Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.04.2017 19:42 - ДА НАРИЧАШ БЪЛГАРСКАТА ПИСМЕНОСТ "СЛАВЯНСКА" Е ПРЕСТЪПЛЕНИЕ,КОЕТО УРОНВА УСТОИТЕ НА НАРОДА И ДЪРЖАВАТА
Автор: shtaparov Категория: Политика   
Прочетен: 6565 Коментари: 16 Гласове:
44

Последна промяна: 11.11.2020 17:21

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
ДА НАРИЧАШ БЪЛГАРСКАТА ПИСМЕНОСТ "СЛАВЯНСКА" Е ПРЕСТЪПЛЕНИЕ,КОЕТО ПОДРИВА УСТОИТЕ НА НАРОДА И ДЪРЖАВАТА


   У нас има сили които упорито твърдят,че Кирилицата не е Българска писменост а "църковнославянска" или просто "славянска". Ако Глаголицата, писана от Кирил и Методий дава поле за спорове в това отношение въпреки безбройните доказателства че нейните автори са Българи,Кирилицата не дава такова поле- тя е гарантирано изнамерена от Българи за нуждите на Плисковско-Преславския царски двор а основната й задача е да замени сложната и трудна за усвояване Глаголица.

  Спекулантите,които не искат да признаят Българското авторство на Кирилицата препращат наивната си аудитория към родното място и византийските санове на Кирил и Методий без да уточняват,че Кирилицата не е писана от тях а от ученика им св.Климент,за чийто Български произход има голям брой древни извори и нито един,който да твърди обратното. Големия патриот и историк проф. Божидар Димитров с право отбеляза,че Кирилицата е създадена за нуждите на Преславския царски двор и ако не бе България да я разпространи и популяризира,тази писменост щеше отдавна да е забравена и да стои дори неразчетена в числото на световните загадки,които не привличат вниманието на никой учен освен онова на спекулантите (последното твърдение е добавено от мен).

  В телевизионно предаване от 12.07.2016 г. доц. Ана Стойкова,която е д
-р по литература към БАН (София) направи в същия дух следното знаменито изявление:

  "Ако България не бе спасила и популяризирала делото на Кирил и Методий,какво ставаше с него тогава? Днес за него ще пишеше в една страница от славянската история като опит за създаване на писменост!..."

  България обаче даде писменост на почти цяла Източна Европа,в това число на Русия и Сърбия: затова най-старите Кирилски надписи са открити и все още се откриват у нас. Така стоят нещата с най-стария известен до момента Кирилски надпис в света,открит в с. Крепча (Североизточна България,област Търговище) и датиран от проф. Николай Овчаров в 921-922 г.:

image
  В сравнение с това първия "руски" ръкопис на Кирилица датира от XI век (Остромирово евангелие,1056-1057 г.) а първия сръбски- чак от XII в. (Мирославово евангелие,1180-1191 г.,писано всъщност на старо-Български). Първия "македонски" ръкопис пък датира от месец април 1945 г.,но скопяни също тръгнали милите да претендират,че са дали "македонската" Кирилица на света. Историята обаче е ТВЪРДО КАТЕГОРИЧНА: Кирилицата е изнамерена от Българи за нуждите на Българския език- не за нуждите на "македонския" или "славянския",за които средновековния константинополски римлянин е чувал толкова,колко са чули Склавите за "Византия".

  Най-старите Кирилски текстове са изготвени в България: освен Крепчанския надпис на монаха Антоний имаме още Алцековия текст върху глинен съд от Преслав (931 г.),надписът на Остро Богоин (датиран около началото на Х в.),
Ватиканския палимпсест и Енинския апостол (датирани тенденциозно към средата на Х в. но според някои прецизирани мнения- писани в края на IX в.) и пр. В

  Русия има и по-стари текстове на Кирилица върху монетите на княз Владимир Светославович (980-1015 г.),но те не може да са сечени преди покръстването в 988 г. и не се знае дали тяхното изготвяне не е почнало през XI век.

