са воювали срещу Турция не е голяма заслуга- техните армии били много слаби в сравнение с нейната,помощта им за Русия била незначителна и без руска армия не са можели да постигнат нищо!
За северна Добруджа,която е дадена мърцина на власите имам тежка забележка към братушките. Ако са ни мислели доброто,те нямаше да я дадат на турската провинция "Румъния" и щяха да я оставят нв България,а "румънците" щяха да компенсират по следните начини:
1. Оставят в техните предели южна Бесарабия (което само по себе си е свръхкомпенсация на фона на подарената им независимост!).
2. Връщат им малка част (5-6 000 кв.км.) от северна Бесарабия (безспорна влашка земя) ако преценят,че земите в южна Бесарабия не са достатъчни.
3. Компенсират руската си империя с още земи за сметка на Турция- в южен Кавказ и източното причерноморие например,с една територия от 50 000 кв.км допълнителни които щяха да са съвсем достатъчни,за да оправдаят нищожните им загуби в Бесарабия.
Сърбия също са могли да компенсират със земи в нейната си Босна или Косово и Санджак,а не с нашето Поморавие. Не са го направили обаче,а са предпочели да съсипят нашето етническо землище,като постепенно го лишават от Българи. Каква дума е могла да има сръбската провинция на турската империя пред победителя на Турция? Очевидно никаква или само онази,която Русия й позволи! Тя й е позволила да воюва на нейна страна и да даде само няколкостотин жертви- съвържено ненужен реверанс,а после да вземе значителен дял от нашите земи,вместо да освободи от своите- значи и двата сключени договора,включително Санстефанският са грабителски и насочени основно срещу нас,а не толкова срещу Турция!
Неутралитетът на Англия в случая не е бил маловажен- затова тя заслужено е получила Кипър да кажем,макар аргументите й в случая да са били твърде нечисти. Не се знае обаче на какво основание от тази война се облагодетества и Гърция: най-вероятно Конгресът на "великите" сили е решил да й даде земи за сметка на нашите,без да е пукнала пушка срещу турците а това ще да е станало заради древната история,с която новосъздадената й нацийка продължава да се тъпанчи и днес.
Друга турска провинция- Черна гора,също воюва на страната на Русия и получава не само независимост,а и териториални придобивки. Нейната армийка била незначителна сила и не успяла да постигне нищо без руската нито да й помогне особено,но Русия я възнаградила щедро и отново по странен начин: тази полусръбска държавица получила земи на изток а не на запад,където са най-старите сръбски земи на Балканите! Сърбия и Черна гора изглежда са знаели кои земи ще им бъдат дарени след войната- затова нито един черногорски и сръбски войник не е тръгнал да освобождава сръбските си земи в Болсна и Херцеговина,а всички вкупом се нахвърлили да завладяват части от нашето землище,очевидно действайки по принципа "Нашето си е наше а чуждото е общо"! Сърбите например са можели да се бият за свободата на своята си Босна и да вкарат войски там,но странно защо те предпочели да заграбят част от нашата земя,вместо да освобождават своята- очевидно някой им е подсказал коя ще е "правилната" посока за техните войски и това не може да са техните политици,които почти всеки ден се покланяли на султана и нареждали песнични в негова чест!
Друго странно събитие е поведението на руските войски в Западна България- те стигнали до Перник, Радомир, Кюстендил и Дупница,а после отказали да направят дори крачка към Крива Паланка,Джумая или Щип,не бива да са знаели къде ще бъде Българската граница след войната! Едва след огромни молби,увещания и най-вероятно подкуп,руският командир в Дупница разрешил на своите части да пратят военен контингент в опразнената от турци Горна Джумая,което очевидно е смятал за безсмислено действие след като му е било казано да спре до където е стигнал и повече да не мърда нито крачка напред! Същото е било казано и на руските командири в Кюстендил и останалите споменати градове което следва да означава,че Българските граници в района са били определени още преди началото на войната,а Санстефанска "България" е била само един подвеждащ камуфлажен мит!
Затова братя,не се радвайте на Санстефанска "България" непремерено: тя е била създадена с цел да ни заблуди,а не да ни отвори очите! Тя също е прекалено орязана като Берлинската и много далеч от нашите етнически територии,каито се простират оттатък Дунав на север от Видин, Никопол, Русе и Тулча,стигат до линията Мидия-Енос та дори оттатък нея а на запад- до Дунавското устие на река Морава!
За жертвите във войната също ще кажа- не може цялата руска армия на Балканския полуостров да е 185 000 души,а жертвите на Русия тук да са 200 000 понеже това ще означава,че турците са избили цялата й армия и не е останал жив нито един руснак,който да види дали войната е спечелена или загубена!

Интересно тука е това,че като жертви на войната са отчетени и хора,които са загинали от болести. Такова нещо не е правено за никоя друга руско-турска война дори и за световната: болести има и в мирно време и във военно,а покосения от болест не е убит на фронта войник! Наши недоброжелатели с десетки години ни заблуждаваха по тия въпроси,но истината излезе наяве: реалните руски жертви в "нашата" война на Балканите са между 11 и 30 хиляди,а нашия народ е най-много ощетен от всички: над 100 000 души избити цивилни,които в днешно измерение щяха да са близо четвърт милион!... Затова народът ни заслужава да получи своите си земи,а не да ги раздава като подаяния на съседите волно или неволно- те не са заслужили да получат нито метър Българска земя,понеже войната е водена единствено от Русия а не от Сърбия, Гърция, "Румъния" или Черна гора!
