Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.04.2017 18:16 - БЪЛГАРСКО ЕЗИКОВО ВЛИЯНИЕ В СТАРА БРИТАНИЯ ПОМОГНАЛО ЗА ПОЯВАТА НА АНГЛИЙСКИЯ ЕЗИК
Автор: shtaparov Категория: Политика   
Прочетен: 13938 Коментари: 28 Гласове:
38

Последна промяна: 14.06.2017 23:10

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
БЪЛГАРСКО ЕЗИКОВО ВЛИЯНИЕ В СТАРА БРИТАНИЯ ПОМОГНАЛО ЗА ПОЯВАТА НА АНГЛИЙСКИЯ ЕЗИК


   Много хора ще останат потресени когато прочетат това,но наличието на чисто Български имена и думи в езика на днешните англичани,австралийци,
канадци и американци е лесно проверим факт,който не може да бъде оборен. Приликата на някои английски народни имена с Български лични имена например е поразяваща и крайно вълнуваща но казионните историци нямат механизъм,по който да обяснят как са се появили в Британия тези странни паралели между езиците на двата народа. Че британските имена са дошли от континента спор няма- всички деди на британците са дошли от континента,
понеже нито една маймуна не изявила желание да посети скованата от ледници древна Британия и да остане там достатъчно дълго,за да стане човек.

  Племената,които основали Британия (Брити,Келти,Болги,Римляни,Англи,
Сакси,Юти,Викинги,Нормани и пр.) до едно са дошли от континента,а в най-стария палеолит на човечеството британската територия била ненаселена. Това означава,че разпространените сред народа англо-британски лични имена не са породени на британска територия а са дошли от други земи на материка,който се вижда с просто око от английския бряг срещу днешния френски град Кале.

  "Дали въпросните имена не са славянски и германски?"- би попитал някой подозрителен скептик. "Не са типично славянски нито германски"- ще отговоря аз с мотива,че много от тези имена ги няма при "славяните" и германците,а ги има само при англичаните и Българите. Затова вижте кои са имената и преценете сами дали ще е трудно да познаете какви са.

1. АЛИСА= Елиса (Елица).
2. АЛЪН= Илин (с вариант Елин- виж Елин Топузаков),женски варианти Илинка и Елинка имащи връзка не с древните елини,а с растението Ела и със старите Алани. "Алън" е аналог и на името Елън,което
чрез преходните форми Илон и Елен се свързва с нашата Богиня на любовта Дилом (Делен).
3. АРЛИН (пише се ARLYN)= Орлин (в руски диалект- Арлин).
4. АШ= Ашъ (Ушъ,Уше- оттам фам. Ушеви). В Русия е запазена и фамилия Ешеви,която също е много близка до формата Ашъ,понеже произлиза от личното име Ешо (Ешъ).
5. БАЙРОН (пише се BYRON)= Борйан (Борян: мъжки вариант на името Боряна),Вирон (наше име и фамилия Виронови). Опитите да се обяви това име за "гръцко" остават безплодни,понеже то произлиза от нашия календарен термин ВЕРЕНИ (Веренъ,Варанъ),обозначаваща водача на боговете Зевс-Юпитер,както и от нашата благородническа титла БАРЕН,
преобразувана в западна Европа на Барон а в древна Фригия- на БАЛЕН (цар,държавен водач),като нейното значение освен всичко друго е Вирен (Навирен) т.е. Издигнат (Възвисен,Възвишен).

Член на фам.Виронови image
  Ако обаче решим да тълкуваме името БАЙРОН според неговия начин на изписване ще открием,че то съответства на нашето древно име Биро (от което произлиза днешната фамилия Бирови),имащо същото обяснение като горе описаното.
6. БАРНИ= Бърне,Варни (Вярни),Брани,Барньо (Браньо),във връзка с което е днешното лично име Бранко.
7. БЕЙДЖИ (изписва се с буква "А",която се чете "ЕЙ")= Баджо,Биджо (виж фам. Баджови,Биджови и Биджеви).
8. БЕЙЛИ= Байло (виж фам. Байлови и с.Байлово- селото на Байлови).
9. БЕКЪМ= Бахъм (виж фам. Бахъмски),Бахъмич (Бахъймич),т.е. Дионис.
10. БЕН= Бено,Беньо (оттам- фам. Беновски),Бенъ (Банъ,Бане: виж фам. Баневи и Беновски).

11. БЕРТА= Берча (виж мъжкото име Берчо,което в древността вероятно е имало женски вариант Берча).
12. БЕС= Бесо (виж фам. Бесови,която днес се среща както в България,така и в Русия).

13. БИЛИ (съкратено- Бил)= Биле (виж фам. Билеви),Билъ (Балъ,Бале,Бали),Бьел т.е. Бел (виж фам. Белчеви),Бело (Бельо,Байло)- оттам и фам. Белови.
14. БОБИ (съкратено- БОБ)= Бобе (виж фам. Бобеви).
15. БОЙЛ= Бойло (наше старо име,изписано върху съкровището от Наги сент Миклош),Байло (наше старо име,на което е кръстено днешното село Байлово и днешната фамилия Байлови).

Сем.Байлови и сем.Таневи на TВ състезание image
16. БОРИС= Борис (с варианти Парис,Париз,Паруш и пр.).
17. БРАЯН= Бран (Брен,Брем). Във връзка с него е днешното име Бранко,поставено в умалителна форма.
18. БУЛ= Булъ (Буле: виж фам. Булеви) и Боле- старо лично име,на което е кръстено с. Болев дол в нашите Западни покрайнини.
19. БУШ= Буше (виж фам. Бушеви).
20. БЪК= Бъко (фам. Бъкови), Бакъ- в умалителна форма Бъкьо (Бакьо)- виж фам. Бакьови).

21. ГАРИ= Гаро (виж фам. Гарови),Геро.

Членове на фам. Гарови image  image
22. ГЕРИ= Геро (Гюро).
23. ГРЕЙ= Груй (Груйо).
24. ГРЕГ= Грегъ (Гергъ,Герго: оттам е фам. Гергови).
25. ГЪБИНС (фамилно име)= Гъбин син (Синът на Гъби). Личното име Гъби се срещаше у нас до неотдавна,а хора с фамилия Гъбеви има и до днес.

