Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.12.2012 09:55 - Великата богиня-майка от Пазарджик
Автор: kikowsky Категория: Други   
Прочетен: 8545 Коментари: 14 Гласове:
20

Последна промяна: 19.01.2017 16:22

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Намерих много интересна и полезна за магурската тема статия за Великата богиня-майка, от която всичко се ражда. Известно е, че в Магура има три нейни изображения. Тук показвам само едното:
image
  ТУК можете да прочетете статията.

image
Намирам, че двете са 1:1. Формата на седалището. Позата на тялото. Разположението на ръцете. Особената глава.

Какво казват за статуетката в статията:

"То е изработено през V хил.пр.Хр. и представлява глинена фигура на седнала жена. "


"Най-ранната и една от най-известните праисторически Венери е каменната статуетка от Вилендорф, Австрия, датирана около 20 000 г.пр.Хр. Това, което занимава учените, е фактът, че древните хора не са обръщали особено внимание на главата на тези идоли. Формите на тялото са прекалено развити, докато чертите на лицето са предадени съвсем схематично, а в някои случаи дори липсват."

"Сравнявайки различни наблюдения, изследователите стигат до заключението, че женските фигурки от глина и много рядко от камък изобразяват едно и също божество, което може да се нарече Великата богиня, майка на всички богове. Някои специалисти дори смятат, че култът към тракийската богиня Бендида, появил се доста по-късно, в действителност е продължение на същия древен култ."

Аз даже знам на кой по-древен "култ" са продължение тези статуетки и почитанието на Великата богиня-майка: на магурската традиция на познанието. Всички нужни прилики са налице. Дори пренебрежението към главата и особено към лицето - това е типично за културата от Магура, докато другите древни култури обръщат значително внимание на главата и лицето. Това е така, защото в Магура не се изобразяват хора, а принципи. Затова "глава" има само там, където това е нужно.
Признавам си, аз съм в тежко недоумение. Как така не можаха до сега да видят приликите? 
Получиха се поне някои ясноти. Рисунките са над 20 000 годишни. Дали са наистина началото на "култове" на всевъзможни народи.

Ако се чудите къде да отидете тази година, не пропускайте Белоградчик. Благодарение на работата ми сега Белоградчишките скали вече не са само едно имагинерно понятие, ами се състоят от конкретни места и обекти, които са достатъчни за поне 5 дни обиколки. Посетете ги сами с помощта на Езотеричната карта на Белоградчишките скали, от която можете да си направите файл за gps, или пък се обърнете към мен за съдействие. Моите Белоградчишки турове през 2017 година.

Кирил Кирилов

 


.