  Затова и ревностните към България "византийски" духовници нерядко са казвали,
че Кирилицата е Българско писмо- знаем няколко такива случая,един от които е Теофилакт Охридски (XI-XII в.):

"5. Понеже славянският или Българският народ не разбирал писанията,изложени на гръцки език,светците (Кирил и Методий- бел.моя) смятали това за най-голяма загуба и намирали основание за своята безутешна скръб в това,че светилникът на писанията не се пали в тъмната страна на Българите (2 Петр. 1,19). Те (светите братя- б.м.)
тъгували,страдали и се отказвали от живота.

6. И така какво (да) правят? Обърнали се към утешителя,чийто пръв дар са езиците и помощта на словото (Деян. 2, 2),и измолили от него тази благодат- да изнамерят азбуката,която съответствува на грубостта на Българския език,и да могат да преведат Божествените писания на езика на народа..."


  Според старите хроники и евангелия нашата писменост е колкото църковна толкова и светска,само че не е "славянска". Единствения паметник,който нарича Глаголицата "славянска" е "За буквите" на Черноризец Храбър,но най-стария му препис е от 1348 г.- близо 5 века след създаването на нашата азбука. Затова е престъпление да наричаш Българската писменост "църковнославянска"- защото Български политици и "учени",откърмени с тази греховна лъжа са склонни да предадат нашата древна Кирилица и да накарат народа ни да ползва латиница с аргумента,че щом Кирилицата е "църковнославянска" а не Българска,значи ние си нямаме наше собствено Българско писмо и тогава можем да приемем всяка чужда писменост
която ни хареса,без значение дали е латиница,арабица или елиница.

  Въведената преди близо 70 години у нас престъпна догма,че Кирилицата не е Българско писмо а някакво "славянско" или поне "църковнославянско" възпитава предателски манталитет у нашите млади поколения като ги учи,че те могат да се откажат от нея и да приемат всякаква друга понеже си "нямат" своя. Тя води Българското общество към разкол и неразбирателство между народа и правителството понеже народът знае тази писменост за Българска,а управленските структури и назначаваните от тях историци упорито продължават да я наричат "църковнославянска",премълчавайки написаното в старите хроники. Византийският житиеписец Димитър Хоматиан например пише,че св.Климент Охридски е създал Кирилицата специално за Българите:

  "Този велик наш отец и светилник на България бил по род от европейските мизи,които народът обикновено знае и като българи... Те със страшна войска преминали Дунава и завзели всички съседни области: Панония и Далмация,Тракия и Илирик,а и голяма част от Македония и Тесалия. Преподобният мъж водел произхода си оттам. Той още от майчината си утроба бил избран от бога и още като дете обикнал богоугодния начин на живот. Пръв заедно с божествения Наум,Ангеларий и Горазд усърдно изучил Свещеното Писание,преведено с бо­жествено съдействие на тукашния български диалект от Ки­рил,истински богомъдър и равноапостолен отец,и отначало още бил с Методий,известния учител на мизийския народ на благочестие и православна вяра.

  Изобретил и други форми на буквите за по-голяма яснота от ония,които изнамерил мъдрият Кирил. С тях на­писал цялото боговдъхновено Писание,похвални слова,жития на свети мъченици и преподобни и свещени песни,на които с усърдие научил по-способните си ученици,а достойните от тях издигнал до свещенически сан. Така чрез собственото си усърдие превърнал варварския и див народ в свет народ,като извършил апостолско дело,и заради това бил удостоен с апостолска благодат."