26. ГЪРНИ= Гърне (Гърньо: оттам фам. Гърневи).
27. ДАН= Данъ (Дане)- виж фам. Даневи.
28. ДЕНИ= Деньо (виж фам. Деневи).
29. ДЖАКО (съкратено- ДЖАК)= Джоко (Българско име в сръбския "език": виж Джоко Росич). Може да се изведе и от френското ЖАК (вариант на нашето Жеко и на "сръбското" Жика),при което Жеко (Жика)= Живко а Джак (Джоко)= Чук (оттам- фам. Чукови,Чуковски и пр.). И двата вида тълкувания сочат Хермес като "патрон" на тези имена,понеже той е Бога Чук- създател на човешкия живот и еманация на бог Шива (Жива).
30. ДЖЕКИ (съкратено- ДЖЕК)= Джико (виж фам. Джикови).

31. ДЖЕРИ= Джеро (виж фам. Джерови):

image  image
32. ДЖЕСИ= Джесо (с вариант Гесо),Джасо (виж фам. Джесови и Джасови).
33. ДЖИМИ (съкратено- ДЖИМ)= Джимъ (Чимъ,Чиме: виж фам. Чимеви).
34. ДЖОН (с вариант ДЖОНИ)= Джони (Джоне). От него произлиза небезизвестната фамилия Джоневи,а връзката между ДЖОН и ИВАН ("ЖАН",ВАН) е направена вторично,като "френското" име ЖАН (което пък идва от нашето Чане,Чани,Чоне- виж фам. Чаневи и Чоневи) е приспособено към името ДЖОНЕ (с вариант Чоне),понеже техния първичен корен е един и същ.
35. ДИК= Дикъ (Дико,Дако)-оттам фам. Дикови и Дакови.

36. ДИН= Динъ (Дине)- виж фам. Диневи.
37. КАЛ= Кале (Калъ)- виж фам. Калеви.
38. КАР (напр. Джон Диксън Кар)= Каръ (Каре)- виж фам. Кареви.
39. КАРДИГАН= Кардокан (т.е. Кордо-сан): наше древно име,свързано с името Кардам и запазено в земите около Кавказ. От съкратената му форма Ардокан (Ардиган),получена след отпадане на I-та съгласна е изведено старото хазарско (азерско) име Ердоган,останало в Турция до наши дни. В днешна България то не е останало по простата причина,която обясних в предишните статии: когато един огромен някога народ се разпадне на множество по-малки народи,част от неговите диалектни имена остават извън оцелелите му територии. У нас например има ограничени диалектни зони,в които се ползват редки и особени Български имена като Руси,Станке,Въчо,Вичо,Чоне,Машо,Ташо,Ичо и пр. които,ако попаднеха извън България заедно с тяхното население,можеше да понесат асимилационните удари на хора като сърбите или руснаците,след което тяхната изконно Българска принадлежност най-енергично и методично щеше да бъде отричана и оспорвана.
40. КЕЙМЪН (името на артиста Майкъл Кеймън се пише Michael Kamen)= Камен. За отбелязване е това,че не знаех нищо за това британско име- просто реших да проверя дали има английски аналог на нашето име Камен и за моя изненада го открих! После с подобен подход открих британски аналози и на други от нашите имена,споменати в текста по-долу.

41. КЕЛИ= Кале (виж фам. Калеви),Киле (оттам- фам. Килеви).
42. КЕН= Кенъ (Кено),оттам- фам. Кенови.
43. КЕРИ= Киро,Каре (виж фам. Кареви). Името Киро не произлиза от гръцката дума Киряк (Кирик) т.е. Господин,а от Българската дума Карам (Правя като Слънчевия бог).
44. КИД= Кад (Кадъ,Каде: виж фам. Кадеви),Кит (Кито- оттам фам. Китови).
45. КИМ= Кимъ (Кимо- виж фам. Кимови).

Членове на фам. Кимови
    image  image 
46. КИТ= Кито (Китъ)- виж фам. Китови.
47. КЛОД (народен вариант на "римското" Клауд т.е. Клавдий,което се пише CLAUDIUS,но в Британия придобило и формата Клодий)= Колад (Колед,Коледа,Колата). С думата КОЛА старите Българи обозначавали и Слънчевия бог,затова Кола= Сола (Солъ),с прех. К-С. У нас се ползват променени през вековете варианти на това име като Кольо (=Коло,Кола: виж фам. Колеви),Колката,Колче (оттам- фам. Колчеви),Колчо и пр.,а фам. Коларови намеква за пристрастието на народа ни към имена,които напомнят за старата му вяра в Слънцебога Дионис.
48. КОЛ= Колъ (Коле,Кольо).
49. КОЛИН= Калин.
50. КРОМУЕЛ= Кромул (Крумел)- вариант на името Крум и на Българската дума Крамолъ (Крамола).


51. КУК= Куко (Кукъ)- виж фам. Кукови. Показва връзка с едно от имената на Бога-Чук (Хермес).
52. КУЛ= Кулъ (Куле: виж фам. Кулеви).
53. КУПЪР= Кубър (Кубер).
54. КЪРК (виж Кърк Дъглас)= Къркъ (Кърко,оттам- фам. Къркови).
55. ЛАРИ= Рали (с прех. Л-Р и Р-Л).

56. МАТ= Матъ (Мате- виж фам. Матеви),Матьо (Митьо),Мато (оттам- фам. Матови).
57. МАТЮ= Митю (Митьо).
58. МЕЙТЪН (пише се Mathan)= Матан (според старото му изписване и изговаряне)- виж фам. Матанови.
59. МЕЛ= Мелъ (Мело,Мельо). Оттам е нашата фам. Мелови,която е на изчезване в България но още се среща нерядко в Русия.
60. МИКИ= Мико (виж фам. Микови).

61. МИЧ= Мичъ (Мичо,Миче).

62. МОРТИМЪР= Мортимир (прех. И-Ъ),Мордомир (Молтомир: с прех. Р-Л),Мотимър (без добавеното "Р") т.е. Мотимир (Мутимир).
63. НАШ= Нашъ (Нашо,Нешо).
64. НЕД= Недъ (Недо,Недьо)- виж и фам. Недеви.
65. НИКИ= Нико (виж фам. Никови).

66. ПАТ= Пате (Патъ,фам. Патеви).
67. ПАЧ= Паче (Пачо): виж нашата фам. Пачеви.