Гласувай:
20



1. kikowsky - Дори и онази дупка в главата е нал...
05.12.2012 10:04
Дори и онази дупка в главата е налична и при двете :) До сега мислех, че това на рисунката от Магура е повреда, ама вече личи, че е нарочно оставено :)
цитирай
2. gutzi - Приликата действително е пораз...
05.12.2012 10:14
Приликата действително е поразителна.
цитирай
3. karambol5 - Изобщо не е повредена рисунката от ...
05.12.2012 10:43
Изобщо не е повредена рисунката от Магурата :) приликата е поразителна :)
цитирай
4. kikowsky - Допусках повреждане, като гледам ...
05.12.2012 10:55
Допусках повреждане, като гледам колко вандализъм е причинен, но сега вече ми е ясно, че е нарочно тази кръгла дупка :)
цитирай
5. kikowsky - Имах две предложения от мои преп...
05.12.2012 11:35
Имах две предложения от мои преподаватели в университета да бъда техен докторант и да стана след време доктор на науките. И двете ги отказах след размисъл.
Исках нещо да изследвам, да мисля, да откривам. Всичко, което ми се предлагаше, беше да преписвам книги и цитати и да ги издавам като свои. Това ми беше обидно и безсмислено.
Когато започнах да се интересувам от Магура, видях, че предимно работата е вършена по папагалски. Да прощават учените, но аз мисля, че те не са изпозлвали осбствените си глави. Ако намирах тълкуванията им за квалитетни, никога нямаше да се заема да направя свои.
Едно е ясно - човек трябва да се доверява само на неща, които са проверени от собствения му ум :)
цитирай
6. kikowsky - В днешно време науката е като рел...
05.12.2012 11:39
В днешно време науката е като религия. Кажи на хората, че учени са казали и настава всеприемане и благоговеене. Пък то гаранция за истинност никаква.
Сигурно има и добри попадения, но при производителността на собствения си ум ще ми отнеме повече време да намеря материалите и да ги прочета, отколкото сам да се досетя :)
цитирай
7. kikowsky - И друго да добавя, много важно, пък ...
05.12.2012 12:05
И друго да добавя, много важно, пък ако щат клада да ми приготвят. По-тъпичките студенти продължават с академичната кариера. Просто там се иска упорство, чупки в кръста, постоянство, наглост. Жалко е, че точно там, където е нужен най-изящният интелект, системата е така направена, че е по-благосклонна към по-раболепни качества.
Затова, разните му там учени с лопата не само да ги ринеш, ами и по главата да ги биеш. Аз, ако чувствах, че това ми е средата и, че ми импонира, да съм останал там.
Предпочитам да съм свободен рицар на интелекта пред това да съм роб на титла.
цитирай
8. kikowsky - Това на главата на статуетката може ...
05.12.2012 17:22
Това на главата на статуетката може да е и сянка, но все пак и двете имат особеност на главата.
цитирай
9. kleotemida - Нямаше нужда да "ходиш" чак до Австрия и тук си имаме богини и то по нашите земи :) със същите нестандартни форми на главата:
05.12.2012 19:17
http://old.omda.bg/bulg/hystory/selishte6.htm
цитирай
10. saportok - Вие сте сериозен изследовател на ...
06.12.2012 08:03
Вие сте сериозен изследовател на Магурата,господин kikowsky!
цитирай
11. kikowsky - За сериозност не знам. Правя го п...
06.12.2012 08:42
За сериозност не знам. Правя го предимно, защото ми е приятно :)
цитирай
12. sparotok - !
06.12.2012 16:45
Интересна статия! Интерпретацията на значението на древните статуетки е трудна. Колкото по-отдалечено е нещо от нас, толко по-трудно е за нас да вникнем в значението му.

Поздрави!
цитирай
13. monolith1 - Личен възглед
07.12.2012 19:09
Ще разкажа личните ми впечатления от тези произведения.

Обичам историята и като бях малък си спомням как показваха различни древни статуетки. Често статуетките бяха на жени. Керамични, изпечени от глина.

Явно съм се впечатлил, защото и аз исках да направя фигури от глина. Та направих глинена женска фигура и я изпекох на село, във фурната на печката. Бях на 12 години някъде. :)

Моята беше нещо подобно на тази:
http://old.omda.bg/bulg/hystory/zz_selishte_6_4.jpg

само че ръцете на моята статуетка бяха прибрани към тялото и тазът й беше нормален, а не широк.

Направих й някакво лице и гърди, но си спомням ясно, че триъгълникът и цепката й бяха ясно оформени. Целта ми тогава беше най-вече да акцентирам върху сексапила на жената на символно ниво.


Така че според мен статуетката от Пазарджик и рисунките от Магура показват точно това - сексуалност и плодовитост. Доколкото виждам и двете имат ромбоидна форма на главата, а както знаем ромбът е символ на плодовитост.

Честно казано - не вярвам в богини майки, според мен това изразява принципи или някакви други смисли.

Странното обаче при рисунката от Магура е, че вратът на жената прилича на тялото на настолна лампа:
http://kancelarski.com/images/2510008.jpg

Освен това ромбоидната глава с дупката/празнината - прилича на око, също така и на вагина - която може да се види стилизирано изобразена на емблемата на "Рено".
цитирай
14. saportok - Все пак малцина реално се занима...
09.12.2012 19:24
Все пак малцина реално се занимавате с пещерното изкуство.
цитирай
15. kikowsky - Точно в Магура не става дума за из...
11.12.2012 08:33
Точно в Магура не става дума за изкуство ;)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: kikowsky
Категория: Други
Прочетен: 2571907
Постинги: 471
Коментари: 2828
Гласове: 8176
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031