Постинг
15.06.2010 10:13 -
ЛЕОНАРДО ДА ВИНЧИ - ЧАСТ 3
Автор: elika
Категория: История
Прочетен: 5678 Коментари: 2 Гласове:
Последна промяна: 18.12.2010 18:03
Прочетен: 5678 Коментари: 2 Гласове:
2
Последна промяна: 18.12.2010 18:03
Макар идеите на Леонардо да са изключително прогресивни, неговата трагедия е несъответствието между грандиозните му замисли и реалните възможности. Това проличава особено ярко в дългогодишната работа над конната статуя на Франческо Сфорца. Докато подготвял проекта трябвало да се справи с редица сложни технически задачи. Една от тях се състои в равномерността на разстилането на десетки тонове метал, бързо превърнати в течна сплав и доведени до много висока температура. Педантичен до маниакалност при изработването на детайлите, Леонардо се занимава дълго с подготовката на своя мегаломански проект, като дълго и внимателно изучава най-добрите коне, които могат да се намерят в миланските конюшни. Рисунките са своеобразен фрагментен атлас по анатомия на коня.
Работата по статуята започнала с идването на Леонардо в Милано през 1482 г. и продължила цели 16 години. Като замисъл височината на статуята трябвало да бъде 7 метра, а за паметника били необходими 70 тона бронз. По план това трябвало да бъде най-голямата конна статуя в ренесансова Италия след един паметник от Донатело в Падуа и друг от Верокио във Венеция.
През 1493 г. глинен модел на статуята e поставен на градския площад по случай бракосъчетанието на племенницата на Моро - Мария Бланка с император Максимилиан. Леонардо подговя подробен проект за отливането на статуята, макар че Микеланджело се съмнява в способностите му да го осъществи на практика. Конят така и не е завършен, тъй като през ноември 1494 г. голяма част от предвидения за него бронз е използван за отливането на оръжия, които херцог Сфорца използва, за да се противопостави на французите. В продължение на няколко века проектът на огромната конна статуя, разработен от Леонардо да Винчи, е възприеман от публиката по-скоро като куриозен пример за ексцентричността на великия художник.
Замислен с широк размах, но така и не доведен до логичния си край, Леонардо е възнамерявал да нарече бронзовия монумент просто „Конят". Изследването, проведено от сътрудниците на института и музея поистория на науката във Флоренция (IMSS), поставя всичко по местата и потвърждава невероятния гений на Леонардо. През 70-те години на ХХ век са пуснати наведнъж два проекта на репродукции на коня на Леонардо. За изработването на първата статуя са похарчени 2,5 милиона долара, но изобретателят така и не успява да довърши 15-годишния си труд, тъй като умира. През септември 1999 г. гигантският кон е разположен на хиподрума Сан Сиро в Милано.
Другият проект е реконструкция, финансирана от американския милиардер Фредерик Мейер. През 2002 г. конят е изложен на показ в ботаническата градина на мецената (Meijer Gardens). Новият проект се доближава повече по параметри до незавършения оригинал. Изследователят Паоло Галуци и неговият колега се интересуват преди всичко от един момент, а именно: възможно ли е да се отлее наведнъж подобна статуя? И как да се уравновеси многотонната статуя, стояща на три крака? За да си отговорят на въпроса докъде точно е стигнал Леонардо, експертите използват записките на самия творец. Галуци привлича специалисти от компанията XC Engineering. Динамичният 3D-модел демонстрира, че разтопената сплав свободно може да запълни формите за изливане на подобна статуя само за 165 секунди и дори по-малко. Теглото на бронза е 70 тона - толкова, колкото е предвидил Леонардо. Първоначално да Винчи искал да направи отливката на статуята в специален изкоп с дълбочина 20 метра. Както потвърждават изчисленията, проектът е напълно осъществим. Предлаганите от Леонардо варианти за скулптура са както в хоризонтално, така и във вертикално положение. „Сега, когато нашите изследвания потвърдиха, че този проект на Леонардо е бил реално изпълним още по онова време, ние планираме най-накрая да го реализираме", казва Галуци. За създаването на статуята да Винчи искал да използва т. нар. непряк метод на изливане, по-привичен за древните гърци, отколкото за художниците на Възраждането. За целта е трябвало да се изобрети специална пещ с "пиротехнически датчици".
Изследователи обещават за следващото изложение в Милано Expo-2015 да довършат статуята на Леонардо да Винчи, като следват стриктно неговата методика. Леонардо би се зарадвал на 7 метровия кон, който ще бъде създаден от екипа на Галуци по образеца на великия майстор. Огромната статуя ще бъде спусната с подемен кран от небето. Прототипът вече е видян на изложение в Атланта и успява да предизвика фурор сред посетителите.