Членове на фам. Пачеви: image  image
68. ПЕРИ= Пере (виж Пере Тошев),Перо (фам. Перови има и днес в Русия),Перо (старо Българско име в земите на Сърбия и Херцеговина).
69. ПИП= Пипъ (Пепъ,Пепо,Пепи),Пипко (умалит.форма)- оттам е фам. Пипкови.
70. ПИТ= Питьо (в умалителна форма),т.е. Петьо. Много близко с "влашкото" име Пито (Питу Гули),което означава Питьо (Петьо) и Пате (виж фам. Патеви,Петеви),но може да се свърже и със старинната дума Пита (Питка). Името на старозагорското с.Питово говори,че някога у нас е имало и фамилия Питови,на която е кръстено селото.

71. ПИТЪР= Петър (Патер),което означава Таткото (Бога Баща),понеже Патер= Татер (Тат ар,Татко същество) или накратко- Таткото (Бога Баща). Негов аналог в древните индоарийски езици е названието ДЯУС ПИТАР на Юпитер,което 72. ПОЛ= Полъ (Пулъ,Пуле- виж фам. Пулеви).
73. РАЙЛИ= Райло (оттам- фам. Райлови). На тази стара фамилия е кръстено днешното село Райлово в Пернишко,както и украинското село Райлов.
74. РАЛИ (виж англ.изследовател Рали Фосет,1925 г.)= Рали (оттам: фам. Ралеви и Раленкови,от умалителната форма Раленко).
75. РАН= Ранъ (Рано,Раньо- оттам фам. Ранови),в умалит.форма Ранко (и фам. Ранкови).

76. РАЯН= Реан (предполагаем Български княз от VI в.)- името му означава Браян (виж по-горе) или Руен.
77. РЕЙ= Райо (оттам- фам. Раеви и името на Райово- селото на Райови). В Русия и днес има фам. Рейови но името се изписва с "АЙ" наместо с "ЕЙ" което означава,че и "руската" фамилия Рейови иде от нашето име Райо (с умалит.форма Райко и женски варианти Райка,Райна),с което дедите ни понякога наричали Слънчевия бог.
78. РЕЙМАН (има го и под формата Реймънд,дошла от "немското" име Рейман)= Румен. Съкратената му форма РЕЙМИ означава чисто и просто Руми.
79. РИКИ= Рико,Рике (виж фам. Рикеви).
80. РИЧ= Рач (Рачъ,Рачо). Някои го схващат като съкратена форма на името Ричард (виж по-долу) но общата тенденция за тази група имена показва,че не е сигурно дали това е вярно.

81. РИЧАРД= Речрад (прех. АР-РА),Речирад.
82. РОДНИ= Радни (на това лично име е кръстено нашето село Раднево,което вече е град).
83. РОЙ= Ройо (Райо): виж фам. Раеви.
84. РОЛИ= Роле (оттам е нашата фам. Ролеви).
85. САРА (популярно женско име в Англия и Америка,на което се приписва еврейски произход)= Сура (Слънчева) т.е. Зора (Изгряващо слънце). От тази форма произлиза не само еврейското име Сара,но и Българските имена Зорка (Зора- в умалителна форма) и Зарка. Някога сме имали и мъжко име Зарко,от което идва днешната фамилия Заркови,а и лично име Заре (виж фам. Зареви).

86. СКОТ= Кот (С=К=СК),Котъ (Коте: виж фам. Котеви),Сотъ (Соте,Сотир,Сатир) и Скит. Българските лични имена Соте и Коте имат единен произход,понеже и двете са свързани с култа към Сатурн-Дионис.
87. СТЕН= Стан (оттам са днешните Станьо,Станко,Станой и пр.).
88. СТЕЙН= Стан (Стань),Стеян (Стоян),Стойн (Стойне).
89. СТОУН= Стоин (Стоян). Това фамилно име се обяснява с аналогичната английска дума "СТОУН",означаваща "камък" без да се отчита,че името СТОЯН се слагало на човек,който трябва да стои и устоява,а камъкът по правило не се движи- той СТОИ. 
90. ТЕД (ТЕДИ)= Тод (Тоде,Тодьо).

91. ТЕРИ= Тере (Теро)- виж фам. Тереви в България и Терови в Русия.
92. ТЕС= Тесъ (Тасе): виж фам. Тасеви.
93. ТИМ= Тимъ (Тиме),в умалит.форма Тимко и Тимчо.
94. ТОМИ (съкратено- ТОМ)= Томъ (Тома,Тиме: оттам са фамилиите Томови и Тимеви). Името Тома (= Тъма) е наше,понеже произлиза от Българското име на Тъмния (Нощния) бог,който е Сатурн-Дионис.
95. ТОРИ= Торе (оттам- нашата фам. Тореви).

Жена от фам. Тореви image
  96. УАТ= Ват (Вате,Въте)- оттам са нашите фамилии Ватеви и Вътеви.
97. УИЛИ= Вили (Филе,Фильо,Въльо).
98. УИЛЯМ= Вуйлян (Вилян,Велян,Велин) и Гуйлям (Голям,Големец). Германизираната форма ВИЛХЕЛМ,на която се приписва заслуга за възникването на това име е усложнена и утежнена по типичните за средногерманския език начини- с добавяне на "Х" и "Л",за да й се придаде тържественост и да се увеличи броя на съгласните. Тези утежняващи добавки обаче са пропуснати от народа на Англия,който по-добре от поддалите се на римски и унгарски влияния германци е знаел истинското значение на това име.
99. ФЪРГИ= Фърго (фам. Фъргови),Фърко (фам. Фъркови),Фирго (Пирго)- виж фам. Фиргови (Пиргови).
100. ХАЛ= Халъ (Хальо- наше лично име от средновековието).

101. ХАН= Ханко (умалит.форма) със значение Хун (Хунко,Хунчето). Това наше име останало и в земите на днешна Русия (виж Александр Александрович Ханов).
102. ХАРИ= Гари (с прех. Х-Г) т.е. Геро.
103. ХЕНРИ= Хунри (Хунари,Хун-Ари,Човек от рода на Хуните т.е. от Царското племе на Българите).
104. ХИН (с вариант ХЕН)= Хинъ (Хино): оттам фамилиите Хинови и Хенови,като ХИН е означавало ХУН.
105. ХЪЛ= Хълъ (Халъ,Хале,Хальо) и Холъ (Холе- виж фам. Холеви).

