Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.04.2019 22:51 - СОФИЯ – 140 ГОДИНИ СТОЛИЦА НА МАКЕДОНИЯ
Автор: shtaparov Категория: Политика   
Прочетен: 5546 Коментари: 12 Гласове:
50

Последна промяна: 04.04.2019 16:24

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
                                 СОФИЯ – 140 ГОДИНИ СТОЛИЦА НА МАКЕДОНИЯ


   Днес се навършва една забележителна годишнина- 140 години откак София е обявена за столица на България.
           image

     image

  Съвременна България се състои от 3 големи области,носещи имената на стари римски провинции- Мизия,Тракия и Македония. До 1944 г. всички коренни жители на тези три области признавали София за своя столица което значи,че София е столица на Мизия,на Тракия и на Македония.
       image

                             image
 
  До ерата на комунизма нашият народ добре осъзнавал това. Затова в най-старите народни събрания на България имало празни места,определени за депутатите от Македония. По онова време те не можели да присъстват на тези народни събрания въпреки своето желание,понеже турските власти възпрепятствали провеждането на избори сред македонските Българи,представляващи 60-70% от населението на Македония. След 1913 г. такова възпрепятстване правели сръбските и гръцките власти,но македонците не се предали- те продължили да се борят за своите права. Тяхно основно право е да бъдат свободни сиреч обединени със своята родина,чиято столица е днешния град София.

     image

     image

   Като малки учехме че била избрана точно София,за да е по-близо до Македония и да се улесни нейното освобождение. За съжаление не дало резултат- противодействията от чужбина били прекалено силни, упорити и последователни. Мечтата на всички истински македонци обаче е една: живот в свободната им родина. Родина на истинските македонци е България- казвам го в качеството си на истински македонец с корени от сърцето на древна Македония,чиито предели не надминавали териториите,очертаващи 30 километров радиус около Солун.
       image

  Извън тези земи автентични македонци няма,понеже антични Македони никога не са живели извън тях- около тях е имало други Тракийски племена и администратори на македонските колонии извън Македония. По-късната област Македония,която ни се чертае на днешни карти с включени в нея различни Български земи (Скопие, Шар, Пирин, западни Родопи),както и малко гръцки около Олимп не чертаят пределите на автентичната Македония,а на римската провинция със същото име. Да копираш обаче една римска провинция,населена с различни Тракийски т.е. Български племена (между които Меди, Дардани, Пеони, Македони, Пелагони и пр.) и да я представяш за прародина на македонците е все едно да копираш границите на Евросъюза и да представяш получената терирория за прародина на естонците или "румънците".

        image

  Ние истинските македонци добре съзнаваме това и не искаме чужди земи- искаме свободен живот в нашата родна България,която е родина на всички македонци. Ние не признаваме фалшивата "история",която се пише в Скопие за наша- тя е прекалено малка и бедна,за да бъде наша история:
               image
 
  Ние препоръчваме на ментетата от Скопие,които се представят за различни от Българите,т.е. от нас да четат истинската македонска история,която може да бъде написана САМО в България:

                         image
  
  Който не признава нашата история,описана в книги като тази не е македонец- той е някакво менте,с което ние македонците отказваме да имаме нещо общо. Не му даваме и право да се нарича "македонец" а ако все пак се нарече така без наше съгласие,значи е най-обикновен крадец или наивник,излъган от мошениците в Скопие и Белград!

  Македонците са Българи без никакво съмнение- знам го по мен и по моите деди,които избягали от гръцкото нашествие в македонските земи (1913 г.),за да си останат Българи. За нас Скопие подобно на Пловдив е административна столица на един Български регион. София обаче е държавна столица на всички Българи в това число на македонците,а това ми дава право да напиша:

ЧЕСТИТ 140-ГОДИШЕН ЮБИЛЕЙ НА НАШАТА СТОЛИЦА,БРАТЯ МАКЕДОНЦИ!