Колко местни, вече съветски българи си обичат асвабадителите... От първа ръка, идеята е да ни освободят и да ни поробят, изтървали са момента, ако беше станало по-рано, днес щяхме да говорим на руски, ако беше станало по-късно, щеше да ни освободи Австрия и да ни включи в империята си, за това и беше бързането на нашите едноутробни братя. Ако Наполеон не беше харесал толкова много евреите, ако, ако, ако... историята няма ако има тесен интерес, който клати фес на "великите сили", първобитна Русия с първобитна Турция (по скоро приятелска с Франция и по-малко с Англия и изключените бисмаркови германци и наследниците на Свещената империя - "хабсбургско-римска", които остават в тъча като нас в друг аспект). Развитието на историята, показва, че точно този анализ е точен, а не овчето преклонение към Царя Освободител, бог да го прости, умен и фин човек е, убит малко по-късно от братчето на ... Владимир Илич - Бланк по мамина линия.
За това, много враг ще наплодиш с този си пост, бъркаш им съветската душа патриотична, да.
цитирайЗа това, много враг ще наплодиш с този си пост, бъркаш им съветската душа патриотична, да.
говорят на български, в по - стар вариант.
цитирайgardener написа:
Колко местни, вече съветски българи си обичат асвабадителите... От първа ръка, идеята е да ни освободят и да ни поробят, изтървали са момента, ако беше станало по-рано, днес щяхме да говорим на руски, ако беше станало по-късно, щеше да ни освободи Австрия и да ни включи в империята си, за това и беше бързането на нашите едноутробни братя. Ако Наполеон не беше харесал толкова много евреите, ако, ако, ако... историята няма ако има тесен интерес, който клати фес на "великите сили", първобитна Русия с първобитна Турция (по скоро приятелска с Франция и по-малко с Англия и изключените бисмаркови германци и наследниците на Свещената империя - "хабсбургско-римска", които остават в тъча като нас в друг аспект). Развитието на историята, показва, че точно този анализ е точен, а не овчето преклонение към Царя Освободител, бог да го прости, умен и фин човек е, убит малко по-късно от братчето на ... Владимир Илич - Бланк по мамина линия.
За това, много враг ще наплодиш с този си пост, бъркаш им съветската душа патриотична, да.
За това, много враг ще наплодиш с този си пост, бъркаш им съветската душа патриотична, да.
Опитвам се впрочем да направя нещо като "независим труд",в който да не взимам страна "вдясно" или "вляво",нито да деля народа на русофили и русофоби- дано да се е получило нещо добро,мнозинството от читателите да кажат дали е така :)
radostinalassa написа:
говорят на български, в по - стар вариант.
Съгласих се веднага- така е по принцип!
5.
reki4ka -
Аз приемам всички силни държави, които чертаят граници и сфери на влияние по един и същ начин.
26.03 18:39
26.03 18:39
За мен те са лоши приятели, които могат да бъдат още по-лоши врагове.
цитирайИзточно Православната цивилизация и нямаме общо с католиците на Запад, които говорят на чужди, бедни на думи езици. За какво ядро става дума? Чуждоезично? Не ги разбираме.
цитирайРазбирам те.
цитирайНищо няма да излезе от такъв трезв опит, защото във виното е истината.
цитирайradostinalassa написа:
Разбирам те.
Ти обикновено не ме разбираш :)
kvg55 написа:
Нищо няма да излезе от такъв трезв опит, защото във виното е истината.
Чудесно казано приятелю- вдигам наздравица в твоя чест!
Знаеш мнението ми!
Русия е направила, каквото е могла
В него момент е много слаба
Тази война е народна, по волята на руския народ е
Руснаците дават повече жертви от болести
Попадна ми при разчистване архив на руската военна болница в Бургас, до днешния летен театър Опис ден по ден
Ужасих се над 700 умрели в нея от болести
Англичаните като отишли с корабите в Цариград се смеели, че руснаците се уплашили от четири пробити корита?
В същото време забелязали странното поведение на войниците в Сан Стефано? Загрижено попитали, какво им е?
Казали им че са болни и едвам ги крепят!
Точно сърби и гърци са изиграли най' мръсна роля след Сан Стефано от завист, че България става шест пъти по- голяма от тях Пэт направили с делегации до царя, да го уверяват, че прави огромна грешка с нас?
Че сме неблагодарно племе и утре ще се обявим срещу него?
Царят има съгласието за проекта Сан Стефано на всички велики, без Англия Само Франция прави корекция- Солун да остане свободен град
Смята да не се допитва до Англия
Но започва да се колебае и я пита
Тя само това чака....
Лека нощ!
П.П.Не е въпрос до русофилство!
Правил съм анализ Без решение на Великите сили, до Ньой нищо не можем да направимТам има една малка възможност за държава тип Черна гора около Велико Търново!