Член на фам. Холеви image
  106. ЧАД= Чадъ (Чадо,Чедо)- оттам е останалата в Русия Българска фамилия Чедови.
107. ЧАРЛИ= Чорле (оттам и фам. Чорлеви).
108. ЧЪК= Чек,Чеко (фам. Чекови). Идва от името на Бога Чук (Хермес).
109. ШЕРИ= Шаро (виж фам. Шарови,останала в земите на днешна Русия). У нас е позната умалителната форма Шарко (съотв.- фам. Шаркови) и името Широ (оттам- фам. Широви).
110. ШИН= Шинъ (Шино,Шиньо: виж фам. Шинови).

111. ШОН= Шоне,Шоно (виж фам. Шоневи),Шан (Шане- виж фам. Шаневи),Шомо (виж фам. Шомови). Имало е и "пра"-Българско име Шун от IX век,което е още по-близко до английския вариант и би могло да се свърже с днешната фамилия Шоневи.
112. ЪРВИН= Орбан (Борбен). Това показва,че неговия
 латинизиран вариант Урбан е само приспособен към латинския език понеже,за да сложиш на един човек името "Град" или "Село" е нужно не само да изпаднеш в голям недостиг на подходящи имена,но също в голяма безпътица и в низ от душевни противоречия.
113. 
ЯН (напр. Ян Гилън)= Янъ (Яне,Яни): съкратена форма на името Янкул,с което дедите ни понякога се обръщали към Юпитер. Обръщението ЯНКИ,носено от жителите на северните щати пък идва от нашето ЯНКО- калка на името Янкул,за която на този етап не може да дадем обяснение как е попаднала там.

  При наличието на над 110 популярни в англоговорящите страни лични имена,имащи стари успоредици в Българския език съм твърдо убеден,че ако някой научен екип се захване да търси целенасочено в тази посока,ще открие още стотици такива. В лексиката на английския език също има голям брой успоредици с наши стари думи,чието изреждане ще отнеме твърде много време и усилия. Затова няма да се спирам подробно на тях а ще посоча само двайсетина примера,за да не бъдат думите ми голословни:

1. ВИЖЪН (зрение)= Виждън (Виждане).
2. ДЕЙ (ден)= Ден (прех. Н-Й).
3. ДИЙМ (замъглен,неясен,мътен)= Дим (задимен).*
4. ДРИЙМ (дрямка,сънливост)= Дрем (Дреме,Дрямка).*
5. ЛЕЙДИ (жена,дама)= Лади (Лада): Богиня на любовта.

6. ЛЕЙК (езеро)= Льок (виж Българската дума Льокам т.е. Пия вода),Лиг (Лига,Лиги= Нещо втечнено).
7. МАЙ (мой)= Мой.
8. МАМИ (мама)= Маме (Мамо).
9. МИСИС (омъжена жена)= Мисиц (Месец) т.е. Мензис (Менсец).
10. ОЛРАЙТ ("добре")= Ол Рат  (Вел Рад,Веле рад,Велика радост).

11. ОПИУМ (вид упойващо вещество)= Опивум (Опивам).*
12. ПЕРК (напервам се)= Перч (Перча се).*
13. РИВЪР (с вариант РИЙВЪР)= Рибър (Рибар): обект за риболов.
14. РИЙЗЪН (разум)= Райзум (Разум).
15. САМ (единична изолирана част,самичка част)= Сам (Самичък).*

16. САН (син,мъжки потомък)= Син (прех. И-А).
17. СИЙТИД ("седнал")= Сидит (Седит).
18. СИТ (седи)= Сед (Седъ,Седи).
19. СМАЙЛ (намален,малък)= Смалъ (Смали,Смален).*
20. СМОУКИ (пушачи)= Смуки (Смукащи,Пушещи).*

21. СТЕЙ (стои)= Стой.
22. СТРЕЙНДЖ (странен),пише се STRANGE= Странче (Страниче,Страничен,Отстранен от общото правило т.е. Странник).*
23. СЪР (аристократична титла)= Сар (Цар).
24. ТАЙМ (време)= Тъм (Тъмния бог т.е. Сатурн),чието друго име е Кронос (Хронос) и Бремес (Време[с]).
25. ТРАЙТ (изтрит)= Трит (Изтрит).*

26. ЩОРМ (Буря)= Щурм (в немския ез.)= Щурам (Щурея,Беснея),като Щурам= Стурам (Сатурам) т.е. Затурам (Повалям,Преобръщам,Катурвам).

  На какво се дължат тези паралели в личните имена и езиците на двата народа? Червените историци още утре ще измислят пращаща ни за зелен хайвер "легенда",филмов сценарий или псевдоисторически роман,с който ще "докажат" как група кръстоносци са дошли от Англия с Първия или Втория кръстоносен поход и след десетки вълнуващи приключения са останали в България,понеже местните жени много ги харесали а нашата ракийка била по-хубава от тяхното уиски. Така тези съчинители ще се изкарат защитници на Българското,които имат "надеждни" данни от своя личен опит и затова ще изкажат готовност да влязат в бой със всеки,който иска да "класира" уискито пред ракията и им пречи да внушат на наивната публика,че нaшата ракия е единственото нещо,с което превъзхождаме англичаните!

  Аз обаче съм на мнение,че забелязаните съвпадения и успоредици не може да са случайни и не са получени от идването на англичани в България през средните векове,а точно обратното- чрез преселване на големи маси от древни Българи в Британия. Те не са оставили там монголоиден ген,понеже такъв никога не са носели,но са оставили името на народа Болг (Fir Bolg= Хор Болг,
Хора Болги) и още много други неща. На тях се дължи широката употреба в английския език на особения звук Ъ (Ер-голям),принципната липса на падежи в английския език,гайдите в Шотландия,технологията за производство на уиски и "странните" имена на повечето келтски племена като Алоброги (Елеброги,
Велебриги),Бриганти ("Бриги" плюс суфикса "-АНТИ",който без носовката е добре познатият "-АТИ"),Белги,Скоти (Скити),Карвети (Кървати,Харвати),
Паризии (Поразии т.е. Марсови),Смерти,Тексали (Тесали),Луги (Лугье,Люде),
Кавки (Кавкази),Велабри (Вел Обри,Веле-Обри т.е. Веле-абари)= Великите (Големите) авари (ивери,ибери),Ердини (Ардини,Сердини) и т.н.