  В "Похвално слово за Симеон",писано в стихотворна форма от анонимен Български книжовник през Х в. (най-вероятно от самия св. Климент) се съобщава,че св.Климент Охридски създал Кирилицата не по своя прищявка,а по заповед на Българския цар Симеон (893-927 г.):

ПОХВАЛА ЗА ЦАР СИМЕОН

Великият между (царете цар Симеон),
възжаждал със желание пресилно —
той,мощният владетел,да открие
познанията,скрити в дълбината
на тез труднодостъпни книги

и в мислите на многомъдрия Василий,
заповяда на мене,немъдрия по знание,
да променя речта във друга форма,
но да запазя смисъла на мислите му.
 

Тях,сякаш и пчела трудолюбива
от всеки цвят отделен на Писанието,
събрал ги като във едничка пита,
излива ги,подобно на мед сладък
от своите уста пред първенците,
за да настави умовете техни.

Нов Птолемей като им се представи,
но не по вяра - по желание най-вече,
и поради сбирката от всички
божествени и многоценни книги,
с които,своите палати преизпълнил,
той си създаде вечна памет.

Отплатата на паметта за да получи,
то нека и душата му христолюбива
да има за възмездие венците
на мъжете святи и блажени
в непреходния век на вековете.

(
http://samoistina.com/2/kirilica.htm).
  image
 
  Както находчиво е отбелязано в материала на http://samoistina.com/
2/kirilica.htm
,Кирилицата се ползва от голям брой неславянски народи- таджики, молдовци, узбеки, киргизи, монголци, казахи и пр.,а в същото време се пренебрегва от доста славянски- чехи, словаци, моравци, сорби, хървати, поляци и херцеговци което веднага опровергава първосигналната теза на "славистите",че тя била "славянско" писмо.

  Политиците обаче не искат да се дава ухо на това- тях ги устройва хората да бъдат лъгани а България унизявана,като нейните заслуги биват приписвани другиму а нашата собствена писменост- прекръствана на "славянска" с официална правителствена директива. Не стига това,а съвсем същия трик се прилага и на староБългарския език,наричан от "нашата" историография и официална публицистика "църковнославянски" или "старославянски". Така тези откровени лъжи уронват авторитета и на правителството,понеже възпитават недоверие на хората към него и помагат на продажните сърбомакедонисти да крадат Българска история. Затова нашата родолюбива общественост призовава нашите управници:

СПРЕТЕ ДА НАРИЧАТЕ БЪЛГАРСКАТА ПИСМЕНОСТ И ЕЗИК "СЛАВЯНСКИ" И "ЦЪРКОВНОСЛАВЯНСКИ" - ТАКА ВРЕДИТЕ НА БЪЛГАРИЯ И ПОМАГАТЕ НА НЕЙНИТЕ ВРАГОВЕ!




Гласувай:
46


Вълнообразно


1. leonleonovpom2 - Чудесно, приятелю!
30.04.2017 20:16
Да , Кирилицата е дело на Климент Охридски!
Наречена е така заради уважението и преклонението му към първоучителя!
Глаголицата е използвана от хърватите Те също се считат за Българи Българи на Кубрат Оттам идва и името им!
Това не е моя измислица, а твърдения на водещи хърватски историци!
Има един загадъчен момент в нашата история-войни с хърватите по времето на Владимир Хръз, поради спор за територии Не е ясен резлтатът от тях Историците твърдят, че сме ги загубили, а поведението на Хръз е като на победител? И резултатите изглеждат на такива
Явно нещата са уредени на роднински начала
И името на столицата им е Българско!......
За църковно -славянския са достатъчни думите на Юрий Венелин!
Всеки учен- историк със средни възможности в резултат на тях лесно може да направи точния извод!
А те са, след като се запознава с Бълтарския при престоя си в нашите земи, преди около 200 години:

- Какъв е този Български в руските църкви?
Визира със сигурност така нареченият църковно - славянски
Така е приятелю, постингът ти е изключително точен!