Търново впрочем една година е столица след Освобождението
цитирайРусия е направила, каквото е могла
В него момент е много слаба
Тази война е народна, по волята на руския народ е
Руснаците дават повече жертви от болести
Попадна ми при разчистване архив на руската военна болница в Бургас, до днешния летен театър Опис ден по ден
Ужасих се над 700 умрели в нея от болести
Англичаните като отишли с корабите в Цариград се смеели, че руснаците се уплашили от четири пробити корита?
В същото време забелязали странното поведение на войниците в Сан Стефано? Загрижено попитали, какво им е?
Казали им че са болни и едвам ги крепят!
Точно сърби и гърци са изиграли най' мръсна роля след Сан Стефано от завист, че България става шест пъти по- голяма от тях Пэт направили с делегации до царя, да го уверяват, че прави огромна грешка с нас?
Че сме неблагодарно племе и утре ще се обявим срещу него?
Царят има съгласието за проекта Сан Стефано на всички велики, без Англия Само Франция прави корекция- Солун да остане свободен град
Смята да не се допитва до Англия
Но започва да се колебае и я пита
Тя само това чака....
Лека нощ!
П.П.Не е въпрос до русофилство!
Правил съм анализ Без решение на Великите сили, до Ньой нищо не можем да направимТам има една малка възможност за държава тип Черна гора около Велико Търново!
Търново впрочем една година е столица след Освобождението
12.
batogo -
Апостолът на Свободата на Отечеството ни Васил Левски, е казал ясно и точно " който ни освободи, той и ще ни зароби!
27.03 08:53
27.03 08:53
Историята на България доказва намеренията на русия да ни постави под тяхно владичество и да ни пороби, но будният български Дух осуетява подмолните руски намерения, като се организира и извоюва Съединението и Целостта на Отечеството ни, прогонвайки руските велможи възстановявайки България като Царство, каквато е била в миналото!!! Мизерникът граф игнатиев е основната причина за обесването на Апостола, набеждавайки го пред турския съд за убиец на дете!!!
цитирай6. radostinalassa - Ние спадаме към...
26.03 18:45
Източно Православната цивилизация и нямаме общо с католиците на Запад, които говорят на чужди, бедни на думи езици. За какво ядро става дума? Чуждоезично? Не ги разбираме. Твоето твърдение е нонсенс.
цитирай26.03 18:45
Източно Православната цивилизация и нямаме общо с католиците на Запад, които говорят на чужди, бедни на думи езици. За какво ядро става дума? Чуждоезично? Не ги разбираме. Твоето твърдение е нонсенс.
radostinalassa написа:
6. radostinalassa - Ние спадаме към...
26.03 18:45
Източно Православната цивилизация и нямаме общо с католиците на Запад, които говорят на чужди, бедни на думи езици. За какво ядро става дума? Чуждоезично? Не ги разбираме. Твоето твърдение е нонсенс.
26.03 18:45
Източно Православната цивилизация и нямаме общо с католиците на Запад, които говорят на чужди, бедни на думи езици. За какво ядро става дума? Чуждоезично? Не ги разбираме. Твоето твърдение е нонсенс.
Към нея спадаме днес,понеже западните ни земи да орязани,но в миналото не е било така а нещата са били доста по-различни,когато границата между католицизъм и православие комай неслучайно е минавала през средата на нашите земи!... От 703 до 781 г.например не сме били православни а сме изповядвали християнство,което е по-близко до католицизма и дефакто поставя основите му. От 893 до 1019 г. също не сме били православни а всъщност католици,но от Български тип- без ползване на латински в богослуженията. Затова успява византийския заговор срещу България- понеже с право не сме се доверили на византийския тип християнство,а сме предпочитали западния.
Не забравяй,че много Българи към 250 години са живели в Западна Европа (от края на 6-ти до началото на 3-ти век преди Христа)- затова сме имали тежнения към Запада и богомилите-манихеи,които побегнали от България след 1019 г. тръгнали натам а не на изток! Те побягнали затова,че Византия почнала да им налага своето православие- това е решение на близо половината от Българите,които до края на 12-ти век вече са напуснали България... Редно е да уважим техния избор- затова аз искам да се обединят църквите отново и да не се разделят никога повече!
batogo написа:
Историята на България доказва намеренията на русия да ни постави под тяхно владичество и да ни пороби, но будният български Дух осуетява подмолните руски намерения, като се организира и извоюва Съединението и Целостта на Отечеството ни, прогонвайки руските велможи възстановявайки България като Царство, каквато е била в миналото!!! Мизерникът граф игнатиев е основната причина за обесването на Апостола, набеждавайки го пред турския съд за убиец на дете!!!
Левски е бил прав и праведен а графът- един неразкаял се грешник...
leonleonovpom2 написа:
Знаеш мнението ми!
Русия е направила, каквото е могла
В него момент е много слаба
Тази война е народна, по волята на руския народ е
Руснаците дават повече жертви от болести
Попадна ми при разчистване архив на руската военна болница в Бургас, до днешния летен театър Опис ден по ден
Ужасих се над 700 умрели в нея от болести
Англичаните като отишли с корабите в Цариград се смеели, че руснаците се уплашили от четири пробити корита?
В същото време забелязали странното поведение на войниците в Сан Стефано? Загрижено попитали, какво им е?
Казали им че са болни и едвам ги крепят!
Точно сърби и гърци са изиграли най' мръсна роля след Сан Стефано от завист, че България става шест пъти по- голяма от тях Пэт направили с делегации до царя, да го уверяват, че прави огромна грешка с нас?