  В крайна сметка трябва да сме наясно,че много английски думи имат смътни или далечни аналози с Българските което означава,че те са донесени в Британия от други племена,отделили се от нашите преди много векове и имали достатъчно време да променят езика си дотам,че той да стане трудно разпознаваем и тежко обременен с множество добавки,условности,пропуснати съгласни (респ.гласни) и сричкови рокади. Историческите справки сочат,че след Народа Болг (келтското племе Белги,няколкото деривата на Бригите и пр.) в Британия дошли немалък брой други племена,които оказали по-малко или по-голямо езиково влияние върху тамошното население. Това обаче не пречи с увереност да твърдим,че народът ни има огромна заслуга за формирането и обособяването на онзи език,който днес познаваме като английски в двата му основни варианта- британски и американски.

  А за представените тук фотографии с представители на наши избрани семейства,които намерих в Интернет ще кажа,че тези хора до огромна степен са преки потомци на онези оригинални "пра"-Българи,които Кубер и Аспарух доведоха на Балканите след 5-6 вековно изгнание далеч от родината. Както личи по снимките,повечето от тези хора (както и мнозина други освен тях) имат потенциала да бъдат достойна част от елита на нацията и да представят истинското генетично наследство на древните "пра"-Българи пред Европа и света.



* Отбелязаните със звездичка думи са добавени в текста по идея на http://marlena.blog.bg,за което сърдечно й благодаря.





Гласувай:
39


Вълнообразно


1. born - Изглежда на пръв поглед фантаст...
19.04.2017 18:53
Изглежда на пръв поглед фантастично, но след задълбочен прочит извънредно логично ! Сериозна разработка ! Почитания !
цитирай
2. zaw12929 - на английски ми звучи просташко
19.04.2017 19:33
на английски ми звучи просташко
цитирай
3. raders - Най-много да ги научим да псуват на ...
19.04.2017 19:41
Най-много да ги научим да псуват на български
цитирай
4. marlena - Българският език- ключ към английския
19.04.2017 20:15
Здравейте! От доста време чета с възхищение статиите Ви, от които съм научила много и които наред с написаното от други автори, осветяващи истината, са ме вдъхновили да напиша "Гласът на един народ"и да започна през 2015г. да пиша книгата "Българският език- ключ към английския", която започва така:
"Думите случайни съчетания от звуци ли са? Какво се крие зад тях? Изричайки средно 860,341,500 през живота си типичният американец дали разбира същността им като жива част от миналото, историята, началото на човешкия род. Би ли могъл американецът или англичанинът да подозира, че много от милионите думи, които е изрекъл през живота си в ежедневието и в съдбовни моменти, се съдържат и в българския език и че точно българският език би могъл да му предложи по-дълбоко разбиране за родните думи и произхода им. Само че някой веднага ще рече: „Посмали малко.“
И да смалим пак „small” ще си остане „смален“, малък“.

И „само“ ще си остане самичко и едничко като в „some”, защото първичното значение на „some” си е „сам“, то значи един.

И ще стане ясно защо „some” се произнася /sʌm/- точно така, както се произнася българската му успоредица „сам“.

„Звучи странно“-ще рече някой друг. Но който умее да види през дима ще забележи, че „странно“ и в английския език е странно-„strange”.
И димът на опиума няма да го опие, за да си помисли, че това е глупост, „вятър и мъгла“, защото английското „ dim“ си е пак „замъглен, мътен; смътен и неясен“ като покрит с дим, а и „opium“ е това, което опива (“u” е и „v“ и се получава „опив/а/м“). "
Ето още български думи в англ.: "trite"- изтрит, "swerve"-свърна, "perk"- напервам се, "dream"-дрямка, "smoke" -смуча. Навремето са казвали "смуча тютюн", а аз казвам сега няма чужди думи в българския- има завърнали се в него поизкривени думи като "turn" вместо "върн/а/". И за "ъ"-то сте напълно прав. Затова на английския подхожда кирилицата. С нея той би станал по-правилен и мястото му на международен език би било по-заслужено.
цитирай
5. 1997 - Дали англичаните са слепи?
19.04.2017 20:36
Извеждат съвсем друга етимология в: http://etymonline/index.php?allowed_in_frame=0&search=

Допускам, че горните връзки са въображаеми.
цитирай
6. shtaparov - Здравейте! От доста време ...
19.04.2017 21:35
marlena написа:
Здравейте! От доста време чета с възхищение статиите Ви, от които съм научила много и които наред с написаното от други автори, осветяващи истината, са ме вдъхновили да напиша "Гласът на един народ"и да започна през 2015г. да пиша книгата "Българският език- ключ към английския", която започва така:
"Думите случайни съчетания от звуци ли са? Какво се крие зад тях? Изричайки средно 860,341,500 през живота си типичният американец дали разбира същността им като жива част от миналото, историята, началото на човешкия род. Би ли могъл американецът или англичанинът да подозира, че много от милионите думи, които е изрекъл през живота си в ежедневието и в съдбовни моменти, се съдържат и в българския език и че точно българският език би могъл да му предложи по-дълбоко разбиране за родните думи и произхода им. Само че някой веднага ще рече: „Посмали малко.“
И да смалим пак „small” ще си остане „смален“, малък“.

И „само“ ще си остане самичко и едничко като в „some”, защото първичното значение на „some” си е „сам“, то значи един.

И ще стане ясно защо „some” се произнася /sʌm/- точно така, както се произнася българската му успоредица „сам“.

„Звучи странно“-ще рече някой друг. Но който умее да види през дима ще забележи, че „странно“ и в английския език е странно-„strange”.
И димът на опиума няма да го опие, за да си помисли, че това е глупост, „вятър и мъгла“, защото английското „ dim“ си е пак „замъглен, мътен; смътен и неясен“ като покрит с дим, а и „opium“ е това, което опива (“u” е и „v“ и се получава „опив/а/м“). "
Ето още български думи в англ.: "trite"- изтрит, "swerve"-свърна, "perk"- напервам се, "dream"-дрямка, "smoke" -смуча. Навремето са казвали "смуча тютюн", а аз казвам сега няма чужди думи в българския- има завърнали се в него поизкривени думи като "turn" вместо "върн/а/". И за "ъ"-то сте напълно прав. Затова на английския подхожда кирилицата. С нея той би станал по-правилен и мястото му на международен език би било по-заслужено.

Браво- поздравления за чудесните примери,които придават още по-голяма сила на написаното от мен и допълват този материал! Той можеше да е далеч по-пълен,ако владеех в достатъчна степен английския език,но нямах никаква представа за изготвяната от Вас книга и ще се радвам,ако нямате нищо против да използвам част от Вашите примери по-горе,като посоча че източника на информацията сте именно Вие,уважаема госпожо Юрукова. Пожелавам успех на книгата и обещавам,че при пръв удобен случай ще си я купя- сигнализирайте ми с лично съобщение когато излезе,ако е възможно.
цитирай
7. shtaparov - (Дали англичаните са слепи?) ...
19.04.2017 21:44
1997 написа:
Извеждат съвсем друга етимология в: http://etymonline/index?allowed_in_frame=0&search=

Допускам, че горните връзки са въображаеми.