Хубава вечер!
цитирай
2. zaw12929 - Прав сте: унижаваме се сами с лат...
30.04.2017 21:22
Прав сте: унижаваме се сами с латиница
Не правят нищо управниците ни да получаваме в България информация на кирилица
цитирай
3. shtaparov - Да, Кирилицата е дело на Климент ...
30.04.2017 21:57
leonleonovpom2 написа:
Да , Кирилицата е дело на Климент Охридски!
Наречена е така заради уважението и преклонението му към първоучителя!
Глаголицата е използвана от хърватите Те също се считат за Българи Българи на Кубрат Оттам идва и името им!
Това не е моя измислица, а твърдения на водещи хърватски историци!
Има един загадъчен момент в нашата история-войни с хърватите по времето на Владимир Хръз, поради спор за територии Не е ясен резлтатът от тях Историците твърдят, че сме ги загубили, а поведението на Хръз е като на победител? И резултатите изглеждат на такива
Явно нещата са уредени на роднински начала
И името на столицата им е Българско!......
За църковно -славянския са достатъчни думите на Юрий Венелин!
Всеки учен- историк със средни възможности в резултат на тях лесно може да направи точния извод!
А те са, след като се запознава с Бълтарския при престоя си в нашите земи, преди около 200 години:

- Какъв е този Български в руските църкви?
Визира със сигурност така нареченият църковно - славянски
Така е приятелю, постингът ти е изключително точен!

Хубава вечер!

Прави са били хората да задават този въпрос- хубава вечер и на теб приятелю!
цитирай
4. shtaparov - Прав сте: унижаваме се сами с лат...
30.04.2017 22:04
zaw12929 написа:
Прав сте: унижаваме се сами с латиница
Не правят нищо управниците ни да получаваме в България информация на кирилица

Препълниха се нашите улици и магазини с надписи на латински,китайски и не знам какъв си още,а нашенските надписи и заглавия са на свършване- много жалко,че това изобщо се допуска!...
цитирай
5. nkf - Великолепна статия! Напълно съм ...
01.05.2017 13:59
Великолепна статия! Напълно съм съгласен с нея и се подписвам под всяка една думичка. Бих допълнил, че русия и нейната политическа доктрина унищожава всячески истината за Кирилицата. В помощ на тази антибългарска руска политика са тукашните еничари-политици, които служат на русия, към тях трябва да добавим и цървул-лумпениата, отровен от панславизъм, русофилия и комунизъм.
цитирай
6. shtaparov - Великолепна ...
01.05.2017 14:53
nkf написа:
Великолепна статия! Напълно съм съгласен с нея и се подписвам под всяка една думичка. Бих допълнил, че русия и нейната политическа доктрина унищожава всячески истината за Кирилицата. В помощ на тази антибългарска руска политика са тукашните еничари-политици, които служат на русия, към тях трябва да добавим и цървул-лумпениата, отровен от панславизъм, русофилия и комунизъм.


Благодаря за мнението- не допускам,че е възможно истината да е коренно различна от това и не ми се впуска в политика: нямам време за занимания с нея. На руския народ сме благодарни,но днешна Русия не се държи като наш приятел и това не ми харесва. Същата тази днешна Русия не я харесват много руснаци,с които по принцип се солидаризираме: Русия може да е много по-добра от това,което е днес.
цитирай
7. nikikm - Браво!
01.05.2017 19:13
злободневна тема!Отдавна политическият термин славянски,както и заблуждаващото църковно-славянски трябваше да се замени с ..Български,рсп.славяни с българи! точно така,русите,украинците,поляците,сърбите,македонците и пр.са български народи! Т.е. един народ сме и дано да стане достояние и на тях,много неща ще поправи и много неща ще изправи на крака! Иначе славяни са само българите,но както много неща от историята ни и това е откраднато и употребено за чужди интереси и против нас,ощетявайки ни! Няма как да не ти благодаря за интересния материал и за труда! От мен здраве,от Него- Божия благословия!
цитирай
8. batogo - !!!:))) Поздравления за постинга, Щапаров!
02.05.2017 07:32
Само Истината ще ни отърве от лъжите на казионните псевдоисторици, които всячески се опитват да омаловажават заслугите ни като народ, носител на просветлението и ще ни върне националната гордост и достойнство! Моите почитания за усилията ти в тази посока!
цитирай
9. shtaparov - злободневна тема!Отдавна поли...
02.05.2017 12:03
nikikm написа:
злободневна тема!Отдавна политическият термин славянски,както и заблуждаващото църковно-славянски трябваше да се замени с ..Български,рсп.славяни с българи! точно така,русите,украинците,поляците,сърбите,македонците и пр.са български народи! Т.е. един народ сме и дано да стане достояние и на тях,много неща ще поправи и много неща ще изправи на крака! Иначе славяни са само българите,но както много неща от историята ни и това е откраднато и употребено за чужди интереси и против нас,ощетявайки ни! Няма как да не ти благодаря за интересния материал и за труда! От мен здраве,от Него- Божия благословия!