Работата по статуята започнала с идването на Леонардо в Милано през 1482 г. и продължила цели 16 години. Като замисъл височината на статуята трябвало да бъде 7 метра, а за паметника били необходими 70 тона бронз. По план това трябвало да бъде най-голямата конна статуя в ренесансова Италия след един паметник от Донатело в Падуа и друг от Верокио във Венеция.
През 1493 г. глинен модел на статуята e поставен на градския площад по случай бракосъчетанието на племенницата на Моро - Мария Бланка с император Максимилиан. Леонардо подговя подробен проект за отливането на статуята, макар че Микеланджело се съмнява в способностите му да го осъществи на практика. Конят така и не е завършен, тъй като през ноември 1494 г. голяма част от предвидения за него бронз е използван за отливането на оръжия, които херцог Сфорца използва, за да се противопостави на французите. В продължение на няколко века проектът на огромната конна статуя, разработен от Леонардо да Винчи, е възприеман от публиката по-скоро като куриозен пример за ексцентричността на великия художник.
Замислен с широк размах, но така и не доведен до логичния си край, Леонардо е възнамерявал да нарече бронзовия монумент просто „Конят". Изследването, проведено от сътрудниците на института и музея поистория на науката във Флоренция (IMSS), поставя всичко по местата и потвърждава невероятния гений на Леонардо. През 70-те години на ХХ век са пуснати наведнъж два проекта на репродукции на коня на Леонардо. За изработването на първата статуя са похарчени 2,5 милиона долара, но изобретателят така и не успява да довърши 15-годишния си труд, тъй като умира. През септември 1999 г. гигантският кон е разположен на хиподрума Сан Сиро в Милано.
Другият проект е реконструкция, финансирана от американския милиардер Фредерик Мейер. През 2002 г. конят е изложен на показ в ботаническата градина на мецената (Meijer Gardens). Новият проект се доближава повече по параметри до незавършения оригинал. Изследователят Паоло Галуци и неговият колега се интересуват преди всичко от един момент, а именно: възможно ли е да се отлее наведнъж подобна статуя? И как да се уравновеси многотонната статуя, стояща на три крака? За да си отговорят на въпроса докъде точно е стигнал Леонардо, експертите използват записките на самия творец. Галуци привлича специалисти от компанията XC Engineering. Динамичният 3D-модел демонстрира, че разтопената сплав свободно може да запълни формите за изливане на подобна статуя само за 165 секунди и дори по-малко. Теглото на бронза е 70 тона - толкова, колкото е предвидил Леонардо. Първоначално да Винчи искал да направи отливката на статуята в специален изкоп с дълбочина 20 метра. Както потвърждават изчисленията, проектът е напълно осъществим. Предлаганите от Леонардо варианти за скулптура са както в хоризонтално, така и във вертикално положение. „Сега, когато нашите изследвания потвърдиха, че този проект на Леонардо е бил реално изпълним още по онова време, ние планираме най-накрая да го реализираме", казва Галуци. За създаването на статуята да Винчи искал да използва т. нар. непряк метод на изливане, по-привичен за древните гърци, отколкото за художниците на Възраждането. За целта е трябвало да се изобрети специална пещ с "пиротехнически датчици".
Изследователи обещават за следващото изложение в Милано Expo-2015 да довършат статуята на Леонардо да Винчи, като следват стриктно неговата методика. Леонардо би се зарадвал на 7 метровия кон, който ще бъде създаден от екипа на Галуци по образеца на великия майстор. Огромната статуя ще бъде спусната с подемен кран от небето. Прототипът вече е видян на изложение в Атланта и успява да предизвика фурор сред посетителите.
КРОКУС – КОМЕНТАР НА „ПРИМА ВИСТА”
Искане за отстраняване на iw69 от blog.b...
ПОЁТ С АНГЕЛАМИ ПОСЛУШАЙТЕ! EXCLUSIVE 20...
Искане за отстраняване на iw69 от blog.b...
ПОЁТ С АНГЕЛАМИ ПОСЛУШАЙТЕ! EXCLUSIVE 20...
Търсене
Най-четени
1. cchery
2. radostinalassa
3. zahariada
4. mt46
5. varg1
6. leonleonovpom2
7. wonder
8. sparotok
9. kvg55
10. planinitenabulgaria
11. rosiela
12. bven
13. apollon
14. hadjito
2. radostinalassa
3. zahariada
4. mt46
5. varg1
6. leonleonovpom2
7. wonder
8. sparotok
9. kvg55
10. planinitenabulgaria
11. rosiela
12. bven
13. apollon
14. hadjito
Най-активни
1. sarang
2. geraltofrivia
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. simonata
7. djani
8. metaloobrabotka
9. iw69
10. rosiela
2. geraltofrivia
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. simonata
7. djani
8. metaloobrabotka
9. iw69
10. rosiela