Гласувай:
50


Вълнообразно


1. leonleonovpom2 - Поздрави, Ангеле!
04.04.2019 00:12
Разбира се, че македонците са Българи! Много точно то е казал Ами Буе Поради сложния релеф на Балканите, той вижда повече държави България я поставя в Мизия Знае се ,че мизите се отъждествяват с Българи Там поставя България и Берлинския конгрес
Но той прави едно уточнение ,много важно Казва ,че и в Тракия и Македония също живеят Българи Обиколил е Македония Никой не казва ,че е македонец, всички твърдят ,че са Българи
Те са разузнавачи реално, френските пътешественици, пратени от Френското правителство За информация! Как да действа то ,при евентуален разпад на Отоманската империя!

Лека нощ!

Лека нощ!
цитирай
2. shtaparov - Разбира се, че македонците са Бъ...
04.04.2019 02:20
leonleonovpom2 написа:
Разбира се, че македонците са Българи! Много точно то е казал Ами Буе Поради сложния релеф на Балканите, той вижда повече държави България я поставя в Мизия Знае се ,че мизите се отъждествяват с Българи Там поставя България и Берлинския конгрес
Но той прави едно уточнение ,много важно Казва ,че и в Тракия и Македония също живеят Българи Обиколил е Македония Никой не казва ,че е македонец, всички твърдят ,че са Българи
Те са разузнавачи реално, френските пътешественици, пратени от Френското правителство За информация! Как да действа то ,при евентуален разпад на Отоманската империя!

Лека нощ!

Лека нощ!

Независимо от всичко тези пътешественици не били мошеници и записвали истината,която виждали с очите си а не онова,което би се харесало на този или онзи.
цитирай
3. barin - Здравей, Щапаров. По тази тема г...
04.04.2019 05:52
Здравей, Щапаров. По тази тема гледах предаването История.бг Според мен избирането на София за столица има геостратегическо значение. Мислено е за в бъдеще. При положението на България след Берлинския конгрес Пловдив остава в пределите на васалната измислена Източна Румелия. Велико Търново одхожда да е столица на средновековна ътржава, Варна- трябва силен флот, а ние нямаме. Имало е глас за Ловеч. Бургас е бил малък град, а Стара Загора и Плевен- разрушени от Руско-Турската война. При евентуално друго развитие на нещата София е можело да бъде в средата и географския център на България да не е в местност Узана, а на 50-100 км. от София. Отчитано е къде има българско население и кои земи се полага исторически да са български.
Поздрави!
цитирай
4. lexparsy - Поздравления и благодарност за труда да подготвиш този материал.
04.04.2019 10:23
Аз пак се замислих че неадекватния шовинизъм на македонското правителство, който се внушава и на населението на Македония не е случаен, и е продиктуван от страха и знанието че те просто са българи.
цитирай
5. shtaparov - Здравей, ...
04.04.2019 14:48
barin написа:
Здравей, Щапаров. По тази тема гледах предаването История.бг Според мен избирането на София за столица има геостратегическо значение. Мислено е за в бъдеще. При положението на България след Берлинския конгрес Пловдив остава в пределите на васалната измислена Източна Румелия. Велико Търново одхожда да е столица на средновековна ътржава, Варна- трябва силен флот, а ние нямаме. Имало е глас за Ловеч. Бургас е бил малък град, а Стара Загора и Плевен- разрушени от Руско-Турската война. При евентуално друго развитие на нещата София е можело да бъде в средата и географския център на България да не е в местност Узана, а на 50-100 км. от София. Отчитано е къде има българско население и кои земи се полага исторически да са български.Поздрави!

Учехме го някога- била избрана София,за да е по-близо до Македония и да се улесни нейното освобождение. За съжаление не дало резултат- противодействията от чужбина били прекалено силни,упорити и последователни.
цитирай
6. shtaparov - Аз пак се замислих че неадекватния ...
04.04.2019 14:51
lexparsy написа:
Аз пак се замислих че неадекватния шовинизъм на македонското правителство, който се внушава и на населението на Македония не е случаен, и е продиктуван от страха и знанието че те просто са българи.