Mного хубаво определение- Български народи- благодаря!
цитирай
10. shtaparov - Само Истината ще ни отърве от лъжите ...
02.05.2017 12:05
batogo написа:
Само Истината ще ни отърве от лъжите на казионните псевдоисторици, които всячески се опитват да омаловажават заслугите ни като народ, носител на просветлението и ще ни върне националната гордост и достойнство! Моите почитания за усилията ти в тази посока!

Да- истината трябва да се каже а политиците да я въведат за изучаване,че без политическа воля за промени усилията ни може да отидат на вятъра.
цитирай
11. leonleonovpom2 - Там е работата, че казионните ис...
02.05.2017 15:01
Там е работата, че казионните историци смятат, че истината е тяхната! Че са абонирани за нея ! Че всичко друго е неистина!
Ето , истината за кашкавала например е, че идва от Италия При отричането на самите италианци, че думата, както и продукта да са техни
Историята не е само сбор от цифри и факти, не е счетоводен отчет
Тя е и тълкуване
Е, при убедителните аргументи, че думата е с български произход, какъв е резултатът!
Ами вижте постинга и ще разберете!
Няма да се оплаквам
Далече по- интересен е постингът на първо място в момента!
В него е истината!
цитирай
12. shtaparov - Там е работата, че казионните ис...
02.05.2017 19:37
leonleonovpom2 написа:
Там е работата, че казионните историци смятат, че истината е тяхната! Че са абонирани за нея ! Че всичко друго е неистина!
Ето , истината за кашкавала например е, че идва от Италия При отричането на самите италианци, че думата, както и продукта да са техни
Историята не е само сбор от цифри и факти, не е счетоводен отчет
Тя е и тълкуване
Е, при убедителните аргументи, че думата е с български произход, какъв е резултатът!
Ами вижте постинга и ще разберете!
Няма да се оплаквам
Далече по- интересен е постингът на първо място в момента!
В него е истината!

Ще прегледаме и новата ти статия приятелю,разбира се- тогава ще можем да коментираме повече.
цитирай
13. tikoev - Най-лошото в случая е, че няма ап...
04.05.2017 09:19
Най-лошото в случая е, че няма апологети или поне носители на светлината...
цитирай
14. shtaparov - Най-лошото в случая е, че няма ап...
04.05.2017 18:03
tikoev написа:
Най-лошото в случая е, че няма апологети или поне носители на светлината...

Да- лошо и неприятно е това,понеже за целта са нужни хора облечени с власт- не случайни клиенти на кафенетата. Такива обаче още не се намират,по една или друга причина...
цитирай
15. get - - Не е толкова фатална писмеността КАК Я НАРИЧАТ – защото такива сме имали НЯКОЛКО - А важен е, ЕЗИКА?!
10.05.2017 22:39
Въпроси по същество ... без да намесвам арийски и хиперборейски бълнувания ... за величие?