Англичаните хич не са слепиш- затова няма да си вкарат автогол и да кажат,че много от "техните" имена и думи нямат много общо с английския език. За тяхна неприятна изненада обаче се оказва,че и ние не сме никак кьорави та отдалеч разпознаваме нашето,колко и да е завоалирано днес.
цитирай
8. shtaparov - Изглежда на пръв поглед фантаст...
19.04.2017 22:09
born написа:
Изглежда на пръв поглед фантастично, но след задълбочен прочит извънредно логично ! Сериозна разработка ! Почитания !

Благодаря за подкрепата Стефане,уважаеми приятелю!
цитирай
9. shtaparov - на английски ми звучи ...
19.04.2017 22:16
zaw12929 написа:
на английски ми звучи просташко

Нищо- ние нека държим на нашето и да си го защитаваме- тяхното има кой да го пази,защото англичаните си имат "Голям брат",който е на тяхна страна. Техния Голям брат не дели народа им на каледонци,корнуелци,съсекси и кентяни,нито кара децата в Америка да учат,че английската латиница е измислена от Джордж Вашингтон а английския език е всъщност "църковноамерикански".
цитирай
10. shtaparov - Най-много да ги научим да ...
19.04.2017 22:26
raders написа:
Най-много да ги научим да псуват на български

Въобще не се съмнявам че първо на това сме ги научили,но това е било преди 3000 години. Псувнята обаче е динамично понятие и има свойството да се менява при всяка нова критична ситуация,а такива ситуации хич не липсвали на нашите потомци,останали в Британия през последните 30 века от нейната история. Но както виждаш успели сме да ги научим не да псуват,а на голям брой твърде полезни неща.
цитирай
11. marlena - Не са въображаеми, само англичаните може да си въобразяват много...
19.04.2017 22:28
1997 написа:
Извеждат съвсем друга етимология в: http://etymonline/index?allowed_in_frame=0&search=

Допускам, че горните връзки са въображаеми.



но не във всички случаи, както е и в случая, който ще приведа като пример. За представката "re-" в етимологичния речник http://www.etymonline английските специалисти обясняват, че индовевропейската представка е *wret-/*wert- "to turn" (търн) [Watkins], което си е нашето "върт"/"въртя". Вижда се пак трагичната липса на "ъ", което заменят с "u". Ако се задълбочи човек в темата, ще види, че огромното мнозинство от корените, посочени в този сайт като /пра-,прото-/индоевропейски (ПИЕ) съвпадат с българските корени.
цитирай
12. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю Щапаров!
19.04.2017 22:39
Да , кръгът е затворен!
Хетският е разчетен чрез английският, Таня- Бвен написа доста общи думи между хетски и Български
За мен една е култова!
Уотър- вода!
Уотър-вотър- вода!
Дремя, който спомена Марлена и на латински е дормире
Няма логика ние да вземаме от някого такъв популярен глагол
А, че го имат и другите-ами общ произход!
А като си помислим, къде се е зародила цивилизацията, къде да търсим този общ произход, се стига до твоите изводи
И до завета на Митеран- Пазете България, тя е центърът на Европейската цивилизация!
Поздрави за хубавия материал!
цитирай
13. marlena - За мене е чест Вашата оценка и това да ме цитирате,
19.04.2017 22:44
уважаеми г-н Щапаров. И аз се радвам, че мислим еднакво, защото както казва Анатол Франс, така ще можем да почувстваме красотата на общото дело.
А за книгата ще Ви се обадя когато излезе. Стихосбирката "Гласът на един народ", посветена на българския език и илюстрирана от мене, може да прочетете тук.
http://self.gutenberg/eBooks/WPLBN0100000400-----------by-Yurukova-Marlena-Stoyanova-Mrs-.aspx?
цитирай
14. shtaparov - Извеждат съвсем друга етимология ...
19.04.2017 23:33
marlena написа:
1997 написа:
Извеждат съвсем друга етимология в: http://etymonline/index?allowed_in_frame=0&search=

Допускам, че горните връзки са въображаеми.



но не във всички случаи, както е и в случая, който ще приведа като пример. За представката "re-" в етимологичния речник http://www английските специалисти обясняват, че индовевропейската представка е *wret-/*wert- "to turn" (търн) [Watkins], което си е нашето "върт"/"въртя". Вижда се пак трагичната липса на "ъ", което заменят с "u". Ако се задълбочи човек в темата, ще види, че огромното мнозинство от корените, посочени в този сайт като /пра-,прото-/индоевропейски (ПИЕ) съвпадат с българските корени.

Сърдечно благодаря за подкрепата- твоите примери са много ценни!
цитирай
15. shtaparov - Да, кръгът е затворен!Хетският е ...
19.04.2017 23:40
leonleonovpom2 написа:
Да , кръгът е затворен!
Хетският е разчетен чрез английският, Таня- Бвен написа доста общи думи между хетски и Български
За мен една е култова!
Уотър- вода!
Уотър-вотър- вода!
Дремя, който спомена Марлена и на латински е дормире
Няма логика ние да вземаме от някого такъв популярен глагол
А, че го имат и другите-ами общ произход!
А като си помислим, къде се е зародила цивилизацията, къде да търсим този общ произход, се стига до твоите изводи
И до завета на Митеран- Пазете България, тя е центърът на Европейската цивилизация!
Поздрави за хубавия материал!