Те са заблудени така,че да работят плановете на чужденците- на една велика сила й се иска Македония да е сръбска и България да е разделена.
цитирай
7. nedovolen - Само разширения вариант на м. ис...
06.04.2019 06:11
Само разширения вариант на м. история и песента ми стигат :)
Моето село, произхода му е от три около Битоля през турско робство. Било е Гурбето, сега Странско. Кой напуща родна стряха без зор. Никой не се е наричал македонец.
София, "расте, но не старее" - пръскачка на злините в околните територии...
:)))
цитирай
8. shtaparov - Само разширения вариант на м. ис...
07.04.2019 12:58
nedovolen написа:
Само разширения вариант на м. история и песента ми стигат :)
Моето село, произхода му е от три около Битоля през турско робство. Било е Гурбето, сега Странско. Кой напуща родна стряха без зор. Никой не се е наричал македонец.
София, "расте, но не старее" - пръскачка на злините в околните територии...
:)))

Някогашните ни столици били извор на блага,знания и цивилизация а постоянната намеса на чужденци е превърнала сегашната в събирач на такси,данъци и глоби...
цитирай
9. get - Приятелю, драгий ми Щапаров ... позволи ми откровенноста, съзнателно отложена, тъй като ... ?
14.04.2019 17:38
Бе ми интересно ДОКОЛКО Е ИЗРАСТНАЛ БЪЛГАРИНА, като РОДОЛЮБЕЦ?
- Уви, наместо духовно и на родолюбци израстване - ние като народ сме се свлекли до низини и народоусещане - по-плачевно и преди времена на Българското Възраждане!!?
- Защо?
- Защото, вероятно ЕДИНСТВЕНАТА ИДЕЯ, София да бъде избрана за СТОЛИЦА е била ЛЕЛЕЯНАТА ОТ ПОКОЛЕНИЯ БЪЛГАРИ - Мечта за ЦЕЛОКУПНА БЪЛГАРИЯ!
Това започва още от времена, кога започваме да добиваме относителна административна самостоятелност - начало време 40-те години на 19-ти век ... през Национално-Духовните ни борби от среда на същия, ОВЕНЧАНИ С РЕЛИГИОЗНАТА НИ САМОСТОЯТЕЛНОСТ! Просветното ни дело - със създаване по цялото българско землище на Български училища и читалища - целящи съвременно-европейско, тоест СВЕТСКО ОБРАЗОВАНИЕ ... и с крайната цел ДОБИВАНЕ НА НАЦИОНАЛНА НЕЗАВИСИМОСТ!
След трагичната поради двусмислието си "освободителна" от 1877/78 г. война и още по-трагичните резултати от Сан-Стефански и последващ Берлински договор - СЕ СЛОЖИ НАЧАЛОТО НА РАЗПОКЪСВАНЕ НА БЪЛГАРСКИЯТ НАРОД И ЗЕМЛИЩЕ ... а края бе ознаменован с престъпния за България, страна и народ - Ньойски договор!

- Кога научават за "СПАВЕДЛИВОТО" РЕШЕНИЕ НА ВЕЛИКИТЕ СИЛИ ОТ НЬОЙ - цялата будна софийска общественост - спонтанно излиза от домовете ... и наместо към Дворец или Народно събрание, се насочва към дома на Иван Вазов!
Очевидци казват: Вазов излезе из вратата на дома пред смълчаното и покрусено множество ... вдигна ръка опитвайки се да каже нещо ... но след като не му стигнаха думи, хвана с ръка сърцето си и заплака на глас заедно с него!