Че сме неблагодарно племе и утре ще се обявим срещу него?
Царят има съгласието за проекта Сан Стефано на всички велики, без Англия Само Франция прави корекция- Солун да остане свободен град
Смята да не се допитва до Англия
Но започва да се колебае и я пита
Тя само това чака....
Лека нощ!
П.П.Не е въпрос до русофилство!
Правил съм анализ Без решение на Великите сили, до Ньой нищо не можем да направимТам има една малка възможност за държава тип Черна гора около Велико Търново!
Търново впрочем една година е столица след Освобождението
Русия е направила, каквото е могла
В него момент е много слаба
Тази война е народна, по волята на руския народ е
Руснаците дават повече жертви от болести
Попадна ми при разчистване архив на руската военна болница в Бургас, до днешния летен театър Опис ден по ден
Ужасих се над 700 умрели в нея от болести
Англичаните като отишли с корабите в Цариград се смеели, че руснаците се уплашили от четири пробити корита?
В същото време забелязали странното поведение на войниците в Сан Стефано? Загрижено попитали, какво им е?
Казали им че са болни и едвам ги крепят!
Точно сърби и гърци са изиграли най' мръсна роля след Сан Стефано от завист, че България става шест пъти по- голяма от тях Пэт направили с делегации до царя, да го уверяват, че прави огромна грешка с нас?
Че сме неблагодарно племе и утре ще се обявим срещу него?
Царят има съгласието за проекта Сан Стефано на всички велики, без Англия Само Франция прави корекция- Солун да остане свободен град
Смята да не се допитва до Англия
Но започва да се колебае и я пита
Тя само това чака....
Лека нощ!
П.П.Не е въпрос до русофилство!
Правил съм анализ Без решение на Великите сили, до Ньой нищо не можем да направимТам има една малка възможност за държава тип Черна гора около Велико Търново!
Търново впрочем една година е столица след Освобождението
Приемам приятелю- болестта дори да не умори хората,изважда ги от строя задълго и за засегнатите армии става лошо. Допускам обаче,че турците са страдали от същите епидемии тогава- не вярвам те да са били по-чисти от руснаците и това да ги е опазило,но в никоя друга руско-турска война умрелите от болест не се прибавят към жертвите на войната- само за нас се прави това и предполагам,че някои преднамерено го правят за да ни изкарат по-големи длъжници,отколкото сме всъщност... Има и друго изключение- Русия е освободила от турско робство гърци, сърби, власи, черногорци, арменци, грузинци, Българи, осети, абхази, босненци, украинци, казаци а навярно и други народи,но само ние от всички сме си платили за освобождението което означава,че само ние не сме й длъжници!...
което според тебе е Европа, вкл. Западна.
!00 г. полукатолицизъм не значи нищо в сравнение с хилядолетната ни история.
цитирай!00 г. полукатолицизъм не значи нищо в сравнение с хилядолетната ни история.
Въпросната война е започната за защита на интересите на Франция и Англия. Те участват активно с кораби, въоръжение, личен и команден състав. Техните интереси са изявени/защитени при сключването на мирния договор.
цитирай...Обикалям из страната и се ужасявам от картината, която виждам. Жалка картина сме. Народ, който не ражда, за да се възпроизвежда е обречен.
цитирайНародът захитря , Колев!
За какво да ражда деца? Да са слуги на разни питекантропи в по- добрия случай и да са пушечно месо за интересите на раз ни, имащи СПУН?
Ами нали ще ти зададе утре от упор въпрос- защо го мразиш толкова, че си го родил? Какво ти е направил?
цитирайЗа какво да ражда деца? Да са слуги на разни питекантропи в по- добрия случай и да са пушечно месо за интересите на раз ни, имащи СПУН?
Ами нали ще ти зададе утре от упор въпрос- защо го мразиш толкова, че си го родил? Какво ти е направил?
17. radostinalassa - Говоря за ядрото...
27.03 20:07
което според тебе е Европа, вкл. Западна.
цитирай27.03 20:07
което според тебе е Европа, вкл. Западна.
radostinalassa написа:
което според тебе е Европа, вкл. Западна.
!00 г. полукатолицизъм не значи нищо в сравнение с хилядолетната ни история.
!00 г. полукатолицизъм не значи нищо в сравнение с хилядолетната ни история.
Какво те е притеснило това ядро,та мира не можеш да си намериш?
almus написа:
Въпросната война е започната за защита на интересите на Франция и Англия. Те участват активно с кораби, въоръжение, личен и команден състав. Техните интереси са изявени/защитени при сключването на мирния договор.
Нямам такава информация но ако имаш нещо по въпроса,дай линк да се запознаем.
kolevdobri написа:
...Обикалям из страната и се ужасявам от картината, която виждам. Жалка картина сме. Народ, който не ражда, за да се възпроизвежда е обречен.
Аз също се притеснявам- и мен тази картина ме натъжава...
radostinalassa написа:
17. radostinalassa - Говоря за ядрото...
27.03 20:07
което според тебе е Европа, вкл. Западна.
27.03 20:07
което според тебе е Европа, вкл. Западна.
Това ядро сериозно ти развали спокойствието май...
leonleonovpom2 написа:
Народът захитря , Колев!