ВЪПРОС: №1

1778 г. Фьодор Григориевич Карин в «Письмо о преобразителях российского языка» пише:
„Великими деятелями, которые совершают эту языковую революцию в России … Феофана Прокоповича, М.В. Ломоносова и А.П. Сумарокова.”. Защо го пише – защото тези тримата на практика са преобразователите на Велико-руското НАРЕЧИЕ – Както нарича този „език”, Дал?
- Защо наречие а не език – просто защото, такъв език нито при Ф. Прокопович, нито до реформата на Ломоносов и сие НЕ съществува … а говоримият е някаква битова форма на СТАРОБЪЛГАРСКИЯТ той и „църковно-славянски” – СИЛНО РАЗЛИЧАЕМ от двата други ИЗТОЧНО СЛАВЯНСКИ езика, тези на Бело(Литовска) и Киевска рус.

Какво още казва Владимир Даль в писмото си до Максимов, Михаил Александрович?
„Мысль О ДРЕВНОСТИ въ русскомъ (НЕ славянскомъ) языке ПОЛНОГЛАСНОСТИ, НЕ ПОДЛЕЖИТЪ.”.
Но това не е пределно ясно единствено и само на Дал? – Ето какво ни говори откровено, един от първите съставители на СлОвЕнската (украинска) граматика от 16-ти век Зизаний (Зизаний-тустановский) Лаврентий Иванович (много преди време на Ломоносовата реформа):
«(на) Словенски переводимъ: Удержи языкъ свой от зла и устнъ своъ же не глати лсти.
Руски истолковуемъ: Гамуй языкъ свой от злого и уста твои нехай не мовятъ здрады». Като тук следва да ПОЯСНЯ – под „словенски” следва да разбираме, църковно-каноничният, т.е. СТАРО-БЪЛГАРСКИ … докато „руският” – това е езика на източните Руси, тоест УКРАИНЦИ и БЕЛОРУСИ!
- Защо го давам този пример ли - защото при множеството си контакти, с украинци и белоруси и едните и другите и казват ... РУСКАТА ЛЕКСИКА Е ПО-БЛИЗКА ДО БЪЛГАРСКТА ... а не както би следвало да бъде до техните два езика ПРЕДСТАВИТЕЛИ НА ИЗТОЧНО РУСКИЯТ или СЛАВЯНСКИ ЕЗИК!
Това по причина, че на ВЕЛИКО руският лексикалната + граматичната ОСНОВА, се явява именно този, НАШИЯТ, църковно-славянски, или точното е Стар-богослужебен-български език!

- Тук следва да си поставим В-Ъ-П-Р-О-С-а №1 - Как така е прехвръкнал от Балканите НАШИЯТ ЕЗИК - ПРЕСКОЧИЛ УКРАЙНА и е КАЦНАЛ в Московската или Велика Рус?


… тук щe пропусна една голяма част от съществена информация за ГЕНЕЗИС НА ВЕЛИКО-РУСКИЯТ език … и обяснявам малко, за ОНОМАСТИКА и ТОПОНИМИКА на територията на Велика Рус// тя и Московска?
Което по косвен път ще ни даде възможност да си отговорим – Що за народи са населявали Московска с по-късно наименование Велика Рус?