- Заплакал е заедно с останалите БУДНИ БЪЛГАРИ СЪЗНАВАЙКИ?
Всички тези титанични усилия и саможертви от водените войни в името на Националния идеал - бяха поругани и потъпкани от "справедливото" решение на "великите сили" в Ньой!
- Идеята, водена от Надежда за София, като срединен град м/у отнетите от Ньой български землища: Морава, Македония, Тракия, Одринско, Добруджа - Е ПОГАСНАЛА! ... както е погаснала сега у българина ...! - що ли искам да подскажа(на читателите ти) с незавършеното изречение ?
цитирай
10. shtaparov - Бе ми интересно ДОКОЛКО Е ИЗРАСТНАЛ ...
15.04.2019 21:38
get написа:
Бе ми интересно ДОКОЛКО Е ИЗРАСТНАЛ БЪЛГАРИНА, като РОДОЛЮБЕЦ?
- Уви, наместо духовно и на родолюбци израстване - ние като народ сме се свлекли до низини и народоусещане - по-плачевно и преди времена на Българското Възраждане!!?
- Защо?
- Защото, вероятно ЕДИНСТВЕНАТА ИДЕЯ, София да бъде избрана за СТОЛИЦА е била ЛЕЛЕЯНАТА ОТ ПОКОЛЕНИЯ БЪЛГАРИ - Мечта за ЦЕЛОКУПНА БЪЛГАРИЯ!
Това започва още от времена, кога започваме да добиваме относителна административна самостоятелност - начало време 40-те години на 19-ти век ... през Национално-Духовните ни борби от среда на същия, ОВЕНЧАНИ С РЕЛИГИОЗНАТА НИ САМОСТОЯТЕЛНОСТ! Просветното ни дело - със създаване по цялото българско землище на Български училища и читалища - целящи съвременно-европейско, тоест СВЕТСКО ОБРАЗОВАНИЕ ... и с крайната цел ДОБИВАНЕ НА НАЦИОНАЛНА НЕЗАВИСИМОСТ!
След трагичната поради двусмислието си "освободителна" от 1877/78 г. война и още по-трагичните резултати от Сан-Стефански и последващ Берлински договор - СЕ СЛОЖИ НАЧАЛОТО НА РАЗПОКЪСВАНЕ НА БЪЛГАРСКИЯТ НАРОД И ЗЕМЛИЩЕ ... а края бе ознаменован с престъпния за България, страна и народ - Ньойски договор!

- Кога научават за "СПАВЕДЛИВОТО" РЕШЕНИЕ НА ВЕЛИКИТЕ СИЛИ ОТ НЬОЙ - цялата будна софийска общественост - спонтанно излиза от домовете ... и наместо към Дворец или Народно събрание, се насочва към дома на Иван Вазов!
Очевидци казват: Вазов излезе из вратата на дома пред смълчаното и покрусено множество ... вдигна ръка опитвайки се да каже нещо ... но след като не му стигнаха думи, хвана с ръка сърцето си и заплака на глас заедно с него!

- Заплакал е заедно с останалите БУДНИ БЪЛГАРИ СЪЗНАВАЙКИ?
Всички тези титанични усилия и саможертви от водените войни в името на Националния идеал - бяха поругани и потъпкани от "справедливото" решение на "великите сили" в Ньой!
- Идеята, водена от Надежда за София, като срединен град м/у отнетите от Ньой български землища: Морава, Македония, Тракия, Одринско, Добруджа - Е ПОГАСНАЛА! ... както е погаснала сега у българина ...! - що ли искам да подскажа(на читателите ти) с незавършеното изречение ?