Казионните историци отдавна да са обявили,че древните Хети (Гети) са говорели английски ако не бе "нищожната" подробност,че английския език е обособен "само" 1500 години след изчезването на Хетите въз основа не на един а на няколко други езика,дошли както знаем от континента. А заветът на Митеран е важен не само за България- той е важен за целия свят,понеже сочи към корените на индоевропеизма въобще.
цитирай
16. shtaparov - уважаеми г-н Щапаров. И аз се рад...
20.04.2017 00:35
marlena написа:
уважаеми г-н Щапаров. И аз се радвам, че мислим еднакво, защото както казва Анатол Франс, така ще можем да почувстваме красотата на общото дело.
А за книгата ще Ви се обадя когато излезе. Стихосбирката "Гласът на един народ", посветена на българския език и илюстрирана от мене, може да прочетете тук:
http://mozaika92/knigi/Glasat

Много мило от твоя страна (прощавай,започнах по навик на "ТИ")- призовавам всички заинтересовани да прегледат твоята стихосбирка и да се насладят на любовта към Българското.
цитирай
17. barin - Здравей, shtaparov. Отлична тема ...
20.04.2017 06:57
Здравей, shtaparov. Отлична тема си направил. Нека се знае, че българското влияние в Европа се простира дори и до Британия. Забелязвал съм сходни думи, които са близки по звучене, както и подобни неща в народното творчество, като шотландските гайди. С течение на времето следва да има раздалечаване, както може би се е получило. Днес четох и темата на marlena за българския и английския езици, която също ми хареса. Влиянието е от България към Англия, защото сме най-старата държава в Европа. Поради различното произношение на "ъ, р( ар), th", начините на произнасяне на буквата"а" по-трудно се забелязва приликата.
Поздрави!
цитирай
18. shtaparov - Здравей, sh...
20.04.2017 07:51
barin написа:
Здравей, shtaparov. Отлична тема си направил. Нека се знае, че българското влияние в Европа се простира дори и до Британия. Забелязвал съм сходни думи, които са близки по звучене, както и подобни неща в народното творчество, като шотландските гайди. С течение на времето следва да има раздалечаване, както може би се е получило. Днес четох и темата на marlena за българския и английския езици, която също ми хареса. Влиянието е от България към Англия, защото сме най-старата държава в Европа. Поради различното произношение на "ъ, р( ар), th", начините на произнасяне на буквата"а" по-трудно се забелязва приликата. Поздрави!

Темата отдавна назряваше но материалите ми за нея бяха записани разпръснато на най-различни места,та тяхното събиране на едно място и относително систематизиране ми отне повечето време за нейната подготовка. Някаква част от тях дори още не са включени в нея,но това не е фатално: по-важното е,че основата е поставена и материалът като цяло е сглобен в оня вид,в който го бях планувал.
цитирай
19. fenor - Щапаров, Щапаров, както се казва, топличко, ама не горещо!
20.04.2017 14:30
Хубава тема си захванал, има хляб в нея ама тук е омесено от брашното просеник. Съжалявам, когато е било за хвалба съм те хвалил. Тук ще повторя " топло ама не горещо".
цитирай
20. shtaparov - Хубава тема си зах...
20.04.2017 15:29
fenor написа:
Хубава тема си захванал, има хляб в нея ама тук е омесено от брашното просеник. Съжалявам, когато е било за хвалба съм те хвалил. Тук ще повторя " топло ама не горещо".

Няма проблем приятелю но за да не бъдеш на свой ред голословен,моля посочи конкретните причини които те карат да мислиш така.
цитирай
21. didanov - здравей щапаров
20.04.2017 18:19
малко съм резервиран относно тези съвпадения тъй като английския език не е само съвременни английски имена. Според мен става въпрос за общо тракийско влияние. Тракийското присътвие на Албиона обаче е засвидетелствано още от древни времена - легендарния основател на Британия Брут Троянски, правнук на Еней и син на царя на Алба Лонга в Италия.Брут преименува островите на себе си и става първия британски цар. Брут основава град на брега на Темза, който нарича Троя Нова. С времето името се променя на Триновантум, а по-късно градът става известен като Лондон. Брут създава закони за своите поданици и управлява 24 години своето царство. След смъртта му островите са разделени межди тримата му сина: Locrinus (England- Локрия), Albanactus (Scotland-Албания) и Kamber (Wales-Камбрия).Братята на Брут бил Франк, Алеман и Роман, които създали съответно трите известни под тези имена народи. поздрави
цитирай
22. nikikm - Отдавна
20.04.2017 18:29
очаквах да се заемеш с този въпрос и браво! Бях ти писал ако си спомняш за англ. мур-мур-шепна по нашенски мърморя,бейкар-пекар,пат-път..и пр.Много хляб има тук.И в немския е същото, да знаеш.Старата им именна система бъка от "славянски" имена! И думи има,даже се бях захванал,ама все не ми остава време и настроение.. Много хубава работа си свършил и продължавай,цял речник става от това,после почвай немския."Влиянието на българите в езика на западно европейските народи!" Всичките са отпръски от българския народ и дедите им са поели от черноморското крайбрежие,от нашите земи! Няма да ти остане време за друго от работа по въпроса! Много ме зарадва,да знаеш!
цитирай
23. shtaparov - малко съм резервиран относно тези ...
21.04.2017 11:12
didanov написа:
малко съм резервиран относно тези съвпадения тъй като английския език не е само съвременни английски имена. Според мен става въпрос за общо тракийско влияние. Тракийското присътвие на Албиона обаче е засвидетелствано още от древни времена - легендарния основател на Британия Брут Троянски, правнук на Еней и син на царя на Алба Лонга в Италия.Брут преименува островите на себе си и става първия британски цар. Брут основава град на брега на Темза, който нарича Троя Нова. С времето името се променя на Триновантум, а по-късно градът става известен като Лондон. Брут създава закони за своите поданици и управлява 24 години своето царство. След смъртта му островите са разделени межди тримата му сина: Locrinus (England- Локрия), Albanactus (Scotland-Албания) и Kamber (Wales-Камбрия).Братята на Брут бил Франк, Алеман и Роман, които създали съответно трите известни под тези имена народи. поздрави

Днешните учени са научени да не дават ухо на тези древни легенди,но в тях има много истина- затова трябва да бъдат по-често припомняни,та да не забравят "силните на деня" откъде са тръгнали.
цитирай
24. shtaparov - очаквах да се зае...
21.04.2017 11:15
nikikm написа:
очаквах да се заемеш с този въпрос и браво! Бях ти писал ако си спомняш за англ. мур-мур-шепна по нашенски мърморя,бейкар-пекар,пат-път..и пр.Много хляб има тук.И в немския е същото, да знаеш.Старата им именна система бъка от "славянски" имена! И думи има,даже се бях захванал,ама все не ми остава време и настроение.. Много хубава работа си свършил и продължавай,цял речник става от това,после почвай немския."Влиянието на българите в езика на западно европейските народи!" Всичките са отпръски от българския народ и дедите им са поели от черноморското крайбрежие,от нашите земи! Няма да ти остане време за друго от работа по въпроса! Много ме зарадва,да знаеш!