За какво да ражда деца? Да са слуги на разни питекантропи в по- добрия случай и да са пушечно месо за интересите на раз ни, имащи СПУН?
Ами нали ще ти зададе утре от упор въпрос- защо го мразиш толкова, че си го родил? Какво ти е направил?
За какво да ражда деца? Да са слуги на разни питекантропи в по- добрия случай и да са пушечно месо за интересите на раз ни, имащи СПУН?
Ами нали ще ти зададе утре от упор въпрос- защо го мразиш толкова, че си го родил? Какво ти е направил?
Принципно си много прав,но аз знам за един малко очакван "страничен ефект" от високата раждаемост приятелю,за който мнозина не са се замисляли. Ако ние раждахме по 3-4 деца на семейство,корумпираните мафиоти и измамници щяха да се "издавят" в народното море и да изчезнат в него безследно,след което нещата щяха да тръгнат напред и към по-добро,а народът щеше да наложи на всички управленчески структури СВОИТЕ правила. Мисля че това е основната причина,заради която нито един властник от много десетки години не иска да се погрижи за Българската раждаемост и да зареже онази глупашка грижа за малцинствата, която ни завещаха предходните социални управления.
Да са живи и здрави братушките, да са живи и здрави, ако че свободата сме си я платили.
Дано не ни освобождават трети път. Този път от нас.
:-)))
цитирайДано не ни освобождават трети път. Този път от нас.
:-)))
28.
radostinalassa -
Дай по същество, ти не си поет май. Тук нещо ти куца- друг език, религия, кръвожадност, без съвест, как така?....
01.04 14:48
01.04 14:48
shtaparov написа:
Това ядро сериозно ти развали спокойствието май...
radostinalassa написа:
17. radostinalassa - Говоря за ядрото...
27.03 20:07
което според тебе е Европа, вкл. Западна.
27.03 20:07
което според тебе е Европа, вкл. Западна.
Това ядро сериозно ти развали спокойствието май...
Винаги ми е било малко странно това броене на жертвите. Не знам, ако са по-малко или повече какво променя това.
Такива съотношение на загубите е нормално за войните от 19 в., за Кримската война е подобно. Турската страна, при малко по-малък брой на действащата армия и общ брой прослужили през войната (понеже това са две различни цифри), има около 90 хил. загинали от болести.
Плюс това, загиналите в бойни действия могат да се разпределят поотделно за Дунавската и Кавказка армии, но не и тези от епидемии - част от тях са евакуирани и са починали в дълбокия тил. Тъй че можем да видим броя загинали в България, но за починалите гледаме общия брой. Една голяма част даже са починали след края на боевете - епидемичната опашка на петнистия тиф е вървяла почти половин година, докато бъде овладяна. Но все пак са жертви и загуби от войната.
В началото на 20 в. санитарното дело напредва, но болестите пак вземат много жертви. Чест и слава на нашата армия, но през Балканската война трима от четирима турски войници са убити от холерата. През Междусъюзническата България губи около 60% от войниците от болести, холерата прехвърля към Румъния и в крайна сметка засяга и нас. През Първата световна нашата армия е най-дрипавата и гладна на Европейския театър, и с най-много санитарни загуби пак след турската. Всяко трето-четвърто име по паметниците е на загинал от болести. Да не ги ли броим като паднали във войните?
цитирайТакива съотношение на загубите е нормално за войните от 19 в., за Кримската война е подобно. Турската страна, при малко по-малък брой на действащата армия и общ брой прослужили през войната (понеже това са две различни цифри), има около 90 хил. загинали от болести.
Плюс това, загиналите в бойни действия могат да се разпределят поотделно за Дунавската и Кавказка армии, но не и тези от епидемии - част от тях са евакуирани и са починали в дълбокия тил. Тъй че можем да видим броя загинали в България, но за починалите гледаме общия брой. Една голяма част даже са починали след края на боевете - епидемичната опашка на петнистия тиф е вървяла почти половин година, докато бъде овладяна. Но все пак са жертви и загуби от войната.
В началото на 20 в. санитарното дело напредва, но болестите пак вземат много жертви. Чест и слава на нашата армия, но през Балканската война трима от четирима турски войници са убити от холерата. През Междусъюзническата България губи около 60% от войниците от болести, холерата прехвърля към Румъния и в крайна сметка засяга и нас. През Първата световна нашата армия е най-дрипавата и гладна на Европейския театър, и с най-много санитарни загуби пак след турската. Всяко трето-четвърто име по паметниците е на загинал от болести. Да не ги ли броим като паднали във войните?
darktales написа:
Винаги ми е било малко странно това броене на жертвите. Не знам, ако са по-малко или повече какво променя това.
Такива съотношение на загубите е нормално за войните от 19 в., за Кримската война е подобно. Турската страна, при малко по-малък брой на действащата армия и общ брой прослужили през войната (понеже това са две различни цифри), има около 90 хил. загинали от болести.
Плюс това, загиналите в бойни действия могат да се разпределят поотделно за Дунавската и Кавказка армии, но не и тези от епидемии - част от тях са евакуирани и са починали в дълбокия тил. Тъй че можем да видим броя загинали в България, но за починалите гледаме общия брой. Една голяма част даже са починали след края на боевете - епидемичната опашка на петнистия тиф е вървяла почти половин година, докато бъде овладяна. Но все пак са жертви и загуби от войната.