ВЪПРОС: №2

В Московията (както и в Новгородско(стар и Велик Новгород) НИКОГА НЕ ИМАЛО някакви МЕСТНО+ИСКОННИ «РУСИЧЕЙ-ПРА-СЛАВЯН», както фантазират доста от руските историци, и техните подражатели предимно нео-арийски-шовинисти. А и е нямало как там да се вземат «русичи-славяни» защото ако се заровим в «древната» до 11 – 12 векове ономастика и топонимика на Московията – установяваме: Всички ИМЕНА са угро-фински? Като следва да започнем със самата Москва: наименование идещо от реално съществувалият мерянски народ Moks (мокша) + Va («вода» по-фински). Другите такива фински топоними в Московията са: Рязань (столица на народа эрзя). Муром (столица на народа мурома от този народ е и богатира от руските сказки Илья Морумец). Пермь (столица на народа перми). Вятка (столица на финно-вятичи). Вологда (от вепското vauged «бял» *valgeda). Суздаль (от народ меря) и Шуя (също от народ меря, названието идва от финското «суо» — «блатиста местност»). А също и топоними, като Калуга, Ржев, Коломна, Кострома, Тверь, Пенза, Весьегонск (град на Вес(п)ите), Холмогоры, Вычегда и др. топоними с чудски(фински) произход Ладога, Ихальнема, Кема, Кочевар, Майманга, Невлой, Пукаранда, Хяргокор, Чучепала – и още хиляди други. И в цялото това множество от топоними, НЕ МОЖЕМ да намерим дори и един едничък ДРЕВЕН ОТ ПРОТО-ВРЕМЕНАТА НА «РУСИЧИТЕ-СЛАВЯНИ» - демек европейци от славянската група ... топоним? Но можем да продължим и с хидро или хоро нимите – картината е една и съща?
Археология - с изследванията си на над седем хиляди и седемстотинте погребални съоръжения граф Уваров установява - положението е също, навсякъде до ТРИНАДЕСЕТИ ВЕК е угро-фини.
Но и какво да търсим, след като името на самата столица на «славянската страна» е Москва – съвършенно фино-угърски топоним.

На много от ЧЕЛИТЕ и ПОЗНАВАЧИ НА СЛАВЯНСКАТА-РУСКА ИСТОРИЯ, които веднага ще апострофират с доводите на Михаил Погодин ... да ама крепостните селяни БЯГАЛИ ОТ ФЕОДАЛНИЯТ ГНЕТ и СЕ ЗАСЕЛВАЛИ на територията на ФИНО-УГРИТЕ – Ще ги попитам: Кога и Как според тях е станало това? Къде го прочетохте или по друг начин е установено ... След като във всички «древни» руски писменни сказания, се говори: ЧЕ ЗА ПРЪВ ПЪТ КНЯЗ ГЮРГИЙ-ЮРИ ДОЛГОРУКИ(от Киевска Рус) поради ЛИПСА НА ЗЕМЯ ВЪРХУ КОЯТО ДА КНЯЖЕСТВА – тръгва с дружината си и създава първото владение в угро-фински земи ... а това не по рано от 12-ти век?

Е сега вече, СЛЕД ТОЛКОВА ОБЯСНЕНИЯ да поставя ВЪПРОС: №2?
КАК СЛЕД КАТО НЕ Е ИМАЛО ДО ДВАНАДЕСЕТИ ВЕК ... ДРЕВНИ РУСИ ... имаме ДРЕВНО РУСКИ ЕЗИК ... ОТ КОЙТО Е ПРОИЗЛЯЗЪЛ НАШИЯТ СТАРО-БЪЛГАРСКИ - който не бил български - защото бил цЕрковно-слАвЯнскиЙ ... тоест за общо ползване ... яЗыК?!

ВЪПРОС: №3

- Доколко е разбираем "цЕрковно-слАвЯнският" за източните или дори ... велико-руските "славяни" нашият старо-български и канонично-славянски език - накарайте някой, който и да е да ви преведе този текст в който се слави Възкресението на Христа?

ПАСХАЛЕН ТРОПАР

Христос воскресе из мертвих,
смертию смерт поправ
и сущим во гробех живот даровав.

От което се питам:
- Как след като езика ни е произлязъл от един пра-прото-славянски … в даденият пример на образец за „църковно-славянски език” СЪЩЕСТВУВАТ ДУМИ – Които за да ги разберат, ОСТАНАЛИТЕ СЛАВЯНИ ТРЯБВА ДА ПОЛЗВАТ … ПРЕВОДАЧ?!