До 1878 г.,както знаеш,народът ни сам пишеше своята история. После други започнаха да му я пишат и да му се предлагат за управници- ето го резултата впрочем.
цитирай
11. get - До 10. shtaparov - Драги ми приятелю, Щапаров - За да я има отново София-Мъдрост, СЛЕДВА ... ?
16.04.2019 10:02
shtaparov написа:
get написа:
Бе ми интересно ДОКОЛКО Е ИЗРАСТНАЛ БЪЛГАРИНА, като РОДОЛЮБЕЦ?
- Уви, наместо духовно и на родолюбци израстване - ние като народ сме се свлекли до низини и народоусещане - по-плачевно и преди времена на Българското Възраждане!!?
- Защо?
- Защото, вероятно ЕДИНСТВЕНАТА ИДЕЯ, София да бъде избрана за СТОЛИЦА е била ЛЕЛЕЯНАТА ОТ ПОКОЛЕНИЯ БЪЛГАРИ - Мечта за ЦЕЛОКУПНА БЪЛГАРИЯ!
Това започва още от времена, кога започваме да добиваме относителна административна самостоятелност - начало време 40-те години на 19-ти век ... през Национално-Духовните ни борби от среда на същия, ОВЕНЧАНИ С РЕЛИГИОЗНАТА НИ САМОСТОЯТЕЛНОСТ! Просветното ни дело - със създаване по цялото българско землище на Български училища и читалища - целящи съвременно-европейско, тоест СВЕТСКО ОБРАЗОВАНИЕ ... и с крайната цел ДОБИВАНЕ НА НАЦИОНАЛНА НЕЗАВИСИМОСТ!
След трагичната поради двусмислието си "освободителна" от 1877/78 г. война и още по-трагичните резултати от Сан-Стефански и последващ Берлински договор - СЕ СЛОЖИ НАЧАЛОТО НА РАЗПОКЪСВАНЕ НА БЪЛГАРСКИЯТ НАРОД И ЗЕМЛИЩЕ ... а края бе ознаменован с престъпния за България, страна и народ - Ньойски договор!

- Кога научават за "СПАВЕДЛИВОТО" РЕШЕНИЕ НА ВЕЛИКИТЕ СИЛИ ОТ НЬОЙ - цялата будна софийска общественост - спонтанно излиза от домовете ... и наместо към Дворец или Народно събрание, се насочва към дома на Иван Вазов!
Очевидци казват: Вазов излезе из вратата на дома пред смълчаното и покрусено множество ... вдигна ръка опитвайки се да каже нещо ... но след като не му стигнаха думи, хвана с ръка сърцето си и заплака на глас заедно с него!

- Заплакал е заедно с останалите БУДНИ БЪЛГАРИ СЪЗНАВАЙКИ?
Всички тези титанични усилия и саможертви от водените войни в името на Националния идеал - бяха поругани и потъпкани от "справедливото" решение на "великите сили" в Ньой!
- Идеята, водена от Надежда за София, ...

... После други започнаха да му я пишат и да му се предлагат за управници- ето го резултата впрочем.


Следва в сърца и ум на българите, отново да се посеят и отгледат семенцата-деца на Мъдростта: Вяра, Любов и Надежда !
цитирай
12. shtaparov - Да!
17.04.2019 01:29
get написа:
shtaparov написа:
get написа:
Бе ми интересно ДОКОЛКО Е ИЗРАСТНАЛ БЪЛГАРИНА, като РОДОЛЮБЕЦ?
- Уви, наместо духовно и на родолюбци израстване - ние като народ сме се свлекли до низини и народоусещане - по-плачевно и преди времена на Българското Възраждане!!?
- Защо?
- Защото, вероятно ЕДИНСТВЕНАТА ИДЕЯ, София да бъде избрана за СТОЛИЦА е била ЛЕЛЕЯНАТА ОТ ПОКОЛЕНИЯ БЪЛГАРИ - Мечта за ЦЕЛОКУПНА БЪЛГАРИЯ!
Това започва още от времена, кога започваме да добиваме относителна административна самостоятелност - начало време 40-те години на 19-ти век ... през Национално-Духовните ни борби от среда на същия, ОВЕНЧАНИ С РЕЛИГИОЗНАТА НИ САМОСТОЯТЕЛНОСТ! Просветното ни дело - със създаване по цялото българско землище на Български училища и читалища - целящи съвременно-европейско, тоест СВЕТСКО ОБРАЗОВАНИЕ ... и с крайната цел ДОБИВАНЕ НА НАЦИОНАЛНА НЕЗАВИСИМОСТ!
След трагичната поради двусмислието си "освободителна" от 1877/78 г. война и още по-трагичните резултати от Сан-Стефански и последващ Берлински договор - СЕ СЛОЖИ НАЧАЛОТО НА РАЗПОКЪСВАНЕ НА БЪЛГАРСКИЯТ НАРОД И ЗЕМЛИЩЕ ... а края бе ознаменован с престъпния за България, страна и народ - Ньойски договор!