В началото на 20 в. санитарното дело напредва, но болестите пак вземат много жертви. Чест и слава на нашата армия, но през Балканската война трима от четирима турски войници са убити от холерата. През Междусъюзническата България губи около 60% от войниците от болести, холерата прехвърля към Румъния и в крайна сметка засяга и нас. През Първата световна нашата армия е най-дрипавата и гладна на Европейския театър, и с най-много санитарни загуби пак след турската. Всяко трето-четвърто име по паметниците е на загинал от болести. Да не ги ли броим като паднали във войните?
Такива съотношение на загубите е нормално за войните от 19 в., за Кримската война е подобно. Турската страна, при малко по-малък брой на действащата армия и общ брой прослужили през войната (понеже това са две различни цифри), има около 90 хил. загинали от болести.
Плюс това, загиналите в бойни действия могат да се разпределят поотделно за Дунавската и Кавказка армии, но не и тези от епидемии - част от тях са евакуирани и са починали в дълбокия тил. Тъй че можем да видим броя загинали в България, но за починалите гледаме общия брой. Една голяма част даже са починали след края на боевете - епидемичната опашка на петнистия тиф е вървяла почти половин година, докато бъде овладяна. Но все пак са жертви и загуби от войната.
В началото на 20 в. санитарното дело напредва, но болестите пак вземат много жертви. Чест и слава на нашата армия, но през Балканската война трима от четирима турски войници са убити от холерата. През Междусъюзническата България губи около 60% от войниците от болести, холерата прехвърля към Румъния и в крайна сметка засяга и нас. През Първата световна нашата армия е най-дрипавата и гладна на Европейския театър, и с най-много санитарни загуби пак след турската. Всяко трето-четвърто име по паметниците е на загинал от болести. Да не ги ли броим като паднали във войните?
Жертвите винаги са лошо нещо- светла им памет на загиналите,но покосения от болест не е паднал от оръжие. Той не е жертва на войната,а на слабата медицина- много епидемии е можело да се овладеят с днешни средства,но тогава за жалост не е могло. След Първата световна война и още по време на боевете също има епидемичен катаклизъм и милиони загинали от новопоявилия се грип,но никой не ги брои за жертви на войната така,както глупостите на посткомунизма не ги броят за причинени от самия комунизъм. При нас обаче се прокарваше умишлена заблуда,че падналите в боя руски войници са били 200000 и това вероятно е причината да се броят тук загиналите от болести: за да се умие срамът на онези,които ни лъжеха...
nedovolen написа:
Да са живи и здрави братушките, да са живи и здрави, ако че свободата сме си я платили.
Дано не ни освобождават трети път. Този път от нас.
:-)))
Дано не ни освобождават трети път. Този път от нас.
:-)))
Живи и здрави- и всички наши разбира се! :)
32.
shtaparov -
(Дай по същество, ти не си поет май. Тук нещо ти куца- друг език, религия, кръвожадност, без съвест, как така?....)
02.04 15:18
02.04 15:18
radostinalassa написа:
shtaparov написа:
Това ядро сериозно ти развали спокойствието май...
radostinalassa написа:
17. radostinalassa - Говоря за ядрото...
27.03 20:07
което според тебе е Европа, вкл. Западна.
27.03 20:07
което според тебе е Европа, вкл. Западна.
Това ядро сериозно ти развали спокойствието май...
Българите не са "славяни"- не забравяй това,а поезията и науката не вървят ръка за ръка :)
Британците включват в жертвите си от ПСВ дори цивилните, които са починили от "испански грип" в тила, тъй като го смятат за свързана с войната епидемия. Но това много по-късно, а по време на самата война воюващите страни са налагали цензура по въпроса, затова и е испански, понеже неутралната Испания е обявявала болните и заразени. Т.е. болестите сред армията са били важна и стратегическа информация. По време на голяма война всеки войник и даже всеки цивилен е ресурс, и загубата му е загуба на единица от този ресурс, няма как да не се смята.
цитирайДали са го на Русия. Защо не сме пирати като някои западни страни? Защото сме тук много по - рано от тях. Религията ни също е друга. Опитват се да ни вкарат новите си морални ценности, но ние се дърпаме.
цитирайradostinalassa написа:
Дали са го на Русия. Защо не сме пирати като някои западни страни? Защото сме тук много по - рано от тях. Религията ни също е друга. Опитват се да ни вкарат новите си морални ценности, но ние се дърпаме.
Eзикът ни е Български и ВИНАГИ е бил такъв- само е прекръстен на "славянски" в последните век и половина...
darktales написа:
Британците включват в жертвите си от ПСВ дори цивилните, които са починили от "испански грип" в тила, тъй като го смятат за свързана с войната епидемия. Но това много по-късно, а по време на самата война воюващите страни са налагали цензура по въпроса, затова и е испански, понеже неутралната Испания е обявявала болните и заразени. Т.е. болестите сред армията са били важна и стратегическа информация. По време на голяма война всеки войник и даже всеки цивилен е ресурс, и загубата му е загуба на единица от този ресурс, няма как да не се смята.