Знам приятелю- темата е наистина огромна затова не се наемам да свърша цялата работа,която може да бъде извършена в случая- нека остане поле за изява и на другите,на мен ми стига да поставя началото. Знам,че няма да е лесно на обществото да приеме това (особено за английското),но ще му се наложи- истината е една и няма как да бъде цял живот отбягвана.
цитирай
25. 1997 - Звуковото подобие не е научно издържано. Сигурно има и други начини за търсене на истината.
25.04.2017 23:14
Ето какво мислят англичаните по първия пример- Алиса
"girls' name is pronounced AL-iss. It is of Old German origin, and the meaning of Alice is "noble, exalted". Variant of the Old French name Adeliz, from Adelaide
Read more at http://www.thinkbabynames/meaning/0/Alice"

Мисля да им се доверя. Все пак в българския "Алиса" е заемка от тях и те повече знаят, а Елица си е родно. Който се интересува, да проверява за другите.
цитирай
26. audan - Сегашният английски - орязан, както повечето езици
27.04.2017 09:33
Падам си по Средновековието, затова и наблягам на писаното от медиависти. Направи ми впечатление един цитат (извинявам се, че не помня автора):

"Някогашният английски език се спрягал по род и падежи".

-------------------
Браво, Щараповв!

На мнозина ни правят впечатление подозрителното сходсто на български и английски думи.

Баба ми била родена в Осиковска Лъкавица - малко планинско селце близо до Ябланица. Били много деца, бедни, затова и бе завършила само 3-то отделение. Едвам сричаше, докато чете. Сиреч - едва ли е изучавала западни езици. Та тя казваше за някой "развей прах', че бил "фога", а "фог" си е "мъгла на английски.

цитирай
27. shtaparov - Ето какво мислят англичаните по ...
27.04.2017 21:55
1997 написа:
Ето какво мислят англичаните по първия пример- Алиса
"girls' name is pronounced AL-iss. It is of Old German origin, and the meaning of Alice is "noble, exalted". Variant of the Old French name Adeliz, from Adelaide
Read more at http://wwwames/meaning/0/Alice"

Мисля да им се доверя. Все пак в българския "Алиса" е заемка от тях и те повече знаят, а Елица си е родно. Който се интересува, да проверява за другите.

Каквато и да е заемка,оригиналното име е Елица (Елиса)- от него произлиза и Алиса,от него е и Елисавета (Елизабет). Ако звуковото подобие между Матю и Митю,както и онова между Гъбинс (Гъбин син) и личното име Гъби не ти харесва,кое тогава ще ти хареса- онова между "Каназ" и "хан",или онова между "Испор" и "Ешберьо"??? Тези две ментета много "хора" ги приемат,но подобието между Гърни и Гърньо- не??!! Коя е причината да се приемат несъществуващи "подобия" и да не бъдат приемани очевидните прилики- коя??? Това,че никой от чужбина не ни го е казал ли??? А ти сигурен ли си,че Георгиос и Гоце са едно и също име тогава- изхождам от твоята логика??!! Може ли имената МитЕ и Деметриос да имат един и същ корен,а английското име Гъби и Българското име Гъби да нямат????!!!! Маджари ли са унгарците,елини ли са гърците,турци ли са османците,германци ли са немците,византийци ли са римляните- ето къде е твоят проблем!
цитирай
28. shtaparov - Падам си по Средновековието, за...
27.04.2017 22:03
audan написа:
Падам си по Средновековието, затова и наблягам на писаното от медиависти. Направи ми впечатление един цитат (извинявам се, че не помня автора):

"Някогашният английски език се спрягал по род и падежи".

-------------------
Браво, Щараповв!

На мнозина ни правят впечатление подозрителното сходсто на български и английски думи.

Баба ми била родена в Осиковска Лъкавица - малко планинско селце близо до Ябланица. Били много деца, бедни, затова и бе завършила само 3-то отделение. Едвам сричаше, докато чете. Сиреч - едва ли е изучавала западни езици. Та тя казваше за някой "развей прах', че бил "фога", а "фог" си е "мъгла на английски.

Уникален пример- не съм очаквал,че такава наша дума може въобще да съществува- браво и ти благодаря!!!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: shtaparov
Категория: Политика
Прочетен: 4802392
Постинги: 267
Коментари: 9063
Гласове: 136396
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Блогрол
1. Потомци на Алцек в Италия- гайди и тъпани,Български носии,цървули и навуща
2. Българска аристокрация през XV-XVII век
3. Българи от Ниш 2018 г. празнуват деня на Съединението
4. 105 Български въстания срещу турците
5. Български печат на 4300 години
6. Тракийската богиня ДУЛА- виж ДУЛО и календарния термин ДИЛОМ
7. Автономни градове и области през XV-XVI в. в България
8. Тюрколози умишлено крият стари истории на България,издадени преди векове в чужбина
9. Фалшификатори на Българската история върлуват безнаказано в Уикипедия
10. Спароток срещу фалшификаторите на история
11. Мнението на велики личности за Българите
12. Скитско племе Авари- факти и извори
13. Ето колко е лесно да се разбере истината за произхода ни: статия на Спароток
14. "Пра"-Българите са потурчени с купища цинични лъжи по наш адрес,измислени от руската "наука"
15. България е дала заем на Франция през 1907 г. 145 милиона златни лева
16. Българска сватба от старо време- ориг.запис от 1962 г.,няма къде да го видите днес
17. Германски племена с феноменални имена: Дули,Галомани,Кавки,Камари,Фраки,Аварини,Еруски (Етруски),Балти,Бактери (=Бактри),Аугандзи (=Афганци),Албани,Гермиони,Вируни,Варни и пр.
18. Бълг.език забранен в Татарстан 1928 г.,а татарите клали Българи в Русия 1884г.
19. Руснаци спрягат Българите в конференция за Тенгри
20. Руски данни за Киев- основали го индуси,в него имало монголоиди и тюрки
21. Русите роднини на тюрките- руска статия
22. Евреите с италиански корени,навярно от етруските
23. Манихейството вид гностицизъм,основа на дуализма и богомилството
24. Орфей и синът му били в Египет- Спароток
25. Български календарни животни в дакийския зодиак
26. Сърби и Хървати в Стара Велика България
27. Българските тайни езици- част от тях
28. Истинската Илиада е фригийската
29. Именникът на князете- проучване на Стефан Чурешки
30. Ценни сведения за морските народи