- Кога научават за "СПАВЕДЛИВОТО" РЕШЕНИЕ НА ВЕЛИКИТЕ СИЛИ ОТ НЬОЙ - цялата будна софийска общественост - спонтанно излиза от домовете ... и наместо към Дворец или Народно събрание, се насочва към дома на Иван Вазов!
Очевидци казват: Вазов излезе из вратата на дома пред смълчаното и покрусено множество ... вдигна ръка опитвайки се да каже нещо ... но след като не му стигнаха думи, хвана с ръка сърцето си и заплака на глас заедно с него!

- Заплакал е заедно с останалите БУДНИ БЪЛГАРИ СЪЗНАВАЙКИ?
Всички тези титанични усилия и саможертви от водените войни в името на Националния идеал - бяха поругани и потъпкани от "справедливото" решение на "великите сили" в Ньой!
- Идеята, водена от Надежда за София, ...

... После други започнаха да му я пишат и да му се предлагат за управници- ето го резултата впрочем.


Следва в сърца и ум на българите, отново да се посеят и отгледат семенцата-деца на Мъдростта: Вяра, Любов и Надежда !

А празникът на любовта отново трябва да стане 17-ти септември вместо фалшивия 14-ти февруари,който е празник на лозаря и на свети Трифон,но по стар стил...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: shtaparov
Категория: Политика
Прочетен: 4816788
Постинги: 267
Коментари: 9067
Гласове: 136742
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Блогрол
1. Потомци на Алцек в Италия- гайди и тъпани,Български носии,цървули и навуща
2. Българска аристокрация през XV-XVII век
3. Българи от Ниш 2018 г. празнуват деня на Съединението
4. 105 Български въстания срещу турците
5. Български печат на 4300 години
6. Тракийската богиня ДУЛА- виж ДУЛО и календарния термин ДИЛОМ
7. Автономни градове и области през XV-XVI в. в България
8. Тюрколози умишлено крият стари истории на България,издадени преди векове в чужбина
9. Фалшификатори на Българската история върлуват безнаказано в Уикипедия
10. Спароток срещу фалшификаторите на история
11. Мнението на велики личности за Българите
12. Скитско племе Авари- факти и извори
13. Ето колко е лесно да се разбере истината за произхода ни: статия на Спароток
14. "Пра"-Българите са потурчени с купища цинични лъжи по наш адрес,измислени от руската "наука"
15. България е дала заем на Франция през 1907 г. 145 милиона златни лева
16. Българска сватба от старо време- ориг.запис от 1962 г.,няма къде да го видите днес
17. Германски племена с феноменални имена: Дули,Галомани,Кавки,Камари,Фраки,Аварини,Еруски (Етруски),Балти,Бактери (=Бактри),Аугандзи (=Афганци),Албани,Гермиони,Вируни,Варни и пр.
18. Бълг.език забранен в Татарстан 1928 г.,а татарите клали Българи в Русия 1884г.
19. Руснаци спрягат Българите в конференция за Тенгри
20. Руски данни за Киев- основали го индуси,в него имало монголоиди и тюрки
21. Русите роднини на тюрките- руска статия
22. Евреите с италиански корени,навярно от етруските
23. Манихейството вид гностицизъм,основа на дуализма и богомилството
24. Орфей и синът му били в Египет- Спароток
25. Български календарни животни в дакийския зодиак
26. Сърби и Хървати в Стара Велика България
27. Българските тайни езици- част от тях
28. Истинската Илиада е фригийската
29. Именникът на князете- проучване на Стефан Чурешки
30. Ценни сведения за морските народи