Жертвите са загуба на най-ценния ресурс- хората,и точно това отчитат британците- хора,на които е можело да разчиташ вече ги няма... Те обаче не са си отишли от войната- отишли са си от болест. Разликата е тази,че жертвите от война някои хора могат да ги контролират но загубите от епидемии не могат,особено в миналото. Загуби от епидемии има и в мирно време а жертви от война- само при война: как да омешаш едните и другите и да твърдиш,че всички тях врагът ги е избил?
shtaparov написа:
Eзикът ни е Български и ВИНАГИ е бил такъв- само е прекръстен на "славянски" в последните век и половина...
radostinalassa написа:
Дали са го на Русия. Защо не сме пирати като някои западни страни? Защото сме тук много по - рано от тях. Религията ни също е друга. Опитват се да ни вкарат новите си морални ценности, но ние се дърпаме.
Eзикът ни е Български и ВИНАГИ е бил такъв- само е прекръстен на "славянски" в последните век и половина...
radostinalassa написа:
shtaparov написа:
Eзикът ни е Български и ВИНАГИ е бил такъв- само е прекръстен на "славянски" в последните век и половина...
radostinalassa написа:
Дали са го на Русия. Защо не сме пирати като някои западни страни? Защото сме тук много по - рано от тях. Религията ни също е друга. Опитват се да ни вкарат новите си морални ценности, но ние се дърпаме.
Eзикът ни е Български и ВИНАГИ е бил такъв- само е прекръстен на "славянски" в последните век и половина...
Съвестта у нас не е коренно различна от тази в Британия, Америка и Франция- разликата е илюзорна и се дължи на недобрите ни познания за тях. По религия ни е разделила Римската империя- не сме се разделили нито ние от тях,нито те от нас! Пирати сме имали и ние,а стремежа към по-добър живот чрез обогатяване го има у всички народи- включително у негрите,но най-много у народите с най-големи колониални държави (британци, французи, руснаци, китайци, турци и пр.). Българите са най-съвестни от тук изброените: затова нашата държава е по-малка от техните. Размерът на една страна веднага сам по-себе си показва колко е алчен народа й и колко са съвестни неговите управници: по този показател ние сме едни от най-съвестните хора! Малки държавки като Сърбия също като горните не се отличават с особена съвест: там са крадливи, продажни и злобни комплексари но националната им територийка сама по себе си е малка,а Българската имперска концепция е с хиляди години по-стара от тяхната: затова не могат да се мерят с нас,ако ще да сдерат и задните си части!
Затова работа на сърбите е да се примиряват,да ни помагат и да ни слушат,за да върви добре живота и за тях и за нас! Досега слушаха други и видяхме до къде стигнаха: от мерак за рогове и ушите си загубиха,а ако продължават така,скоро ще си изгубят и носовете! Докато слушаха нас обаче,живееха свободни и тяхната земя си беше тяхна- ние не давахме друг да им я взима! Щом спряха да ни слушат обаче и послушаха други,па се наохвърлиха и нас да ни крадат- почнаха да губят и своето та да ги ядат кучетата тогава,такива "бракя" не са ни изтрябвали,по-добре без тях отколкото с тях!
ядрото на белия сой? Пиратите?
цитирайradostinalassa написа:
ядрото на белия сой? Пиратите?
Населението
А защо не руското, което е произлязло от нас? Не ни ли харесваш вече?
цитирай
42.
elizabethborislavova -
ВЕче се разбра, че не е казал такова нещо. Май ми намирисва на любители на робството?
03.04 21:48
03.04 21:48
batogo написа:
Историята на България доказва намеренията на русия да ни постави под тяхно владичество и да ни пороби, но будният български Дух осуетява подмолните руски намерения, като се организира и извоюва Съединението и Целостта на Отечеството ни, прогонвайки руските велможи възстановявайки България като Царство, каквато е била в миналото!!! Мизерникът граф игнатиев е основната причина за обесването на Апостола, набеждавайки го пред турския съд за убиец на дете!!!
Ти да не си му адвокат? Та кое е ядрото на белия сой?
цитирай
44.
radostinalassa -
Излиза, че ербините западняци не са ИЕ, а са тюрки. Това не ти е белия сой.....
04.04 19:45
04.04 19:45
https://dzen/a/ZYvwzXdbgEs30_Pb
цитирайЗначи ни пробутваш смесеняци за ядро на белия сой? Не е коректно.
цитирайсъгласен?
цитирайradostinalassa написа:
Значи ни пробутваш смесеняци за ядро на белия сой? Не е коректно.
Впрочем хората в Източна Европа са много по-смесени,но аз не ги обвинявам за това!
radostinalassa написа:
съгласен?
Едва ли
radostinalassa написа:
А защо не руското, което е произлязло от нас? Не ни ли харесваш вече?
Кои да ви харесвам- вас руснаците? Ти нима си рускиня? Рускините ги харесвам! :)
50.
shtaparov -
(ВЕче се разбра, че не е казал такова нещо. Май ми намирисва на любители на робството?)
06.04 19:40
06.04 19:40
elizabethborislavova написа:
batogo написа:
Историята на България доказва намеренията на русия да ни постави под тяхно владичество и да ни пороби, но будният български Дух осуетява подмолните руски намерения, като се организира и извоюва Съединението и Целостта на Отечеството ни, прогонвайки руските велможи възстановявайки България като Царство, каквато е била в миналото!!! Мизерникът граф игнатиев е основната причина за обесването на Апостола, набеждавайки го пред турския съд за убиец на дете!!!
