Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
31.10.2020 17:35 - Billa - наи-скапаната верига в България!
Автор: tera Категория: Други   
Прочетен: 2010 Коментари: 2 Гласове:
4


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

 

И може би не само в България, това е австрийска верига, посещавала съм я  във Виена, но за кратко и оттам нямам кой знае какви впечатления.

Думата ми е за веригата в България – толкова скапано обслужване  няма да получите и от който и да е квартален магазин!

Понеже пазарувам с карта, в повечето случаи предпочитам големи вериги магазини. В малките искат кеш, пък аз нямам навик да нося кеш. В 21 век сме все пак!

Има Billa в близост и затова понякога опирам до техните услуги, въпреки че ги знам колко са скапани.

Под скапани имам предвид това, че  в Billa  през цялото време пред касите се вият грандиозни опашки. Няма никакво значение по кое време на деня ще си там – сутрин, обед или вечер. Правилото е – да има опашки, които да стигат до хладилниците отзад или каквото и ще да има отзад.! Независимо в коя Била си – аз поне знам много от тях – и на Орлов мост, и на Опълченска а и на Дондуков, и  на Сан Стефано срещу телевизията – основното правило е – да има огромна опашка и хората да се нервират.

В нашата Била по едно време започнах да ходя в 21:30, това преди пандемията, тогава работеха до 22:00 часа, само и само да не чакам на километрични опашки. Но не, изненада – опашки пак имаше, въпреки че сме малко хора в магазина, тогава за възмездие остават да работи само една каса и пак се струпва опашка. По едно време реагирах много спонтанно и започвах да викам „Пуснете друга каса!“  Като се извикам няколко пъти, обикновено пускаха и друга каса. По едно време толкова ги бях тренирала, че само като ме видят на опашката мигом пускаха резервна каса. Но това беше преди маските, сега не ме разпознават от раз, пък и на мен ми писна все аз да викам за друга каса.

Другото, което  ми прави впечатление е пълното овчедушие на българите – ще си седят като тъпи овце с часове и ще чакат само да го остриже някой на касата. Ако няма такива като мен – може да си седят по касите и да чакат Второто пришествие.

Един мой любимец – Лари Уингет казва:  „Ако искаш качествено обслужване, трябва да си го изискаш“ ! И аз все това правя, но има хора, които даже предпочитат да защитават некачественото обслужване. Имах такъв случай – в касовата  бележка не ми бяха отразили реалните цени и аз съответно възроптах след като видях бележката. Не, не било така- ние нямаме такъв процент отстъпка. ОК, платих си сметката и отивам да проверя на щанда, оказвам се права. И пак после отивам на касата, за да ми коригират сумата. Беше късно вечерта и естествено само една каса работи, касиерката казва – ще трябва да изчакате де обслужа клиентите и да отида да проверя. Казвам й – викнете мениджъра. Нямаме мениджър – ми отговаря. Добре, грешката е Ваша, нямам никакво намерение да чакам да обслужите десет човека и да проверявате. Върнете ми сумата. В този  момент се набърква зад мен незнайна жена нещо да опонира – казвам й не се бъркайте в чужди разговори. „Когато на Вас ви надпишат сметката, тогава се обяснявайте.“– й казвам. Ситуацията беше доста неприятна, чакат доста хора на опашка – една жена се обади – Ами защо няма  друга каса. Казвам й – „Не само няма друга каса, ами и мениджър няма и представа си нямат тук на какви цени продават!“

 

Касиерката зад маската запази спокойствие – върна ми парите, включително и една десетолевка облепена с тиксо, за което й казах – дайте ми друга банкнота, тя ми даде и аз си тръгнах. Не видях имаше ли бадж с името, но това не ми попречи като се прибрах да пусна на сайта на Била сигнал за лошо обслужване. Сайтът автоматично ми отговори , че сигналът ми е приет, но отговор не съм получила и до ден днешен. Законоустановеният срок е 1 месец, така че се надявам да го получа.

Накратко – като пазарувате в Била винаги си проверявайте накрая бележките!

Ако взимате нещо на промоция – проверявайте дали промоцията е за артикула, който е зад него. Много често нарочно слагат продукти на различни места и не можеш да разбереш, за кое е промоцията. После на касата ти казват, че клиентите са разместили артикулите! Пълна глупост! Нарочно ги слагат така, че да объркат клиентите. Когато пазаруваш много неща – за по 50-60—100 лева,  е трудно по бележката да проследиш какво се случило. Най-често си плащаш като поп и си заминаваш.

Ако пазаруваш по-малко бройки е по-лесно да ги хванеш. Проблемът е, че като ти го отчитат на касата, екранът е далече и в реално време не можеш да реагираш, още повече, че отстъпките излизат накрая. Тогава си взимаш бележката и я проверяваш и после  се разправяш. Ако има проблем, но това също си изисква време и търпение викат нещо като мениджър – цъфва някаква персона, пак се обяснявате, ходите по рафтовете да им показвате какво са обявили като цена и какво после са ви таксували. Губите маса време, накрая дори не ви се извиняват,  а трябва да сте им благодарни, ако са ви върнали собствените ви пари!

„Е, та такова животно няма!“  дето е казал шопът. хем си плащаш, хем на маймуна те правят,

Накрая – някои неща в Била ми харесват, а имам и на близо  магазин Била. За съжаление няма близък Лидл, иначе можеше и да не пиша подобна статия. Лидл може да си имат други кусури, но  поне в обслужването са ОК, там винаги се отварят нови каси, ако се натрупат повече хора. Това си е политика на фирмата, както ми каза един техен касиер, когато ги похвалих.

Освен да очаквам да ми се пръкне наблизо Лидл и да престана да се  ядосвам с тъпотиите на Била. Между другото като се възмутих веднъж на касата от мудното им обслужване,  една касиерка на Биила  ми каза, че имали проблеми с персонала. „И още по-големи проблеми ще имате, ако продължавате така. Клиенти няма да ви останат, всички ще отидат към Лидл, там поне знаят как да обслужват бързо.“ – пророкувах аз, не ми се иска да съм права. Все пак трябва  да им разнообразие във веригите. Но ако не вземат мерки, може и да се окажа права в един момент. Напуснаха пазара вериги като „Пикадили“, които харесвах, но там май имаше  други международни неразбории. Карфур също изчезна, така че да се готви Била, ако не ъумее да си обслужва клиентите, като трябва.











Гласувай:
4



1. saankii - :-) ни думай..
01.11.2020 14:53
мила, колко интересно и описателно..разказваш...цъ цъ цъ..
чак, и аз се..ядосах...)))
цитирай
2. tera - Виж какво,
02.11.2020 17:33
оставям този коментар, въпреки че нещо ми се правиш на интересна. От доста време се знаем, така че - дрънкай си, колкото си искаш. Хич не ми дреме :Р
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: tera
Категория: Други
Прочетен: 4648373
Постинги: 994
Коментари: 7469
Гласове: 18536
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031