- Това съвсем НА КРАТКО … тъй като няма да развивам отделните и "частни" въпроси, като:
1. Колко време смятате, че е необходимо да отпадне един падеж в даден език … а шест такива?
2. Колко падежа има на практика във велико-руският език - шест или петнадесет както във финските езици?
3. Кога в Кое време и етап на развитие – старо-българският се е отделил от този митичен "прото-славянски" език … за да отпаднат ШЕСТТЕ СПЕЦИФИЧНИ ЗА ДРУГИТЕ славянски езици ПАДЕЖА? … ТУК ВЕЧЕ ЩЕ СПРА … не поради страх, че и аз ще загубя АНАЛИТИЧНИТЕ(присъщи за българският език качества) а … чисто такива присъщи за интелекта ни качества!

- Така че, приятелю Щапаров – не следва да говорим толкова за църковно-славянска азбука – а по-скоро … за старо-български СТАНАЛ поради прихотите на славистите-езиковеди, БЪЛГАРСКИ църковно-каноничен език- ОПИТВАЩИ СЕ ДА ГО ПРИРАВНЯТ КЪМ НЯКАКВА (несъществуваща за мен "общо-славянска" езикова) НОРМА ?!

- Успех в диренията ви!

цитирай
16. zemja - Респект!
11.05.2017 06:32
Прочетох и изпратих на приятели.
Благословен да сте, Щапаров – за усилията, които полагате в името на истината!
Да, нашият език е Български, а не църковно-славянски.
И нека го чуе светът!

Светли и зареждащи дни!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: shtaparov
Категория: Политика
Прочетен: 4802372
Постинги: 267
Коментари: 9063
Гласове: 136396
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Блогрол
1. Потомци на Алцек в Италия- гайди и тъпани,Български носии,цървули и навуща
2. Българска аристокрация през XV-XVII век
3. Българи от Ниш 2018 г. празнуват деня на Съединението
4. 105 Български въстания срещу турците
5. Български печат на 4300 години
6. Тракийската богиня ДУЛА- виж ДУЛО и календарния термин ДИЛОМ
7. Автономни градове и области през XV-XVI в. в България
8. Тюрколози умишлено крият стари истории на България,издадени преди векове в чужбина
9. Фалшификатори на Българската история върлуват безнаказано в Уикипедия
10. Спароток срещу фалшификаторите на история
11. Мнението на велики личности за Българите
12. Скитско племе Авари- факти и извори
13. Ето колко е лесно да се разбере истината за произхода ни: статия на Спароток
14. "Пра"-Българите са потурчени с купища цинични лъжи по наш адрес,измислени от руската "наука"
15. България е дала заем на Франция през 1907 г. 145 милиона златни лева
16. Българска сватба от старо време- ориг.запис от 1962 г.,няма къде да го видите днес
17. Германски племена с феноменални имена: Дули,Галомани,Кавки,Камари,Фраки,Аварини,Еруски (Етруски),Балти,Бактери (=Бактри),Аугандзи (=Афганци),Албани,Гермиони,Вируни,Варни и пр.
18. Бълг.език забранен в Татарстан 1928 г.,а татарите клали Българи в Русия 1884г.
19. Руснаци спрягат Българите в конференция за Тенгри
20. Руски данни за Киев- основали го индуси,в него имало монголоиди и тюрки
21. Русите роднини на тюрките- руска статия
22. Евреите с италиански корени,навярно от етруските
23. Манихейството вид гностицизъм,основа на дуализма и богомилството
24. Орфей и синът му били в Египет- Спароток
25. Български календарни животни в дакийския зодиак
26. Сърби и Хървати в Стара Велика България
27. Българските тайни езици- част от тях
28. Истинската Илиада е фригийската
29. Именникът на князете- проучване на Стефан Чурешки
30. Ценни сведения за морските народи