Дано да не е!...
radostinalassa написа:
Ти да не си му адвокат? Та кое е ядрото на белия сой?
Тя има положително мнение по въпроса :)
52.
shtaparov -
(Излиза, че ербините западняци не са ИЕ, а са тюрки. Това не ти е белия сой.....)
06.04 19:46
06.04 19:46
radostinalassa написа:
https://dzen/a/ZYvwzXdbgEs30_Pb
За огромна изненада на расистите-панслависти се оказа,че оригиналните пра-тюрки са много по-бели и по-руси от тях!... :)
Тюрките , точно като славяните се обединяват по езика си.
цитирайradostinalassa написа:
Тюрките , точно като славяните се обединяват по езика си.
Те са си малко роднини- затова не им се учудвай :)
Има си генетични изследвания и примери за агресивно поведение.
цитирайradostinalassa написа:
Има си генетични изследвания и примери за агресивно поведение.
Пълно е включително с примери,където "славяни" лесно са ставали тюрки а някъде и обратно...
Търсене
Блогрол
1. Потомци на Алцек в Италия- гайди и тъпани,Български носии,цървули и навуща
2. Българска аристокрация през XV-XVII век
3. Българи от Ниш 2018 г. празнуват деня на Съединението
4. 105 Български въстания срещу турците
5. Български печат на 4300 години
6. Тракийската богиня ДУЛА- виж ДУЛО и календарния термин ДИЛОМ
7. Автономни градове и области през XV-XVI в. в България
8. Тюрколози умишлено крият стари истории на България,издадени преди векове в чужбина
9. Фалшификатори на Българската история върлуват безнаказано в Уикипедия
10. Спароток срещу фалшификаторите на история
11. Мнението на велики личности за Българите
12. Скитско племе Авари- факти и извори
13. Ето колко е лесно да се разбере истината за произхода ни: статия на Спароток
14. "Пра"-Българите са потурчени с купища цинични лъжи по наш адрес,измислени от руската "наука"
15. България е дала заем на Франция през 1907 г. 145 милиона златни лева
16. Българска сватба от старо време- ориг.запис от 1962 г.,няма къде да го видите днес
17. Германски племена с феноменални имена: Дули,Галомани,Кавки,Камари,Фраки,Аварини,Еруски (Етруски),Балти,Бактери (=Бактри),Аугандзи (=Афганци),Албани,Гермиони,Вируни,Варни и пр.
18. Бълг.език забранен в Татарстан 1928 г.,а татарите клали Българи в Русия 1884г.
19. Руснаци спрягат Българите в конференция за Тенгри
20. Руски данни за Киев- основали го индуси,в него имало монголоиди и тюрки
21. Русите роднини на тюрките- руска статия
22. Евреите с италиански корени,навярно от етруските
23. Манихейството вид гностицизъм,основа на дуализма и богомилството
24. Орфей и синът му били в Египет- Спароток
25. Български календарни животни в дакийския зодиак
26. Сърби и Хървати в Стара Велика България
27. Българските тайни езици- част от тях
28. Истинската Илиада е фригийската
29. Именникът на князете- проучване на Стефан Чурешки
30. Ценни сведения за морските народи
2. Българска аристокрация през XV-XVII век
3. Българи от Ниш 2018 г. празнуват деня на Съединението
4. 105 Български въстания срещу турците
5. Български печат на 4300 години
6. Тракийската богиня ДУЛА- виж ДУЛО и календарния термин ДИЛОМ
7. Автономни градове и области през XV-XVI в. в България
8. Тюрколози умишлено крият стари истории на България,издадени преди векове в чужбина
9. Фалшификатори на Българската история върлуват безнаказано в Уикипедия
10. Спароток срещу фалшификаторите на история
11. Мнението на велики личности за Българите
12. Скитско племе Авари- факти и извори
13. Ето колко е лесно да се разбере истината за произхода ни: статия на Спароток
14. "Пра"-Българите са потурчени с купища цинични лъжи по наш адрес,измислени от руската "наука"
15. България е дала заем на Франция през 1907 г. 145 милиона златни лева
16. Българска сватба от старо време- ориг.запис от 1962 г.,няма къде да го видите днес
17. Германски племена с феноменални имена: Дули,Галомани,Кавки,Камари,Фраки,Аварини,Еруски (Етруски),Балти,Бактери (=Бактри),Аугандзи (=Афганци),Албани,Гермиони,Вируни,Варни и пр.
18. Бълг.език забранен в Татарстан 1928 г.,а татарите клали Българи в Русия 1884г.
19. Руснаци спрягат Българите в конференция за Тенгри
20. Руски данни за Киев- основали го индуси,в него имало монголоиди и тюрки
21. Русите роднини на тюрките- руска статия
22. Евреите с италиански корени,навярно от етруските
23. Манихейството вид гностицизъм,основа на дуализма и богомилството
24. Орфей и синът му били в Египет- Спароток
25. Български календарни животни в дакийския зодиак
26. Сърби и Хървати в Стара Велика България
27. Българските тайни езици- част от тях
28. Истинската Илиада е фригийската
29. Именникът на князете- проучване на Стефан Чурешки
30. Ценни сведения за морските народи